Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 664 вопросов и 6 445 978 ответов!

Определите формы с окончанием -ing и переведите предложения

10-11 класс

на русский язык.

1. I don't like being spoken to in such a manner.
2. You can master the language by speaking English every day.
3. You surprised me by not having done this work in time.
4. I thought of the question being discussed at the meeting.

5. She never did a thing without asking somebody's advice.
6. Reading aloud is very useful.
7. She likes being invited to the theatre.
8. I heard the singing of a bird.
9. She does not like reading aloud.
10. He likes being told such stories.
11. It being very late, we had to return home.



Shakmakova2012 28 мая 2013 г., 10:37:27 (10 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Iskui
28 мая 2013 г., 12:39:45 (10 лет назад)

1) Я не люблю разговаривать таким образом.
2) Вы можете освоить язык, говоря по-английски каждый день.
3) Вы меня удивили, не сделав работу в срок.
4) Я думал о вопросе, обсуждаемом на встрече. 
5) Она никогда ничего не делала, не спросив у кого-нибудь совета(чей-нибудь совет).
6) Чтение вслух очень полезно.
7) Ей нравится (она любит) приглашать в театр. 
8) Я слышал пение птицы.
9) Ей не нравится читать вслух.
10)Уже очень поздно, мы должны возвращаться домой.

Ответить

Другие вопросы из категории

Помогите пожалуйста перевести мои ответы на вопросы. Можно немного перестроить,подредактировать 1)Благодаря Древней Греции появился

театр. Идеи таких философов и драматургов как Софокла, Сократа, Демосфена и Гомера оказали огромное влияние на литературу и культурное развитие/продвижение других цивилизаций. Римская форма правления послужила примером многим другим государствам.

2) Я знаю немного древнегреческих легенд. Насколько я помню, Прометей украл у богов огонь и подарил его людям, а Геркулес известен за свои 12 подвигов.

3) Я мало знаю об этой войне, но я читала о "трянском" коне. Воины соорудили деревянного коня, и спрятались внутри, а когда враги втащили его в город, воины выпрыгнули, открыли ворота и , с помощью остального войска, захватили Трою.

4) В Римской империи постоянно возникали восстания рабов, а снаружи на нее нападали. Когда вестготы Взяли Рим, то Римская империя пала.

20 речень My summer holidays. please

Читайте также

I. Переведите предложения, подчеркните в них сказуемое.

1. Where is the library?
2. I did not understand anything.
3. The sun shines brightly.

II. Определите какую видовременную форму глагола следует употребить при переводе на английский язык следующих предложений:
1. Могу я видеть Николая? - Нет. Он обедает (1) a) Present Simple
- Давно он обедает (2)? - Да, он обедает (3) b) Present Continuous
уже полчаса. с) Present Perfect Continuous
Он всегда обедает (4) в это время.
2. Где Иванов? Почему он не пришел в институт? (1) a) Past Simple
- Я не видел (2) его на этой неделе. b) Present Perfect
Боюсь, что он заболел (3). – Возможно.
Вчера он тоже не приходил (4) в институт.
3. Что ты делала (1) вчера в это время? a) Past Simple
- Я писала (2) доклад в библиотеке. b) Past Continuous
Я писала (3) его уже час, когда c) Past Perfect
туда пришли (4) мои друзья. – d) Past Perfect Continuous
Когда ты вернулась (5) домой? - Поздно.
4. Ровно в шесть часов я буду ждать (1) a) Future Simple
тебя на автобусной остановке. Если b) Future Continuous
ты опоздаешь (2), тебе придется (3) c) Future Perfect
добираться одной. d)Future Perfect Continuous
e) Present Simple

III. Выпишите предложения, в которых сказуемое выражено формой: a) Indefinite Tense b) Continuous Tense, c) Perfect Tense. Переведите их на русский язык.
1. I did it all by myself.
2. Are you always busy on Sunday?
3. Have you heard the latest news?
4. They are waiting for us.
5. He was not listening to the speaker at that moment.

IV. Выпишите из текста глаголы, выраженные формой страдательного залога. Переведите текст на русский язык.
Animal Theatre
The world's only theatre in which animals act was opened in Moscow in 1980. It is a children’s theatre.
There are 300 actors in the troupe. Some of them have joined it by accident. It was Plut (Pogue), the cat, who walked into the theatre tram the street. However, he proved to be a capable actor and was given place on the programme. Lorika, a tiny lemur, was found in a box of bananas. It apparently fell asleep, was packed and sent on long voyage. Several bears were brought to the theatre after the Olympic shows in Moscow, in which they played the part of living emblems of the ХХП Olympic Games.
In the future the theatre intends to extend its repertoire. For instance, it is planned to stage fables in which the part of the Fox will be played by a fox, the part of the Wolf - by a wolf.
V. Определите время и залог сказуемого и переведите предложения на русский язык.
1. Dinner is ready. Come to table.
2. Dinner is being cooked. Wait a little.
3. They said the book had been published by the end of the month.
4. They have bought a new car.
5. What kind of books are discussed in class?
VI. Раскройте скобки и поставьте глагол в соответствующую видо-временную и залоговую форму.
1. It (sound) interesting.
2. The book (write) in 1980.
3. Run downstairs. Your sister (wait) for you.
4. We (pass) all our credit-tests by the fifteenth of May.
5. They (follow).
6. If the weather (be) fine tomorrow, we are going to have a picnic.
7. I (not/see) Tom for ages.
8. This park (name) after Gagarin.
9. Mike (want) on the phone.

1. Определите функцию окончания «s». Переведите предложения на русский язык:

1. The judge works at the district Court.
2. This crime was committed by a young criminals
3. The district courts consider both civil and criminal cases.
4. The lawyer represents his client at the court.

2. Переведите следующие предложения на русский язык, обращая внимание на прилагательные и наречия в разных степенях сравнения
1. The solution of this problem is worse than we consider.
2. The better we study, the better we know laws.
3.The more he studied the evidence, the better he understood the circumstances of the case..
4.The general rule is that the higher is the status of the judge, the more serious cases he tries.

3. Заполните пропуски в предложениях глаголами to be, to have или оборотом there is, there are, употребляя соответствующую форму в Present Indefinite Tense. Переведите предложения на русский язык.
1 .… many large buildings in our city.
2. I … a new modern computer in my house.
3. My friend …in Europe now on business.
4. An accused person … a right to be defended by barristers.

4.Вставьте правильную форму местоимения нужного разряда:
1 Which flowers do you want? or ?
2 Excuse me, is your bag?
3 What will you do with this morning?
4 They were whispering among
5 Where's Tom?' 'That's over there.'
'6 Where's my map?' 'I left on the desk.'
7 She is very handsome. I envy
8They are not reliable. He doubts

Переведите предложения на русский язык. Выпишите из каждого

глагол – сказуемое и определите его видовременную форму. Напишите форму
инфинитива глагола.
1. Scientific articles are often published in this magazine.
2. The new film is being demonstrated in all the big cinemas of Moscow.
3. The experts recommended that the agreement be extended for 3 years.
4. You returned him the book yesterday.
5. She has received permission to go there.
6. You will return soon.


Переведите предложения на русский язык. Подчеркните модальные
глаголы.
1. You must learn the poem by heart.
2. You should not smoke.
3. I can carry this text.
4. He had to wait for a long time.

Заполните пропуски соответствующей активной или пассивной формой глагола и переведите предложения на русский язык:

1. The young state (was struggled, struggled) for independence..
2. The House of Commons (is presided, presided) by the Speaker..
3. In 1953 Winston Churchill (was received, received) the Nobel Prize for Literature.
Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на инфинитивные обороты:
1. He considered this act to be a justified one. Он считал этот закон обоснованным.
2. Margaret Thatcher is known to be the only prime minister elected for the third term
3...Whig Party is considered to be the predecessor of the Liberal Party...
Определите функции инфинитива и переведите предложения на русский язык:
1. Churchill began to work as a journalist.
2. He found people to support him in that hard battle.
3. The number of votes to be given to the leading contender is high.

Вариант 2 Задание 1. Перепишите и переведите предложения, обращая внимание на употребление прилагательных в сравнительной и превосходной степенях.

Подчеркните прилагательные в английских предложениях и укажите степень сравнения. 1. Steel made the cars much lighter and safer than the old wooden cars. 2. Railway transport is one of the cheapest ways of transporting freight over long distances. 3. It is more convenient to carry these goods by lorry than by rail.
PDF created with pdfFactory Pro trial version www.pdffactory.com
11
Задание 2. Перепишите и переведите предложения, употребив прилагательные, данные в скобках, в сравнительной или превосходной степени. 1. Railways are the (important) form of transport in Russia. 2. The cars that are built today become (comfortable). 3. Our (good) diesel locomotive develops a speed of 170 km per hour. Задание 3. Перепишите и переведите предложения. Определите форму (Present, Past, Future) и функцию (основной, вспомогательный, модальный) глаголов TO BE и TO HAVE. Подчеркните эти глаголы в английском варианте. 1. The railways were invented before the age of steam. 2. A railway track is steel rails on wooden sleepers (шпалы) 3. Nowadays various machines have replaced hard manual labor. 4. Train No3 is to arrive at platform 2. 5. The civil engineers are trying to find out the most suitable route.
Задание 4. Перепишите и переведите предложения, обращая внимание на употребление времён группы Indefinite (Simple) (Present, Past, Future) в действительном и страдательном залоге. Выпишите сказуемые и укажите их видовременную форму и залог. 1. For many years engineers tried to find a new material for making sleepers (шпалы). 2. Some changes were made in the original design. 3. We find a lot of information about this invention on the Internet.
Задание 5. Перепишите и переведите текст.
George Stephenson
George Stephenson was an English civil engineer and mechanical engineer who built the first public inter-city railway line in the world to use steam locomotives. G.Stephenson was born in Wylam, 9.3 miles (15km) west of Newcastle. His father was a fireman, earning a very low wage, so there was no money for schooling. At the age of 17, Stephenson became an engineman. He realized the value of education and paid to study at night school to learn reading, writing and arithmetic. In1802 he moved to Willington Quay where he worked as a brakeman, made shoes and mended clocks to supplement his income. In 1811 the pumping engine at his work was not working properly and Stephenson offered to fix it. He did so with such success that he was promoted to maintain and repair all the colliery engines. He became an expert in steam-driven machinery.
PDF created with pdfFactory Pro trial version www.pdffactory.com
12
Stephenson designed his first locomotive in 1814. The locomotive could haul 30 tons of coal up a hill at 4mph (6.4 km/h). The new engines were too heavy to run on wooden rails, and iron rails were in their infancy, with cast iron exhibiting excessive brittleness. Stephenson improved the design of cast-iron rails to reduce breakage and managed to solve the problem caused by the weight of the engine on the primitive rails. The years between 1830-1840 were the busiest in Stephenson life. Many of the first American railroad builders came to Newcastle to learn from Stephenson. But G. Stephenson cannot claim to have invented the locomotive. Richard Trevithick deserves that credit. But Stephenson was the first to suggest the standard gauge, sometimes called “Stephenson gauge” which is now used throughout the world. As a tribute to his life and works, a bronze statue was unveiled at Chesterfield railway station in the town where Stephenson spent the last ten years of his life. G.Stephenson died aged 67, on 12 August 1848 in Chesterfield.
Задание 6. Укажите, какие из следующих утверждений соответствуют содержанию текста. Используйте фразы: It is right. It is wrong. Исправьте неверные утверждения. 1. G.Stephenson was an American civil and mechanical engineer. 2. He became an expert in steam-driven machinery. 3. Stephenson designed his first locomotive in 1824. 4. His first locomotive could haul 30 tons of coal



Вы находитесь на странице вопроса "Определите формы с окончанием -ing и переведите предложения", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.