Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 663 вопросов и 6 445 978 ответов!

Помогите раскрыть скобки используя сравнительную или превосходную степень прилагательного или наречия.

10-11 класс

She lived at (far) end of the street.
The air is (cold) than usually.
This exercise is (difficult) in the text-book.

Заранее спасибо.

ДашаРаша 26 мая 2014 г., 19:11:38 (9 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Sashunyaivanko1
26 мая 2014 г., 19:55:41 (9 лет назад)

the farthest
colder
the most difficult

Ответить

Другие вопросы из категории

переведите на английский язык, употребляя глаголы в Present Simple.

Мой дядя инженер. Он очень занят(to be busy). Его рабочий день начинается рано утром. Он встает в семь часов. Он умывается, одевается и завтракает. После завтрака он идет на работу. Он работает в институте. Он любит свою работу. Он женат(to be married). Его жена врач. Она работает в больнице. Вечером она изучает французский язык. Она посещает курсы французского языка. Мой дядя не говорит по-французски. Он говорит по-русски и по-немецки. Он изучает английский язык. Вечером он посещает курсы английского языка. Сын моего дяди ученик. Он ходит в школу. В школе он изучает английский язык.

Читайте также

Вариант 2 Задание 1. Перепишите и переведите предложения, обращая внимание на употребление прилагательных в сравнительной и превосходной степенях.

Подчеркните прилагательные в английских предложениях и укажите степень сравнения. 1. Steel made the cars much lighter and safer than the old wooden cars. 2. Railway transport is one of the cheapest ways of transporting freight over long distances. 3. It is more convenient to carry these goods by lorry than by rail.
PDF created with pdfFactory Pro trial version www.pdffactory.com
11
Задание 2. Перепишите и переведите предложения, употребив прилагательные, данные в скобках, в сравнительной или превосходной степени. 1. Railways are the (important) form of transport in Russia. 2. The cars that are built today become (comfortable). 3. Our (good) diesel locomotive develops a speed of 170 km per hour. Задание 3. Перепишите и переведите предложения. Определите форму (Present, Past, Future) и функцию (основной, вспомогательный, модальный) глаголов TO BE и TO HAVE. Подчеркните эти глаголы в английском варианте. 1. The railways were invented before the age of steam. 2. A railway track is steel rails on wooden sleepers (шпалы) 3. Nowadays various machines have replaced hard manual labor. 4. Train No3 is to arrive at platform 2. 5. The civil engineers are trying to find out the most suitable route.
Задание 4. Перепишите и переведите предложения, обращая внимание на употребление времён группы Indefinite (Simple) (Present, Past, Future) в действительном и страдательном залоге. Выпишите сказуемые и укажите их видовременную форму и залог. 1. For many years engineers tried to find a new material for making sleepers (шпалы). 2. Some changes were made in the original design. 3. We find a lot of information about this invention on the Internet.
Задание 5. Перепишите и переведите текст.
George Stephenson
George Stephenson was an English civil engineer and mechanical engineer who built the first public inter-city railway line in the world to use steam locomotives. G.Stephenson was born in Wylam, 9.3 miles (15km) west of Newcastle. His father was a fireman, earning a very low wage, so there was no money for schooling. At the age of 17, Stephenson became an engineman. He realized the value of education and paid to study at night school to learn reading, writing and arithmetic. In1802 he moved to Willington Quay where he worked as a brakeman, made shoes and mended clocks to supplement his income. In 1811 the pumping engine at his work was not working properly and Stephenson offered to fix it. He did so with such success that he was promoted to maintain and repair all the colliery engines. He became an expert in steam-driven machinery.
PDF created with pdfFactory Pro trial version www.pdffactory.com
12
Stephenson designed his first locomotive in 1814. The locomotive could haul 30 tons of coal up a hill at 4mph (6.4 km/h). The new engines were too heavy to run on wooden rails, and iron rails were in their infancy, with cast iron exhibiting excessive brittleness. Stephenson improved the design of cast-iron rails to reduce breakage and managed to solve the problem caused by the weight of the engine on the primitive rails. The years between 1830-1840 were the busiest in Stephenson life. Many of the first American railroad builders came to Newcastle to learn from Stephenson. But G. Stephenson cannot claim to have invented the locomotive. Richard Trevithick deserves that credit. But Stephenson was the first to suggest the standard gauge, sometimes called “Stephenson gauge” which is now used throughout the world. As a tribute to his life and works, a bronze statue was unveiled at Chesterfield railway station in the town where Stephenson spent the last ten years of his life. G.Stephenson died aged 67, on 12 August 1848 in Chesterfield.
Задание 6. Укажите, какие из следующих утверждений соответствуют содержанию текста. Используйте фразы: It is right. It is wrong. Исправьте неверные утверждения. 1. G.Stephenson was an American civil and mechanical engineer. 2. He became an expert in steam-driven machinery. 3. Stephenson designed his first locomotive in 1824. 4. His first locomotive could haul 30 tons of coal

35 баллов!Помогите пожалуйста решить!Задания для института.Буду очень благодарен.

6.Используйте сравнительную или превосходную степень
соответствующих прилагательных и заполните пропуски.


СЛОВА boring
warm simple good
wonderful lucky intelligent
comfortable

2.Выберите подходящую форму глагола:

- His hair …… short and red.(is, are)
- No news ….. good news(is, are).

3. Употребите глагол to be в нужной форме:
-Both children and grown-ups ……. fond of sports.
- She ….. in London a week ago.
- Where …… you at 10 o’clock last Friday morning?
- They ….. in Pskov next month.
- The shops ….. not open today.

4. Употребите глагол, данный в скобках, в нужной временной форме. Поставьте предложения в отрицательную и вопросительную формы. Переведите предложения на русский язык.
1. The Director of our office … (to work) hard every day.
2. I … (to send) the cable to the firm in two days.
3. Our accountant … (to prepare) invoices now.
4. At this time yesterday they … (to recruit) new workers.
5. They …(to produce) computers for 2 years already.

5. Задайте общий, специальный, альтернативный и разделительный вопросы к каждому предложению:
- We discussed our problems.
- She speaks English fluently.
-This article is interesting.

6. Употребите сравнительную или превосходную степени прилагательных. Переведите на русский язык.
- I think, November is (bad) month of the year.
- Who knows him (well) than you?
- Your advice is (useful) than mine.



Вы находитесь на странице вопроса "Помогите раскрыть скобки используя сравнительную или превосходную степень прилагательного или наречия.", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.