5 предложений на Пас Симпл
10-11 класс
|
5 Предложений на Паст програсив
( с переводом )
PAST SIMPLE.1. We graduated from the Institute in 2005.2. My friend went to England to work for a probationary period three months ago.3. I was on holiday in Bulgaria two weeks ago.4. A friend of mine wrote a new operating system two months ago.5. I was fond of swimming two years ago.
Past Simple
Yesterday, walked in the park (Вчера я гулял по парку)
I was in the beach last summer (Прошлым летом я был на пляже)
She met her friends 2 days ago (Он встретила своих друзей 2 дня назад)
He was born in 27th os June (Он родился 27 июня)
They stayed in an expensive hotel, but they didn't like the food (Они остановились в дорогом отеле, но им не нравится еда)
Past Continuous (Progressive)
She was watching film 2 hours ago(Она смотрела фильм 2 часа назад)
I was reading book in my room (Я читал книгу в своей комнате)
He was working as a waiter (Он работал официантом)
We were cooking a pie (Мы готовили пирог)
I was swimming in a lake last holiday (я купался в море на прошлых выходных (каникулах))
Другие вопросы из категории
It's a/an blue school bag.
Betty are/is 14 years old.
Mark and Ann are/is in the same Science class.
The eraser/erasers are in her pencil case.
This is an/a orange.
John 'm/'s new to the school
"Teenagers should be given an opportunity to work".
2. Describe what you like and dislike about using the mobile phone.
3. In what ways do you think modern society is busier and more stressful than a hundred years ago?
Заранее благодарю!
(собственное высказывание состоит из: тезиса, аргументов (два или три), примеров и вывода)
5 вопросов разных типов (общий, альтернативный, разделительный, 2 специальных)
к данным предложениям:
1.
Читайте также
студентов приняли участие в спортивных соревнованиях? 3. Мы обсудим эту проблему завтра. 4. Она не читает книгу, а смотрит телевизор. 5. В прошлое воскресенье шел дождь, не так ли? 6. Они не будут работать целый день (the whole day). 7. Я видел этот фильм несколько раз. 8. Мы выполнили свое задание к среде. 9. Я не прочитаю книгу к концу недели.
II. Переведите предложения на русский язык, подчеркните сказуемое, определите время и залог.
1. Along with a strong faith in education has also gone considerable distrust. 2. The increasing exploitation of land is expressed in the loss of precious natural areas.
Вы собираетесь в командировку в Эдинбург. Пошлите факс (структура делового письма) на фирму Blake & Co, господину Henry Smith по адресу: 10 Garden St.; уведомьте его о своем прибытии (дата, номер поезда, (или самолета), время прибытия) и попросите, чтобы Вас встретили.
кого вы сейчас смотрите? – Я смотрю на эту девушку. 3. Вы часто навещаете своих друзей? 4. Что вы пишите? – Мы пишем слова урока 7-го. 5. Во время (during) урока наш учитель обычно стоит у стола. 6. Эти ученики учат сейчас новые слова. 7. Они обычно ходят домой вместе? 8. Куда вы идете? – Я иду домой. II. Переведите предложения на английский язык, обращая внимание наупотребление времен. 1. Утром Анна позвонила мне. 2. Яуже знаю ее. Она хороший человек. 3. Почему ты не принесла мне эти журналы? – Прости, пожалуйста, но ихсейчас читает мой брат. 4. В котором часу ты ужинал сегодня? – В 8 часов вечера. 5. Яникогда не был в этом парке. Давайте сходим туда. 6.Когда ты собираешься навестить родителей? – Ябыл у них на этой неделе. 7. Ты повторил грамматические правила 8-го урока? – Да, и собираюсь вы-учить слова этого урока
1. The judge works at the district Court.
2. This crime was committed by a young criminals
3. The district courts consider both civil and criminal cases.
4. The lawyer represents his client at the court.
2. Переведите следующие предложения на русский язык, обращая внимание на прилагательные и наречия в разных степенях сравнения
1. The solution of this problem is worse than we consider.
2. The better we study, the better we know laws.
3.The more he studied the evidence, the better he understood the circumstances of the case..
4.The general rule is that the higher is the status of the judge, the more serious cases he tries.
3. Заполните пропуски в предложениях глаголами to be, to have или оборотом there is, there are, употребляя соответствующую форму в Present Indefinite Tense. Переведите предложения на русский язык.
1 .… many large buildings in our city.
2. I … a new modern computer in my house.
3. My friend …in Europe now on business.
4. An accused person … a right to be defended by barristers.
4.Вставьте правильную форму местоимения нужного разряда:
1 Which flowers do you want? or ?
2 Excuse me, is your bag?
3 What will you do with this morning?
4 They were whispering among
5 Where's Tom?' 'That's over there.'
'6 Where's my map?' 'I left on the desk.'
7 She is very handsome. I envy
8They are not reliable. He doubts
глагол – сказуемое и определите его видовременную форму. Напишите форму
инфинитива глагола.
1. Scientific articles are often published in this magazine.
2. The new film is being demonstrated in all the big cinemas of Moscow.
3. The experts recommended that the agreement be extended for 3 years.
4. You returned him the book yesterday.
5. She has received permission to go there.
6. You will return soon.
Переведите предложения на русский язык. Подчеркните модальные
глаголы.
1. You must learn the poem by heart.
2. You should not smoke.
3. I can carry this text.
4. He had to wait for a long time.
1. The young state (was struggled, struggled) for independence..
2. The House of Commons (is presided, presided) by the Speaker..
3. In 1953 Winston Churchill (was received, received) the Nobel Prize for Literature.
Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на инфинитивные обороты:
1. He considered this act to be a justified one. Он считал этот закон обоснованным.
2. Margaret Thatcher is known to be the only prime minister elected for the third term
3...Whig Party is considered to be the predecessor of the Liberal Party...
Определите функции инфинитива и переведите предложения на русский язык:
1. Churchill began to work as a journalist.
2. He found people to support him in that hard battle.
3. The number of votes to be given to the leading contender is high.