Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 663 вопросов и 6 445 978 ответов!

VII. Перепишите следующие

10-11 класс

предложения, подчеркните в каждом из них модальный глагол и его эквивалент.
Переведите предложения на русский язык.

Youlia860 07 нояб. 2013 г., 2:32:30 (10 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Blondik1996
07 нояб. 2013 г., 3:49:35 (10 лет назад)

1. Can't you remember that I have returned the book to you? (could not

Ответить

Другие вопросы из категории

Переведите, пожалуйста, на литературный язык.

One year later, Santa Mark was again back on the set in Milwaukee for his six-week, seasonal job which he so loves to do.
Переводы от Гугла-переводчика или еще какие-нибудь НЕ НУЖНЫ.

A: What ____________________(do) tonight? B: I _______________(try) to finish my homework because I ___________ (go) to my cousin’s wedding on Saturday

and I _____________(not/be able) to do it then. A: What time __________ the wedding __________________ (start) on Satur-day? B. The ceremony _______________ (begin) at 2 o’clock, then I ___________(go) to the party in the evening. A: ______________ any of your friends _______________ (be) there? B: Well, my cousin says I can bring a friend. ______________________(you/do) anything on Saturday night? A: No, but I ____________________ (feel) shy if I don’t know anyone. B: Never mind. I’m sure ______________ (have) a great time.

Соединить предложения при помощи: who, which or whose

1.I found three letters in the morning post. Two if them were from our partners.
2.The man is the manager of the company. You were talking to him.
3.Steven is an economist. His office is in Baker Street.

Упр. 211. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present Perfect, Present Simple, Present Continuous, Past Simple или Past Continuous. 1. They

(to go) to the Hermitage last week. 2. They (to be) to the Hermitage twice this week. 3. After school yesterday he (to come) home, (to have) dinner, (to read) an article from the latest magazine and (to begin) doing his homework. 4. When your friend (to return) from the south? — She (to return) yesterday. — You (to go) to the station to meet her? — No, I..., I (to be) too busy. 5. With whom you (to discuss) this question yesterday? 6. I (to see) this film this week. I like it very much. 7. When I (to enter) the kitchen, I (to see) that my mother (to stand) at the table and (to cut) some cabbage. She (to cook) dinner. 8. As soon as I (to hear) a cry, I (to run) out of the room and (to see) that a child (to lie) on the ground and (to cry). "What (to happen)? Why you (to cry)?

Читайте также

I. Перепишите следующие предложения; подчеркните Participle I и Participle II и определите их функции, т.е. укажите, является ли оно определением,

обстоятельством или частью глагола-сказуемого. Переведите предложения на русский язык.
1. When crossing the street, first look to the left.
2. The woman playing the piano is his mother.
3. This is a church built many years ago.
4. She is looking through the magazine now.

II. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на функцию инфинитива.
1. They promised to supply us with the necessary equipment.
2. The purpose of this book is to describe certain properties of vegetarian food.
3. The experiment to be carried out is of great importance for our research.
4. That funny scene made me to laugh.

I. Перепишите следующие предложения. Определите по грамматическим приз¬накам, какой частью речи являются слова, оформленные окончанием -s и какую функ¬цию

это окончание выполняет, т.е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present Indefinite;
б) признаком множественного числа имени существительного;
в) показателем притяжательного падежа имени существительного (см. образец выполнения 1).
Переведите предложения на русский язык.
1. There are a lot of holidays in Japan.
2. The Dolls’ Festival is the most beautiful holiday of the year.
3. This old custom still exists in Japanese villages.
II. Перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на особенности перевода на русский язык определений, выраженных именем существи-тельным (см. образец выполнения 2).
1. Please help me with my chemistry task.
2. There were a lot of children in the school yard.
3. Victory Day is a national holiday in Russia..

III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения прилагательных, и переведите их на русский язык.
1. The dolls made for this prayer became more and more beautiful.
2. This is the happiest day in my life.
3. The more you learn, the more you know.
помогите пожалуйста)))

IV. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на бессоюзное подчинение (см. Образец выполнения 3)

1. I know he has returned.
2. He has found the book he was looking for.
V. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на функцию инфинитива.
1. Will you help me to make out the manual?
2. To drive a car in a big city is very difficult.
3. I don't know him well enough to ask him for help.
4. She was sorry to leave so early.

И ЕЩЕ ... ПОЖАЙЛУСТА ЗА РАНЕЕ ОГРОМНОЕ СПАСИБО! Перепишите следующие предложения ,подчеркните в каждом из них модальный глагол или его

эквивалент. Переведите предложения на русский язык.
1. The steamer can be discharged tomorrow.
2. According to the contract, the goods are to arrive at the port at the end of the week.
3. You should tell them about it.
4. I'll give you the book today and you may read it before the examination.

Перепишите следующие предложения ,выпишите participle 1 и participle 2 и установите функцию каждого их них, т.е укажите, является ли оно определением, обстоятельством или частью глагола-сказуемого. Переведите предложения на русский язык.
1. They sent us a list of goods imported by that firm.
2. The customs officer stood on deck counting the cases.
3. While discharging the ship they found a few broken cases.
4. We carefully examined the samples which they had sent us.

I. Перепишите следующие предложения. Определите по

грамматическим

признакам, какой частью речи являются слова, оформленные
окончанием –S и

какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно:

a) показателем 3-го лица единственного числа глагола в
Present Indefinite;

б) признаком множественного числа имени существительного;

в) показателем притяжательного падежа имени существительного
(см. образец

выполнения 1).

Переведите предложения на русский язык.

1. The City
of London is the country’s business centre.

2. Nobody
believes in that method.

3. Advise
him to put some pictures on the walls.

II. Перепишите следующие предложения и переведите их,
обращая внимание на

особенности перевода на русский язык определений, выраженных
именем

существительным (см. образец выполнения 2).



Вы находитесь на странице вопроса "VII. Перепишите следующие", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.