Люди помогите пожалуйста, за 2 дня ни одного ответа!
10-11 класс
|
Очень надо!
1.Укажите грамматическую конструкцию в каждом предложении (Gerund – герундий, Participle – причастие и Conditional Clause – условное придаточное предложение):
1. If the customer had taken part in the competition, he’d have won the prize.
2. World public opinion is concerned about the rising level of pollution.
3. His plan of driving to Dresden is not good.
4. I am glad to have an opportunity of reading this book.
5. Roman towns in Britain were real military camps surrounded by walls.
2. Выберите правильную форму глагола и укажите тип условных придаточных предложений (Type I, II, III или нулевой):
1. If I have time, I (go, would go) to the Tretyakov Gallery.
2. They (would have helped, will have helped) you if they had come.
3. If he hadn't phoned her, she (won't have come, wouldn't have come).
4. If they had a car, they (will go, would go) to the country.
5. If the weather is fine, we (would go, will go) to London.
3. Выберите правильную форму герундия:
1. I don’t remember (having seen, having been seen) her before.
2. We prefer new methods of work (having used, being used).
3. He entered the room without (being noticed, having been noticed).
4. The shoes need (repairing, being repaired).
5. Albert must be proud of (having won, having been won) the prize.
4. Выберите правильную форму причастия:
1. The discovery (making, made) by him is of great value.
2. (Finishing, having finished) the work, he left the laboratory.
3. What’s the name of the girl (questioning, being questioned) by the officer?
4. Not (remembering, remembered) the title of the book, we had to look it up.
5. (Being asked, having been asked) twice, the professor answered the question.
5. Раскройте скобки и употребите правильную форму глагола, герундия или причастия:
1. The man (to arrest) was a hijacker.
2. Lawrence is against (to send) to Belgium.
3. Nick’s (to forget) to leave a message made me very angry.
4. If I (to know) her address, I would write to her.
5. If he had been displeased yesterday, he (to notice) it.
1.1.Conditional
1.3. gerund
2.1. go(0)
2.2.would have helped(3)
2.3.wouldn t have came(3)
2.4.would go (2)
2.5.will go(1)
Другие вопросы из категории
Когда мама вошла в комнату ее сын играл в компьютерные игры
Make these sentences negative and interrogative .
1.My mother has a blach ear.
2.The teacher has a mobile phone.
3.The dog has a black.
4.My father has a Japanese car.
5.My brother has an old bicycle.
Читайте также
та, где они живут, в любую точку на планете. 2. Популярность путешествий и туризма возрастает. Существует несколько видов туризма: образовательный, экотуризм, спортивный туризм и деловой. 3. Образовательный туризм даже сейчас, в век технологий и глобальной коммуникации, помогает людям открыть новые идеи, технологии и изображения. Когда человек путешествует, чтобы учить иностранный язык - это лучший способ, чтобы овладеть им в совершенстве. 4. Туризм не только развивает, но и развлекает людей, помогает им отдохнуть, увидеть чудеса природы, послушать национальную музыку, попробовать национальную кухню и убежать от стресса. 5. Деловой туризм дает людям шанс заняться бизнесом и иностранными партнерами и одновременно заняться спортом, позаботиться о своем здоровье и приобрести новые контакты. 6. Я очень люблю путешествовать, потому что могу видеть мир своими глазами и расширять свой кругозор.
ПОМОГИТЕ ПОЖАЛУЙСТА СДЕЛАТЬ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ ЗАДАНИЕOpen the brackets.Put the verbs into the Future Indefinite.
1.I (not to go) to the Hermitage tomorrow.
2. Kate (to give) it to you this afternoon.
3.We (to have) orange juice.
4.He (not to phone) her tonight.
5. I (to help) you with it.
6. They (not to have) coffee.
7. It is hot here, I (to open) the window.
8. I (to get) a taxi.
9. It is cold here, I ( to close) the window.
10. I (not to tell ) anyone what happened.
предлог, означающий принадлежность + водное животное.
Получается, или a или an + wonderful, pretty + teapot + of + какое-то водное животное. Помогите пожалуйста!
Dear friends,
Welcome to Green School!
Let's read and write in English.
Let's run and jump in the forest!
Let's
go to school together!
Mr Greenwood and his pupils
Помогите пожалуйста дописать предложения в рассказе и перевести его.
1) He is an elephant.
2) His _____________ is Thomas.
3) He isn't angry.
4) He is _________________________.
5) He can _______________________________.
6) He can't ________________________________________.
7) We _____ to school together.