Образуйте от данных глаголов формы 3-го лица единственного числа.
10-11 класс
|
- love
- do
- enjoy
Loves, does, enjoys
love-loves
do-does
enjoy-enjoys
Другие вопросы из категории
own wonder. But can such wonders belong only to one country? It seems they should be the whole world is possessions (Каждая страна обладает некоторыми объектами,которые считаются их собственными чудесами. Но могут ли чудеса принадлежать лишь одной стране? Кажется они должны быть мировым владением.)
Напишите предложения опять, используя герундий.
1. Did you give me back the book I lent you? I can't remember ....
2. She was afraid that the baby would fall out of the bed. She was afraid of ....
3. The old lady said I could open the window. She didn't mind ....
4. I'm sure he asked you not to phone after 11 p.m. Have you forgotten ...?
5 He doesn't believe that a boy of twelve should have too much pocket-money. He doesn't believe in ....
6. My father doesn't like me to stay out late at night. He doesn't like ....
animal. Wolves travel in packs and their territory can be anywhere (2)... 40 to 400 square miles. As well as marking the borders of their territory with scent, they (3)... other wolves know they are around by barking and howling.
2) A pack might (4)... of up to 30 wolves, although where (5)... food supply is limited there might only be six or seven animals in the pack. When hunting, they work together to chase an animal, block (6) ... escape, and finally catch it. In (7) ... way, they are (8) ... to trap large animals, such as deer or moose.
3) If farm animals are available, they (9) ... the wolves with an easy source of food. This, of course, brings then (10) ... contact with humans. Poisoning and shooting have contributed (11)... the decline in wolf populations around the world. The red wolf is now almost extinct (12) ... the wild, while the grey wolf has (13) ... its habitat reduced to a few areas in Europe, North America and Asia. (14) ... mani other large mammals, the wolf is increasingly (15) ... threat from human activity.
Читайте также
come -
sit -
write -
Fish, woman, foot, money, leaf, information, shelf, box, child, sheep, city, boy, day, knife, family, pen, book, music
№2. Поставьте существительные в следующих предложениях во множественное число (обратите внимание на изменения в указательных местоимениях и формах глаголов):
1. He keeps his toy in a box.
2. This town is very large.
3. The student put his book on the desk.
4. That house is new.
5. Is this a good student?
6. What is your name?
№3. Поставьте существительные в следующих предложениях в единственное число (обратите внимание на изменения в указательных местоимениях и формах глаголов):
1. Your children are very good.
2. My feet are tired.
3. These flowers are beautiful.
4. Those are boxes.
5. Are there mice under the bed?
6. My teeth are yellow.
Вариант 4
I. Перепишите следующие предложения. Определите по грамматиче¬ским признакам, какой частью речи являются слова, оформленные оконча¬нием -s и какую функцию это окончание выполняет, т.е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present In-definite;
б) признаком множественного числа имени существительного;
в) показателем притяжательного падежа имени существительного.
1. Night after night, after her hard day’s work at the University Mary worked at her books for hours.
2. Among the many scientists Mary met and worked with in Paris was Purre Curie.
3. A girl, whose name is Susan, gives me a piece of cake to eat with my
milk.
II. Замените выделенные жирным шрифтом слова личными место-имениями и переведите предложения:
1. The teacher gives my friends and me a lot of homework.
2. Ann asked her brother many questions again.
3. The boys saw his comrade’s name on the letter.
III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные фор¬мы сравнения, и переведите их на русский язык.
1. The region was not so rich in natural resources as Siberia.
2. The more persistent you study, the better knowledge of the subject is.
3. The Neva is wider and deeper than the Moskva River.
IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод неопределенных и отрицательных ме¬стоимений.
1. There are some ties in the box.
2. Is there anything on the table?
3. Somebody rang you up.
V. Перепишите следующие предложения, определите в них ви-довременные формы глаголов и укажите их инфинитив; переведите предложения на русский язык.
1. I began to work at once.
2. They will comment on this event.
3. Mrs. Clay usually finishes her work at half past three.
VI. Вставьте предлоги, где необходимо.
1.Turn ... the corner ... the house and look ... the flowers grown ... my mother: aren't they beautiful? 2. He was an excellent pupil, and the teachers never complained ... him. 3. She com¬plained ... feeling bad and could not answer ... the questions ... the teacher.
это окончание выполняет, т.е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present Indefinite;
б) признаком множественного числа имени существительного;
в) показателем притяжательного падежа имени существительного (см. образец выполнения 1).
Переведите предложения на русский язык.
1. There are a lot of holidays in Japan.
2. The Dolls’ Festival is the most beautiful holiday of the year.
3. This old custom still exists in Japanese villages.
II. Перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на особенности перевода на русский язык определений, выраженных именем существи-тельным (см. образец выполнения 2).
1. Please help me with my chemistry task.
2. There were a lot of children in the school yard.
3. Victory Day is a national holiday in Russia..
III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения прилагательных, и переведите их на русский язык.
1. The dolls made for this prayer became more and more beautiful.
2. This is the happiest day in my life.
3. The more you learn, the more you know.
помогите пожалуйста)))
являются слова, оформлённые окончанием – s, и какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно:
А) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present Indefinite.
Б) признаком множественного числа имени существительного.
В) показателем притяжательного падежа имени существительного.
Переведите предложения на русский язык. 1.Our plants exports a great variety of goods. 2.Last month they have read an article about the president’s message. 3.The inhabitants of Pavlodar like their town. 2)
Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения и переведите их на русский язык. 1. I need a warmer coat. 2. Better late than never. 3. He was the eldest in the family.
3)Перепишите и письменно переведите на русский язык следующие предложения, обращая особое внимание на перевод неопределённых местоимений и их производных. 1.Does he know anything about computers? 2. Everything was tasty. 3. I want to go nowhere.
4.Перепишите следующие предложения, определите в них видовременные формы глаголов и укажите их инфинитив: переведите предложения на русский язык 1. Does she study at the Institute? 2. Tom will go to the swimming-pool tomorrow. 3. He has asked a lot of questions.
5. Прочитайте текст и письменно переведите текст: Last week we visited the plant where in June our group will have an industrial training. First we gathered at the checks. Our teacher went to the porter’s lodge and up the Personnel Department. There we met the Personnel Manager who told us many things about the plant, its history and its development, output, the work and leisure of the workers, engineers and employees. After the talk the Manager took us around the plant. First we went to the Technical Design office where new machines and tools are designed. Then we went to the Power plant that supplies the whole plant with power. We visited the foundry and saw smelting and molding. In the Assembly workshop we saw two conveyor belts where the workers were assembling and testing new machines and instruments. The excursion took almost two hours but it was very interesting and useful for us.
6. Составить вопросы к содержанию текста: общий, разделительный, альтернативный, вопрос к подлежащему, специальный.