Помогите пожалуйста. Срочно нужно.
10-11 класс
|
Переведите предложения используя модели.
1) I could not avoid a conversation with her. 2) I avoid doing smth help them. 3) I not mind his work for a competitor (rival) company. 4) I hate to wait. 5) Is it avoid reading (вот тут я не уверен...) 6) I hate to spend the time in vain 7)She did not mind to go again 8) He avoided expressing an opinion 9) I do not like to leave you here.
Не уверен что всё правильно.
Другие вопросы из категории
e that dish? 3. I returned a book to the library yesterday. It was 2 weeks overdue, so I (pay) a fine of $ 1.40.4. I (return) the books when they are due.5. Spring break starts on the 13 . We (go not) to classes again until the 22 .6. I (make) an appointment to see Dean Witherspoon?7. Neither of us knows the way to their house. We (take) a map with us or well probably get lost.8. The baby is only a year old, but ( say already ) a few words .9. You ( not tell ) Jack about the party. Its a surprise birthday party for him.10. Excuse me, I didnt understand. (repeat you ) what you said?
ity will be one of the most important decisions. 3. Some students live very far from the institute. 4. The institute of Finance occupies two buildings in Chapaev Devision Street. 5. The main goal of training specialists is to form the system of creative professional knowledge.
1. We ......going to wash the dishes.
2.My big sister ....going to arrange a picnic with her friends.
3.In ten years time I ... going to be a dentist.
4.They ....going to visit us.
5.Nick and Tom ....going to listen to music.
Mark the sentences
as FALSE or TRUE:
37.
The idea of the seaside holiday started in Britain.
a) true
Читайте также
Ребята помогите пожалуйста срочно надо!!!
Write the following word combinations in the plural form using
possessive case(Напишите следующие комбинации слов во множественном
числе используя притяжательный падеж)
например:This boy/ bag- these
boys'bags
1)this engineer/work.......
2)my sister/clothes......
3)this woman/secret.....
4)that country economy.....
5)this
нужно сочинение про мое хобби, и про мой выходной день(
Вариант 4
I. Перепишите следующие предложения. Определите по грамматиче¬ским признакам, какой частью речи являются слова, оформленные оконча¬нием -s и какую функцию это окончание выполняет, т.е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present In-definite;
б) признаком множественного числа имени существительного;
в) показателем притяжательного падежа имени существительного.
1. Night after night, after her hard day’s work at the University Mary worked at her books for hours.
2. Among the many scientists Mary met and worked with in Paris was Purre Curie.
3. A girl, whose name is Susan, gives me a piece of cake to eat with my
milk.
II. Замените выделенные жирным шрифтом слова личными место-имениями и переведите предложения:
1. The teacher gives my friends and me a lot of homework.
2. Ann asked her brother many questions again.
3. The boys saw his comrade’s name on the letter.
III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные фор¬мы сравнения, и переведите их на русский язык.
1. The region was not so rich in natural resources as Siberia.
2. The more persistent you study, the better knowledge of the subject is.
3. The Neva is wider and deeper than the Moskva River.
IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод неопределенных и отрицательных ме¬стоимений.
1. There are some ties in the box.
2. Is there anything on the table?
3. Somebody rang you up.
V. Перепишите следующие предложения, определите в них ви-довременные формы глаголов и укажите их инфинитив; переведите предложения на русский язык.
1. I began to work at once.
2. They will comment on this event.
3. Mrs. Clay usually finishes her work at half past three.
VI. Вставьте предлоги, где необходимо.
1.Turn ... the corner ... the house and look ... the flowers grown ... my mother: aren't they beautiful? 2. He was an excellent pupil, and the teachers never complained ... him. 3. She com¬plained ... feeling bad and could not answer ... the questions ... the teacher.
IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод неопределенных и отрицательных местоимений.
1. They have some cousins in Minsk.
2. Do you know any German words?
3. The lecture wasn’t difficult, and the students had no questions.
V. Перепишите следующие предложения, определите в них видо-временные фор¬мы глаголов и укажите их инфинитив; переведите предложения на русский язык (см. образец выполнения 3).
1. The third of March is the time when spring slowly begins.
2. Suddenly we heard Mike’s voice.
3. He will never come back!