Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 663 вопросов и 6 445 978 ответов!

поставить следующие предложение во множественное число! 1)this is space film.2)that is a bookshelf.3)is that a train?4)that isn"t a goose.5)that woman is

10-11 класс

my aunt.6)that is a new supermarket in our town.7)there is a table in the room.8)there is a man and a woman in the street.9)my tooth is white.10)this child is my nephew.

Phelectro1 20 дек. 2016 г., 14:51:30 (7 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Slava300503
20 дек. 2016 г., 15:56:15 (7 лет назад)

There are space films, There are bookshelfs, Are these are trains? These aren't geese, These women are my aunts, There are new supermarkets in our town, There are tables in our room, There are humen in the street, My teeth are white, These children are my nephews

Ответить

Другие вопросы из категории

Вставите вместо точек was wasn't were weren't or had didn't.

I ......a bit nervous in the morning but everything went well.At the teachers.....nice and friendly.My first lesson .....hard.we......,much homework which was good!And the other subjects ...........too difficult so I was happy .I.....lunch in the school canteen but I didn't like the food very much ! I hope your day at school ...........OK too.
Paul


Translate the following sentences into English.I wish...

1. Как жаль, что вы были так неосторожны. Этого бы не случилось, если бы вы послушали совета наших друзей.
2. Как жаль, что это произошло в ваше отсутствие.
3. Жаль, что вы не интересуетесь искусством.
4. Я теперь жалею, что не захватила с собой таблетки от головной боли.
5. Ты пожалеешь, что не пошел со мной.
6. Жаль, что вы не сохранили письмо.
7. Хоть бы ей кто-нибудь сказал, что это невежливо.
8. Ей очень хотелось, чтобы кто-нибудь заметил ее и спросил, что она тут делает.
9. Хорошо, если бы вы всегда приходили вовремя.
10. Жаль, что вы не смогли посмотреть этот матч.
11. Досадно, что преподаватель обращает мало внимания на ваше произношение.
12. Хотелось бы мне, чтобы вы были осторожнее в следующий раз.
13. Как жаль, что я не могу, как следует описать вам сцену, которая затем последовала.
14. Как жаль, что доктор ушел. Я не спросила его, когда принимать лекарство.
15. Обидно, что мы не знаем его адреса. Мы могли бы сходить к нему сегодня же.
16. Жаль, что в детстве меня не учили никакому иностранному языку.
17. Она жалела, что ей не было слышно, о чем говорили внизу.
18. Я бы хотела, чтобы ты содержал все свои вещи в порядке.
19. Напрасно он не посвятил свою жизнь математике. Это его любимый предмет с детства.

Найдите пожалуйста модальные глаголы!!!

In a LETTER, the emphasis is made on a high quality appearance. Letters have to be typed or word-processed accurately on the company's headed paper with a smart, clear layout. International mail tends to be slow and in some countries the post is unreliable. Important documents or valuable items can be sent by registered mail - or they can be sent by courier.A FAX is a facsimile copy оf a document which is transmitted by normal telephone lines to another fax machine. Some faxes are exactly like letters, some are printed on special fax forms rather like memos, others are simply handwritten messages. The sender of a fax can't be certain if the message has been received perfectly sometimes lines get missed or are illegible. A fax is not usually a legally binding document.In a TELEX readers often overlook some errors of spelling and grammar. Abbreviations such as TKS (Thanks) and RGDS (Regards) are common in telexes. The sender knows when each telex has been transmitted and received. A telex can be used as a legally binding document.Internal mail within a company or between branches of the same firm is usually in the form of MEMOS: these may be brief handwritten notes or longer, word-processed letters. Most firms use special memo pads for internal messages. A memo to a senior English-speaking member of staff may need as much care as a letter to a client. The style that is used depends on the practice within the company and on the relationship between the people involved.

Complete the phrases with the words below.

Would /Are / What / How / Does / Can
Let’s / Why / Who / Did / Is / Don’t
50 ____________ you like to join us for lunch?
51 ____________ do you do in your job?
52 ____________ you repeat that?
53 ____________ you say thirty or thirteen?
54 ____________ it OK to smoke in here?
55 ____________ can use your product?
56 ___________ about putting an advert on the website?
57 ____________ you free for dinner next week?
58 ____________ say ten o’clock?
59 ____________ not invite the press to the launch?
60 ____________ you think we should ask him?
61 ____________ anyone have an opinion on that?

Читайте также

№1. Образуйте от следующих существительных форму множественного числа:

Fish, woman, foot, money, leaf, information, shelf, box, child, sheep, city, boy, day, knife, family, pen, book, music

№2. Поставьте существительные в следующих предложениях во множественное число (обратите внимание на изменения в указательных местоимениях и формах глаголов):

1. He keeps his toy in a box.
2. This town is very large.
3. The student put his book on the desk.
4. That house is new.
5. Is this a good student?
6. What is your name?
№3. Поставьте существительные в следующих предложениях в единственное число (обратите внимание на изменения в указательных местоимениях и формах глаголов):

1. Your children are very good.
2. My feet are tired.
3. These flowers are beautiful.
4. Those are boxes.
5. Are there mice under the bed?
6. My teeth are yellow.

1. Напишите следующие предложения во множественном числе.

1. This is a long letter. 2. That is a green pencil. 3. What colour is this sofa? 4. What is your friend’s name? 5. I am a student from Russia. 6. What is that woman’s job?
7. Where is the child now? 8. That sofa is green. 9. Here is the businessman’s offer.

2. Замените выделенные слова личными местоимениями в объектном падеже

1. Translate this letter into Russia.
2. Answer these question, please.
3. Give the customer the offer, please.
4. He doesn’t know the manager and his assistent.
5. Ask the secretary to send the offer to the firm.
6. Show me and my colleague the new model.

3. Выберите подходящее местоимение в зависимости от смысла.

1. At the lessons (they, them, their) teacher asks (they, them, their) a lot of questions and the students answer (they, them, their).
2. (We, us, our) have a children’s room. (It, its) windows are large and (it, its) is very light. (We, us, our) children like (they, them, their) room.
3. Petrov is (we, us, our) student. (I, me, my) know (he, him, his) well. (He, him, his) English is good and (I, me, my) speak only English to (he, him, his). (He, him, his) help (we, us, our) a lot.
4. Поставьте следующие предложения в вопросительную и отрицательную форму.
1. These engineers work at the Ministry of Foreign Trade.
2. He has got a good job.
3. She has breakfast early in the morning.
4. Jane goes to the Institute every day.
5. There are cables and telexes on the desk.

a. Прочитайте и постарайтесь понять следующий текст.
Письменно переведите 1-3, 6 и 7 абзацы текста.

L o n d o n

1 London is the capital of Great Britain. It lies in the South East of England on both banks of the river Thames. London is one of the largest cities in the largest port and industrial centre in England. London is more than twenty centuries old.

2 The heart of the capital is the City. The territory of the City is only about one square mile, but it is the financial and business centre of the country. It contains almost all important English banks and offices.

3 The West End of London is famous for its beautiful monuments and palaces, fine parks, fashionable shops and big hotels. The East End is quite different from the West End. It is the district of factories, plants and docks. The narrow streets and poor houses of the East End present a contrast to the homes of the rich people in the West End.

4 There are many places of interest in London. One of them is Trafalgar Square with the Nelson monument 185 feet high. Buckingham palace is the royal residence. Westminister Abbey is one of the most citizens of Britain.

5 Across the road from Westminister Abbey are the Houses of Parliament, the seat of the British goverment.

6 The Tower of London is one of the most interesting places in London. It was a fortress, a royal residence, a prison, now it is a museum.

7 London is famous for its green parks. Hyde Park is the most popular of them. It is the greatest park in London as well.

8 London is the centre of the country’s cultural life. There are many picture galleries and museums in the capital. The National Gallery houses a priceless collection of paintings. The famous British museum is one of the best museums in the world.

6. Задайте специальные вопросы к подчеркнутым в тексте словам (6 вопросов).

7. Задайте один альтернативный и один расчлененный вопрос к следующим предложениям текста (4 вопроса).


Образец: London is the capital of Great Britain.

А) Is London the capital of Great Britain or France?
Б) London is the capital of Great Britain, isn’t it?

1 There are many place of interest in London.
2 London contains the memorials of many famous people.

8. Выпишите из текста прилагательные в превосходной степени со словами, к которым они относятся.
9. Укажите, к какой части речи относятся слова каждой из данных ниже колонок. Подчеркните встречающиеся в них суффиксы и дайте исходные формы этих слов:

cultural Beautiful Residence
industrial Fashionable government
financial Different Collection
famous Priceless Painting
Building



10. Укажите, как соотносятся слова houses в 3-м и 5-м абзацах со словом houses в 8-м абзаце тексте

Упр. 83. Поставьте следующие предложения во множественное число. 1. This room is very large. 2. There is a match in the box. 3. Has this lady a knife?

4. There is a man and a woman in the street. 5. This lady is that gentleman's wife. 6. This shoe is too large for my foot. 7. The child is sitting on a bench. 8. My tooth is white. 9. This key is made of steel. 10. A potato is a vegetable and a cherry is a fruit. 11. This.is my friend's study

Помгите пожалуйста! Нужно поставить следующие предложения во множественное число:

1) This is a star.
2)This man is an engineer.
3)There is a match in the box.
4)He has a new suit/
5)This house has a balcony.



Вы находитесь на странице вопроса "поставить следующие предложение во множественное число! 1)this is space film.2)that is a bookshelf.3)is that a train?4)that isn"t a goose.5)that woman is", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.