помогите сделать из прямой в косвенную речь очень нужно)
10-11 класс
|
1. Kate asked Tom where he was going the next day
2. Ann asked if I would read that book the following week
3. Jane asked Jack what he had just written
4. She asked him when he had found that book
5. He asked John what he was doing with those books then.
Другие вопросы из категории
зависит.Только использую время мудро можно добиться успеха.И это зависит от нас.Расставив приоритеты,поняв главную цель,к которой хотим стремится-может возглавить нас к раю превосходства,и удовлетворения.Примерами являются жизни больших людей,которые оставили след.Художники,ученые,спортсмены,музыканты и многие другие-они превзошли других в их выбранных путях,потому что они поняли ценность времени.Промедление,лень,медлительность-чуждо им.Неудачи,предательства,потери-их это не останавливало,они не падали духом и упорно продолжали заниматься,пока не получали желанный результат.Они поняли очень рано в жизни,что если напрасно тратить время,время так же будет трать нас впустую,но если мы будем соблюдать время,то время нас будет чтить и уважать.многие люди жалуются,что у них нет времени сделать вещи,которые они всегда хотели сделать.Усталость,раздражение,лихорадка потребляют все их деньги,время и энергию.Мыдолжны понять,что никогда не получим дополнительное время;мы должны сами найти время,изменить приоритеты и приспособить график.Мыдолжны противостоять тому,что мешает нам реализовываться.Только так мы можем повлиять на вещи и изменить судьбу.
переведите на английский СРОЧНО на завтра...только просьба,не пользываться онлайн переводчиками,они не правильно переводят.
Помогите “редактору” найти 4 грамматически или лексически некорректных
предложения и укажите номера выбранных вариантов в порядке их следования в
талоне ответов под соответствующей буквой (а-d).
1)
The appeal to common sense.
2)
“To site an example used by Mill....”
3)
It is beyond my apprehension.
4)
The sensitivity of the instrument is amazing.
5)
She was wearing a pair of sensible shoes.
6)
This is unparalyzed in the state's history.
7)
He asked to illuminate the set.
8)
He's going up and down like a metronome.
competent, continental, racist, monthly, communicationn, humane, nuclear, biotic, cycle, action, secure, experienced.
1)
have) a corporate party next Saturday. Would you like to come?
2) I (not to go) away for my holidays next month because I haven’t got enough money. They haven’t paid me holiday pay yet. (You/to go) away?
3) Our first job interview this afternoon (to start) exactly at 3:30.
4) George, is it true that you (to work) overtime next week?
5) My seasonal work (to start) May, 25 and (to end) October, 25.
6) What time the (next shift/to end)?
7) Ann, we (to go) to town. (You/to come) with us?
8) Don’t make any plans I (to surf) the Net tonight.
9) Our after-hours activities usually (to start) after 8 p.m.
10) I (to look for) a position of a banker.
B. Put the words into the correct order paying attention to the usage of tenses denoting future actions.1) Doing/I/ course paper/am/ with/ in the evening/ my father.
2) Company /in our /seasonal overtime/ /starts/ May, 1.
3) Going/a new /vacancy/I am/to find/ my sister-in law/for.
4) You/to place/where/going/your/are/new/ job advertisement?
5) Arrive/your employer/does/when?
6) Colleagues/ for Madrid/are/my/in the next few days/leaving.
7) Become/next year/will/I/a good specialist.
8) With/Playing/our partners/volleyball match/are/tonight/we.
9) Is/to do/ironing/nobody/the/going.
10) Having/friends/we/for dinner/are /tonight.
C. Open the brackets paying attention to the usage of tenses denoting future actions (negative/question/affirmative forms).1) The meeting (to start) at 10 o’clock.
2) We (to discuss) our project on Monday.
3) The employer (to plan) a series of interview with the applicants.
4) What you (to do)? I (to surf) the net.
5) We (to supply) you with all necessary equipment tomorrow.
6) The train (not to arrive) at 6 p.m. It goes behind the schedule.
7) Your working hours (start) at8 a.m. and (to end) at 5 p.m. Please, be punctual, tomorrow (to be) your fist time at work.
8) (to go) anywhere this week? No, fortunately I haven’t got any business trips.
9) You (not to sell) your car, right? It is new!
10) He (to join) us later, don’t worry.
Читайте также
1 . my sister asked me :" where have you put my wallet?"
2. the teacher asked me : ' is this text difficult ?"
3. she said to me :" give me your dictionary , please'.
4. he said to me :" i did it yesterday:.
5. he said that he would leave the next day .
6. she said that her name was Mary.
изменение предложения из прямой в косвенной речи и предложений от косвенных в прямой речи.
1 . моя сестра спросила меня :" куда вы положили мой кошелек?"
2. учитель спросил меня : " этот текст трудный ?"
3. она сказала мне :" дайте мне ваш словарь , пожалуйста".
4. он сказал мне :" я сделал это еще вчера.
5. он сказал, что он сможет выйти на следующий день .
6. она сказала, что ее имя было Мария.
ПОМОГИТЕ
your sisters?" she asked me.
1) I asked my friend: "When is your brother going to arrive? "
2) Ann said to her sister: "Will you ring her up when you learn about it?"
She said to him , I went to the shop yesterday