1. Поставьте существительные в скобках в притяжательный падеж.
10-11 класс
|
1. My (aunt) mother is my grandmother.
2. Where is (Mr. Bell) office located?
3. Bob studies at the (teachers) training Institute.
4. Is that (Mr. Blair) car?
5. Where is their (grandfather) room?
2. Переведите предложения.
1. She is reading up for the seminar now.
2. I am busy now, I am listening to the radio news program.
3. We are coming to Chicago by train
4. Jane is always eating something, that’s why she is so fat.
5. What is happening in this home?
aunt's
bell's
teachers'
blair's
grandfather's
она готовится к семинару сейчас
я занят сейчас, я слушаю новости по радио
мы прибудем в чикаго на поезде
джейн всегда что-то ест, поэтому она такая толстая
что происходит в этом доме?
my mother's aunt
mr Bell's office
teachers' training
mr Blair's car
grandfather's room
1она готовится к семинару. 2 я сейчас занят, я слушаю новосьи по радио. 3 мы прибываем в чикаго га поезде. 4 ждейн постоянно что то ест поэтому она такая толстая. 5 что происходит в этом доме?
Другие вопросы из категории
1) I ___ he ___ at the office tomorrow (hope) / (be).
2) When you ___ me back my book (give)?
3) I ___ sure you ___ the music (be) / (like).
4) At this time tomorrow we ___ far from
here (be).
5) Don’t wait for me, I probably ___ late (be).
6) I ___ afraid they ___ you very much (be) / (miss).
7) Where we ___ (meet)?
8) You ___ a lot of interesting things in this journal (find).
9) How long it ___ us to get to the airport (take)?
10) There ___ a lot of traffic and cars ___ very slowly, I ___ we ___ a taxi (be) / (move) / (suppose) / (take) .
переведите грамотно это предложение
work, write, make, meet, learn, ring, take, bring
Read the text and fill in the gaps with the words putting them intoRead the text and fill in the gaps with the words putting them into the correct form:
Careless thief gave himself away
A German thief (1) … (arrest) after accidentally giving a victim his own wallet. It (2) … (happen) after three men forced their 29-year-old victim to hand them his wallet at Solingen-Ohligs train station. They (3) … (steal) his money and (4) … (want) to hand him back his empty wallet. But one of the thieves accidentally (5) … (hand) the man his own wallet instead. It contained his identification papers and police quickly(6)… (catch) and (7)… (arrest) the man.
Читайте также
1. Where are (James) things?
2. The (students) notebooks are on the (teacher) table.
3. Her (aunt) flat is on the first floor.
4. (Mary) and (Ann) faces are round.
5. (Irene) and (Robert) family is very close.
существительного.в)показателем притяжательного падежа имени существительного.
1)Самых большых городов в Великобритании как университет и коледж высшего образования.2)Завтришний мир открывает новые возможности для тех кто думаэт.3)Практика делает совершенным(Пословица)
Вариант 4
I. Перепишите следующие предложения. Определите по грамматиче¬ским признакам, какой частью речи являются слова, оформленные оконча¬нием -s и какую функцию это окончание выполняет, т.е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present In-definite;
б) признаком множественного числа имени существительного;
в) показателем притяжательного падежа имени существительного.
1. Night after night, after her hard day’s work at the University Mary worked at her books for hours.
2. Among the many scientists Mary met and worked with in Paris was Purre Curie.
3. A girl, whose name is Susan, gives me a piece of cake to eat with my
milk.
II. Замените выделенные жирным шрифтом слова личными место-имениями и переведите предложения:
1. The teacher gives my friends and me a lot of homework.
2. Ann asked her brother many questions again.
3. The boys saw his comrade’s name on the letter.
III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные фор¬мы сравнения, и переведите их на русский язык.
1. The region was not so rich in natural resources as Siberia.
2. The more persistent you study, the better knowledge of the subject is.
3. The Neva is wider and deeper than the Moskva River.
IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод неопределенных и отрицательных ме¬стоимений.
1. There are some ties in the box.
2. Is there anything on the table?
3. Somebody rang you up.
V. Перепишите следующие предложения, определите в них ви-довременные формы глаголов и укажите их инфинитив; переведите предложения на русский язык.
1. I began to work at once.
2. They will comment on this event.
3. Mrs. Clay usually finishes her work at half past three.
VI. Вставьте предлоги, где необходимо.
1.Turn ... the corner ... the house and look ... the flowers grown ... my mother: aren't they beautiful? 2. He was an excellent pupil, and the teachers never complained ... him. 3. She com¬plained ... feeling bad and could not answer ... the questions ... the teacher.
это окончание выполняет, т.е. служит ли оно: а) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present Indefinite; б) признаком множественного числа имени существительного; в) показателем притяжательного падежа имени существительного (см. образец выполнения 1). Переведите предложения на русский язык. 1. The "Big Ben" clock weighs 13.5 tons. 2. Most of London's places of interest are situated to the north of the river Thames. 3. Hyde Park covers 360 acres.
Перепишите следующие предложения. Определите по грамматическим признакам, какой частью речи являются слова, оформленные окончанием -s и какую функцию это окончание выполняет, т.е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present Indefinite;
б) признаком множественного числа имени существительного;
в) показателем притяжательного падежа имени существительного
1. In partnerships each partner is responsible for all debts and is legally responsible for the whole business.
2. The vice – president usually sets objectives for the staff.
3. When hiring a new employee the employer uses different valuable sources, for example, employment agencies, consulting firms, placement offices and professional societies.
4. The top amount of customers’ credit is based on the profits and earnings of a business.
5. The main idea of line structure is direct vertical relationships between the positions and tasks of each level, and the positions and tasks above and below each level.