Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 663 вопросов и 6 445 976 ответов!

Задание №1. Укажите грамматическое значение «s» в предложениях

10-11 класс

(множественное число существительного, притяжательный падеж, временная (указать время) или краткая форма (дать полную форму) глагола):

GAD13 27 авг. 2014 г., 11:25:50 (9 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Annazelen
27 авг. 2014 г., 14:07:23 (9 лет назад)

 

My mother’s притяжательный падеж.

 

 

 lives время (презент симпл)

 

neighbours множественноое число.  

 

 

 car’s здесь сложнее - если в исходном тексте стоит апостроф, то этоо притяж форма, но по смыслу здесь скорее множ. число, так-что если в начальном тексте апострофа не стоит, то лучше поставить мн. число.

----------------------------------------------------------------------

Всё гениальное просто!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ответить

Другие вопросы из категории

4. Make the compound nouns and translate into Ukrainian

Ex News, paper – newspaper ( газета)
1)Scraper, sky; 2) light, sky 3) side, road 4)book, text; 5) guide, method; 6) air, craft;7) chair, man; 8)rail ,way; 9)post, office; 10)police, man; 11) home, work; 12) gentle, man; 13) green, house; 14) house, wife.

Читайте также

Переведите на

русский язык. Укажите грамматическую конструкцию в каждом предложении (Gerund – герундий,

Люди помогите пожалуйста, за 2 дня ни одного ответа!

Очень надо!
1.Укажите грамматическую конструкцию в каждом предложении (Gerund – герундий, Participle – причастие и Conditional Clause – условное придаточное предложение):
1. If the customer had taken part in the competition, he’d have won the prize.
2. World public opinion is concerned about the rising level of pollution.
3. His plan of driving to Dresden is not good.
4. I am glad to have an opportunity of reading this book.
5. Roman towns in Britain were real military camps surrounded by walls.

2. Выберите правильную форму глагола и укажите тип условных придаточных предложений (Type I, II, III или нулевой):
1. If I have time, I (go, would go) to the Tretyakov Gallery.
2. They (would have helped, will have helped) you if they had come.
3. If he hadn't phoned her, she (won't have come, wouldn't have come).
4. If they had a car, they (will go, would go) to the country.
5. If the weather is fine, we (would go, will go) to London.

3. Выберите правильную форму герундия:
1. I don’t remember (having seen, having been seen) her before.
2. We prefer new methods of work (having used, being used).
3. He entered the room without (being noticed, having been noticed).
4. The shoes need (repairing, being repaired).
5. Albert must be proud of (having won, having been won) the prize.

4. Выберите правильную форму причастия:
1. The discovery (making, made) by him is of great value.
2. (Finishing, having finished) the work, he left the laboratory.
3. What’s the name of the girl (questioning, being questioned) by the officer?
4. Not (remembering, remembered) the title of the book, we had to look it up.
5. (Being asked, having been asked) twice, the professor answered the question.

5. Раскройте скобки и употребите правильную форму глагола, герундия или причастия:
1. The man (to arrest) was a hijacker.
2. Lawrence is against (to send) to Belgium.
3. Nick’s (to forget) to leave a message made me very angry.
4. If I (to know) her address, I would write to her.
5. If he had been displeased yesterday, he (to notice) it.

. Переведите

на русский язык. Укажите грамматическую конструкцию в каждом предложении (Gerund – герундий,

Объяснить еще !

Помогите “редактору” найти 4 грамматически или лексически некорректных
предложения и укажите номера выбранных вариантов в порядке их следования в
талоне ответов под соответствующей буквой (а-d).

1)
The appeal to common sense.

2)
“To site an example used by Mill....”

3)
It is beyond my apprehension.

4)
The sensitivity of the instrument is amazing.

5)
She was wearing a pair of sensible shoes.

6)
This is unparalyzed in the state's history.

7)
He asked to illuminate the set.

8)
He's going up and down like a metronome.




Помогите пожалуйста!!! Укажите НомераПомогите пожалуйста!!! Укажите Номера

предложений, в которых употреблены причастия настоящего времени (Participle II), выпишите их, укажите их форму и
функцию в предложении. Предложения переведите на русский язык.
1. The system of secondary education in the United States is known to be a conglomeration of many different kind of institutions. 2. The vast majority of these schools are the public, elementary and high schools providing education for all the youth living in a given city or town. 3. A student living in a school district that is organized according to the most usual educational pattern would complete the first eight grades in an elementary school and then continue his education for four years more in a high school. 4. Compulsony attendance laws require children to attend school until the age of sixteen, with some special provision for those who have completed a certain level of education. 5. On the average students attend school approximately six hours a day.6. Ideally, the curriculum of a comprehensive high school would include at least four years of English and American literature, three years of social studies, two of mathematics, one year of science, ect. 7. In addition to the courses that are being required, students are able to choose the so-called “elective courses» in advanced mathematics, science, foreign language, are music and some others. 8. Realistically, however, there are few high schools that can offer such an extensive choice of basic and elective subjects to their , students.



Вы находитесь на странице вопроса "Задание №1. Укажите грамматическое значение «s» в предложениях", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.