Помогите пожалуйста, срочно нужно.,
10-11 класс
|
Раскройте скобки, употребляя глаголы в PresentContinious или в Present Simple/
1. Why you (not to read) books?
2. You (to listen) many songs.
3.The boysa (to drink) milk now.
4. We (to play) many games.
5. She (to go) to the theatre on Sunday?
6. They (not to train) every day.
7. He (not to travel) now.
8. Polly (to dance) well?
9. Where she (to leave) in the evening?
10. Look! Tom (toread).
1.
Why don't you read books?
2.
You listen to many songs.
3.The
boys are drinking milk now.
4.
We play many games.
5.
Is she going to the theatre on Sunday?
6.
They don't train every day.
7.
He isn't traveling now.
8.
Does Polly dance well?
9.
Where is she leaving in the evening?
10.
Look! Tom is reading.
чем быстрее тем лучше
Другие вопросы из категории
II тип).
1. We wouldn’t order lobsters if we knew the price.
2. We won’t go to this new restaurant unless somebody recommends it.
3. I won’t buy seafood if you don’t like it.
4. If I knew your tastes, I would suggest another dish.
5. If you list all the ingredients, I’m sure I’ll make it.
3. I ……… (lend) Fiona some money only after she ……… (promise) to give it back the next day. 4. They kept arguing about the money their father ……… (leave) them in his will when he ……… (die). 5. Kate ……… (start) studying after John ……… (leave). 6. I ……… (buy) Becky a plant yesterday because she ……… (sing) so well in the concert the night before. 7. When I ……… (see) Julie, I ……… (realise) that I ……… (meet) her before. 8. She ……… (go) to bed after all her guests ……… (leave). 9. Sally was very depressed because she ……… (lose) her job. 10. He ……… (leave) by the time I ……… (get) there. 11. Mark ……… (go) home after he ……… (finish) his work.
окончанием – s и какую функцию это окончание выполняет, т.е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present Simple;
б) признаком множественного числа имени существительного;
в) показателем притяжательного падежа имени существительного (см. образец выполнения
Переведите предложения на русский язык.
1.Every corner of the city contains many historical monuments.
2. We celebrate the university's birthday on Saint Tatiana's Day.
3. The main festivities include different performances.
4.He lectures on physics.
Читайте также
Ребята помогите пожалуйста срочно надо!!!
Write the following word combinations in the plural form using
possessive case(Напишите следующие комбинации слов во множественном
числе используя притяжательный падеж)
например:This boy/ bag- these
boys'bags
1)this engineer/work.......
2)my sister/clothes......
3)this woman/secret.....
4)that country economy.....
5)this
нужно сочинение про мое хобби, и про мой выходной день(
Вариант 4
I. Перепишите следующие предложения. Определите по грамматиче¬ским признакам, какой частью речи являются слова, оформленные оконча¬нием -s и какую функцию это окончание выполняет, т.е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present In-definite;
б) признаком множественного числа имени существительного;
в) показателем притяжательного падежа имени существительного.
1. Night after night, after her hard day’s work at the University Mary worked at her books for hours.
2. Among the many scientists Mary met and worked with in Paris was Purre Curie.
3. A girl, whose name is Susan, gives me a piece of cake to eat with my
milk.
II. Замените выделенные жирным шрифтом слова личными место-имениями и переведите предложения:
1. The teacher gives my friends and me a lot of homework.
2. Ann asked her brother many questions again.
3. The boys saw his comrade’s name on the letter.
III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные фор¬мы сравнения, и переведите их на русский язык.
1. The region was not so rich in natural resources as Siberia.
2. The more persistent you study, the better knowledge of the subject is.
3. The Neva is wider and deeper than the Moskva River.
IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод неопределенных и отрицательных ме¬стоимений.
1. There are some ties in the box.
2. Is there anything on the table?
3. Somebody rang you up.
V. Перепишите следующие предложения, определите в них ви-довременные формы глаголов и укажите их инфинитив; переведите предложения на русский язык.
1. I began to work at once.
2. They will comment on this event.
3. Mrs. Clay usually finishes her work at half past three.
VI. Вставьте предлоги, где необходимо.
1.Turn ... the corner ... the house and look ... the flowers grown ... my mother: aren't they beautiful? 2. He was an excellent pupil, and the teachers never complained ... him. 3. She com¬plained ... feeling bad and could not answer ... the questions ... the teacher.
IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод неопределенных и отрицательных местоимений.
1. They have some cousins in Minsk.
2. Do you know any German words?
3. The lecture wasn’t difficult, and the students had no questions.
V. Перепишите следующие предложения, определите в них видо-временные фор¬мы глаголов и укажите их инфинитив; переведите предложения на русский язык (см. образец выполнения 3).
1. The third of March is the time when spring slowly begins.
2. Suddenly we heard Mike’s voice.
3. He will never come back!