а) Образуйте причастия (Participle I и Participle II) от следующих глаголов.
10-11 класс
|
To repeat , to wake , to harvest , to stand.
б) Определите функцию причастия и переведите словосочетания на русский язык.
The country having favorable geographical position; having done the work we ... ; when having been done the task ... ; she was doing shopping.
1. p2: repeated, woke, harvested, stood
p1: repeating, waking, harvesting, standing
2. страна, имеющая хорошее политическое положение; сделав работу, мы...; третье затрудняюсь, пардон; она делала покупки
все в соответствующем порядке
Другие вопросы из категории
after lunch. 21) I ( to get up) at six oclock tomorrow. 22) Next Sunday they ( to go) to the park. 23) She ( to help) us but not to day. 24) My mother ( to come) to see us next summer. 25) She ( to go ) to the cinema with us after work.
Если бы я знал её адрес, я бы написал ей письмо.
Если бы не было так поздно,он бы помог тебе.
Если бы он был здесь он бы все объяснил
я увидел бы тебя, если бы был свободен
Если бы я знала об этом раньше я бы не говорила с ним
Если бы погода была хорошая мы бы играли на стадионе
если бы он был старше он не сделал бы этого
Читайте также
keep, to fall, to show, to buy.
б) перепишите след. причастие 2(participle 2). укажите инфинитив глаголов, от которых они образованы:
grown, spoken, taught, had, brought, closed, heard, asked.
Задание 2
а) поставьте сущ. в форму их множественного числа:
a watch, a potato, a knife, a country, an ox, a plate, a way, a sheep.
б) образуйте форму мнжественного числа подчеркнутых сущ. Сделайте соответствующие изменения в предложениях.
1. the architecture of this building is quite modern.
2. does your tooth still ache?
3. the withered leaf has fallen to the ground.
4. this story is very interesting.
5. there was a lady, a gentleman, a boy and a child in the dining-room.
Задание 3
замените подчеркнутые сущ. личными местоимениями (в именительном или объектном падежах)
1. can you meet my sister at the station tomorrow?
2. the letter was very long and boring.
3. the boy lives alone, without parents and any relatives.
4. are you in the room? give my brother a copy-book, please.
5. do you find the english language difficult for understanding?
Задание 4
а) образуйте сравнительную и превосходную степени сравнения от след. прилаг-х:
big, heavy, bad, famous, late, important, flat, far.
б) подчеркните прилагательные в сравнительной и превосходной формах.
1. the Neva is wider and deeper than the Moskva River.
2. london is the largest city in england.
3. it`s later than i thought.
4. the more she ignores him, the more he loves her.
5. he is not so successful as his father.
СПАСИБО!
русский язык.
Например: write – writing (пишущий) – written (написанный)
To buy –
To bring –
To invent –
To visit –
To see -
1. She makes mistakes in spelling.
2. They enjoy their English lessons.
3. The crowd waited a long time to see the famous actor.
4. He worked in that Institute for many years.
7. Напишите следующие предложения в вопросительной форме, употребляя во¬просительные слова, данные в скобках:
1. The performance lasted two hours. (How long)
2. He went to London to see some friends. (Why)
3. Speech is a kind of vibration. (What)
4. Painting is an ancient art. (What)
8. Образуйте Past Indefinite (Simple) и Participle II от следующих глаголов. Проверьте себя по таблице неправильных глаголов:
to build, to think, to go, to see, to give, to meet, to write, to read, to know, to take, to teach, to feel, to have, to come, to begin, to find, to get, to say, to tell, to put, to leave, to do, to sing, to lose, to stand.
9.Употребите глаголы, данные в скобках, в Present, Past, Future Continuous
(Progressive):
1. Listen! Someone (knock) at the door.
2. The bus (stop) for us now.
3. The accident happened while they (travel) in the South.
4. When I got up this morning, the sun (shine) brightly.
5. I (wait) on the corner for you at the usual time tomorrow morning.
6. It probably (rain) when you get back.
10. Замените в следующих предложениях действительный залог страдательным. Переведите предложения на русский язык:
1. The little boy ate the cake.
2. The teacher corrects our exercises at home.
11. Переведите предложения на русский язык:
1. The book will be published in spring.
2. The class is taught by Mr. Smith.
3. It was designed by a French engineer.
4. This book is always read by the students of the first course.
to work, to allocate, to limit, to analyze, to say, to make, to produce, to study, to buy, to sell, to give
to be, to have, to give, to apply, to satisfy, to live, to study, to examine, to solve, to leave, to survive, to experience, to provide, to turn, to observe, to feed, to build, to depend, to guarantee.