Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 663 вопросов и 6 445 976 ответов!

Пожалуйста, срочно нужна помощь!!!Переведите предложения обращая внимание на перевод Participle.

10-11 класс

1 Everything being ready we began our experiment.
2 All questions having been settled we began testing a specimen of wall panel.
3 The article being written in German, we could not understand it.
4 Having made a great number of experiments with different substances, the chemists found that most of them could be decomposed into other substances.
5 Having been tested, the new apparatus was recommended for work.

Wlad311 14 апр. 2015 г., 13:36:05 (9 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
юльчишка
14 апр. 2015 г., 16:21:45 (9 лет назад)

1 Так как все было готово, мы приступили к нашему эксперименту.
2 После того как все вопросы были решены, мы начали тестировать образец стеновой панели.
3 Так как статья была написана на немецком языке, мы не могли понять её.
4 Проделав большое количество экспериментов с различными веществами, химики обнаружили, что большинство из них можно разложить на составные части (на другие вещества).
5 После испытания, новый прибор был рекомендован для работы. (После того, как прибор был испытан, его рекомендовали для работы)

+ 0 -
Kaarmanovanell
14 апр. 2015 г., 18:51:53 (9 лет назад)

1 Т. к. все было готово, мы начали наш эксперимент.
2

Ответить

Другие вопросы из категории

Помогите сделать задание по английскому,очень срочно!!

Нужно составить словосочетания и вставить их в предложения,никак не могу разобраться!

(Задание на картинке(Нажмите на нее))


Читайте также

Пожалуйста, срочно нужна помощь!!!

Переведите предложения обращая внимание на перевод Participle.

1 Everything being ready we began our experiment.
2 All questions having been settled we began testing a specimen of wall panel.
3 The article being written in German, we could not understand it.
4 Having made a great number of experiments with different substances, the chemists found that most of them could be decomposed into other substances.
5 Having been tested, the new apparatus was recommended for work.

Вариант 2 Задание 1. Перепишите и переведите предложения, обращая внимание на употребление прилагательных в сравнительной и превосходной степенях.

Подчеркните прилагательные в английских предложениях и укажите степень сравнения. 1. Steel made the cars much lighter and safer than the old wooden cars. 2. Railway transport is one of the cheapest ways of transporting freight over long distances. 3. It is more convenient to carry these goods by lorry than by rail.
PDF created with pdfFactory Pro trial version www.pdffactory.com
11
Задание 2. Перепишите и переведите предложения, употребив прилагательные, данные в скобках, в сравнительной или превосходной степени. 1. Railways are the (important) form of transport in Russia. 2. The cars that are built today become (comfortable). 3. Our (good) diesel locomotive develops a speed of 170 km per hour. Задание 3. Перепишите и переведите предложения. Определите форму (Present, Past, Future) и функцию (основной, вспомогательный, модальный) глаголов TO BE и TO HAVE. Подчеркните эти глаголы в английском варианте. 1. The railways were invented before the age of steam. 2. A railway track is steel rails on wooden sleepers (шпалы) 3. Nowadays various machines have replaced hard manual labor. 4. Train No3 is to arrive at platform 2. 5. The civil engineers are trying to find out the most suitable route.
Задание 4. Перепишите и переведите предложения, обращая внимание на употребление времён группы Indefinite (Simple) (Present, Past, Future) в действительном и страдательном залоге. Выпишите сказуемые и укажите их видовременную форму и залог. 1. For many years engineers tried to find a new material for making sleepers (шпалы). 2. Some changes were made in the original design. 3. We find a lot of information about this invention on the Internet.
Задание 5. Перепишите и переведите текст.
George Stephenson
George Stephenson was an English civil engineer and mechanical engineer who built the first public inter-city railway line in the world to use steam locomotives. G.Stephenson was born in Wylam, 9.3 miles (15km) west of Newcastle. His father was a fireman, earning a very low wage, so there was no money for schooling. At the age of 17, Stephenson became an engineman. He realized the value of education and paid to study at night school to learn reading, writing and arithmetic. In1802 he moved to Willington Quay where he worked as a brakeman, made shoes and mended clocks to supplement his income. In 1811 the pumping engine at his work was not working properly and Stephenson offered to fix it. He did so with such success that he was promoted to maintain and repair all the colliery engines. He became an expert in steam-driven machinery.
PDF created with pdfFactory Pro trial version www.pdffactory.com
12
Stephenson designed his first locomotive in 1814. The locomotive could haul 30 tons of coal up a hill at 4mph (6.4 km/h). The new engines were too heavy to run on wooden rails, and iron rails were in their infancy, with cast iron exhibiting excessive brittleness. Stephenson improved the design of cast-iron rails to reduce breakage and managed to solve the problem caused by the weight of the engine on the primitive rails. The years between 1830-1840 were the busiest in Stephenson life. Many of the first American railroad builders came to Newcastle to learn from Stephenson. But G. Stephenson cannot claim to have invented the locomotive. Richard Trevithick deserves that credit. But Stephenson was the first to suggest the standard gauge, sometimes called “Stephenson gauge” which is now used throughout the world. As a tribute to his life and works, a bronze statue was unveiled at Chesterfield railway station in the town where Stephenson spent the last ten years of his life. G.Stephenson died aged 67, on 12 August 1848 in Chesterfield.
Задание 6. Укажите, какие из следующих утверждений соответствуют содержанию текста. Используйте фразы: It is right. It is wrong. Исправьте неверные утверждения. 1. G.Stephenson was an American civil and mechanical engineer. 2. He became an expert in steam-driven machinery. 3. Stephenson designed his first locomotive in 1824. 4. His first locomotive could haul 30 tons of coal

IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод неопределенных и отрицательных местоимений.

1. They have some cousins in Minsk.
2. Do you know any German words?
3. The lecture wasn’t difficult, and the students had no questions.

V. Перепишите следующие предложения, определите в них видо-временные фор¬мы глаголов и укажите их инфинитив; переведите предложения на русский язык (см. образец выполнения 3).
1. The third of March is the time when spring slowly begins.
2. Suddenly we heard Mike’s voice.
3. He will never come back!
помогите пожалуйста срочно нужно(

Ребята, помогите пожалуйста(срочно нужно).

Вариант 4
I. Перепишите следующие предложения. Определите по грамматиче¬ским признакам, какой частью речи являются слова, оформленные оконча¬нием -s и какую функцию это окончание выполняет, т.е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present In-definite;
б) признаком множественного числа имени существительного;
в) показателем притяжательного падежа имени существительного.
1. Night after night, after her hard day’s work at the University Mary worked at her books for hours.
2. Among the many scientists Mary met and worked with in Paris was Purre Curie.
3. A girl, whose name is Susan, gives me a piece of cake to eat with my
milk.
II. Замените выделенные жирным шрифтом слова личными место-имениями и переведите предложения:
1. The teacher gives my friends and me a lot of homework.
2. Ann asked her brother many questions again.
3. The boys saw his comrade’s name on the letter.
III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные фор¬мы сравнения, и переведите их на русский язык.
1. The region was not so rich in natural resources as Siberia.
2. The more persistent you study, the better knowledge of the subject is.
3. The Neva is wider and deeper than the Moskva River.
IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод неопределенных и отрицательных ме¬стоимений.
1. There are some ties in the box.
2. Is there anything on the table?
3. Somebody rang you up.
V. Перепишите следующие предложения, определите в них ви-довременные формы глаголов и укажите их инфинитив; переведите предложения на русский язык.
1. I began to work at once.
2. They will comment on this event.
3. Mrs. Clay usually finishes her work at half past three.
VI. Вставьте предлоги, где необходимо.
1.Turn ... the corner ... the house and look ... the flowers grown ... my mother: aren't they beautiful? 2. He was an excellent pupil, and the teachers never complained ... him. 3. She com¬plained ... feeling bad and could not answer ... the questions ... the teacher.

Помогите пожалуйста срочно нужно (((

IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод неопределенных и отрицательных местоимений.
1. They have some cousins in Minsk.
2. Do you know any German words?
3. The lecture wasn’t difficult, and the students had no questions.

V. Перепишите следующие предложения, определите в них видо-временные фор¬мы глаголов и укажите их инфинитив; переведите предложения на русский язык (см. образец выполнения 3).
1. The third of March is the time when spring slowly begins.
2. Suddenly we heard Mike’s voice.
3. He will never come back!



Вы находитесь на странице вопроса "Пожалуйста, срочно нужна помощь!!!Переведите предложения обращая внимание на перевод Participle.", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.