Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 664 вопросов и 6 445 983 ответов!

Распознавание слова в зависимости от его произношения(в каком слове нет указанного звука):

10-11 класс

I. 1.[d] a)large b)again c)engineer d)engage; 2.[g]a)ground b)get c)generation d)begin; 3.[z]a)pose b)please c)keys d)student

II. 1.[ks]a)example b)text c)exercise d)mix; 2.[o]a)breat b)though c)think d)theatre; 3.[w]a)which b)where c)whole d)why

III. 1.[o:]a)lord b)more c)door d)always; 2.[k]a)cereal b)cut c)cry d)coat; 3.[k]a)chance b)chess c)channel d)chemistry

Irikovasasa 10 февр. 2017 г., 3:32:52 (7 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Bulldog1995
10 февр. 2017 г., 6:03:06 (7 лет назад)

I.  1.[d]  b) again ;
2.[g] generation;
3.[z] d) student 

II.  1.[ks] a) example;
2.[o] b) though;
3.[w]  c) whole

III. 1.[o:] a) lord  b) more  c) door  d) always; (во всех словах есть звук 

Ответить

Другие вопросы из категории

4.Вставьте some, any, no, something, anything, nothing, somebody, anybody, nobody.

1.Do you have … classes today? No, we have … classes on Saturday.

2. Have you got … questions?

3. I want to tell you … interesting about our friend Sally.

4. Is there … interesting in today’s paper?

5. Come here, I’ll show you … pictures of our country- house.

6. There is … in the fridge. Go and get … food.

7. Do you know … in that house?

Закончите предложения, используя much, many,

a lot of

There isn’t…………………..information in the book.

We saw………………..beatiful birds on the walk.

I don’t know………………people here. Do you?

There were………………….phone calls this morning.

We couldn’t go to a restaurant because I ddidn’t have ………………

money with me.

There aren’t………………tourists here this year.

I don’t have breakfast before work, but I drink………………..tea.

Do you smoke……………….cigarettes?

How…………….money did you spend?

She’s ill and she’s not eating……………….food.

We bought…………………fruit but no vegetables.

На завтра..!!!!!!Ребята, помогите!!!Срочно!!!!!!!!

∞This weekend your school is organizing an Eco-Saturday when students have to clean the territoryof a local park.∞ Write a note and inform your school-mates of the following∞ describe condition of the park;∞ when the event will be held;necessary clothes and equipment;∞duties-what students have to do..СОЧИНЕНИЕ...ребятки, помогите...

Помогите прошууу номер 9

Читайте также

S: Слово, в котором буква e читается как [q]

-: pie
-: diet
-: quite
-: lie
S: Слово, в котором буква e читается как [q]
-: die
-: quiet
-: time
-: death
S: Слово, где буква g дает звук [G]
-: get
-: give
-: great
-: gentle
S: Слово, где сочетание ea читается иначе, чем в других словах
-: heard
-: learn
-: heart
-: early
S: Слово, где буква a читается как [qe]
-: small
-: alcohol
-: always
-: wall
S: Слово, в котором сочетание ch дает звук [k]
-: charm
-: chose
-: change
-: school
S: Слово, в котором буква a читается как [qe]
-: age
-: any
-: able
-: case

ВСЕ ПУНКТЫ ОТДАМ!!!!Хотя бы что-нибудь помогите. Надо преобразований слова в сущ, глагол , прил.,наречие и антоним , в зависимости от того как

они сами стоят

Например , дано слово great , сущ-greatness, глагола нет, наречие -greatly

Employment -прилаг,антоним

Ambition -антоним,наречие

To Secure-прилаг,наречие

Strong -сущ,глагол

Proof -прилаг,антоним

To train -прил

Qualification -глаг,прил,антоним

Defenceless -глаг,прилаг

To entertain -прилаг

Science -антоним,наречие

Remarkable -глагол,антоним

To vary -антоним

To enjoy -прилаг,антоним

Broadly -сущ,глаг,прил,антоним

Neighbour -прилаг

To respond -антоним

Honest -сущ

Help -глагол,антоним ,наречие

decoration -прилаг

Confidently -сущ,прилаг,гл,антоним

Applicant -гл

Harm-гл,антоним,наречие

Bright -сущ,гл

Tolerant -гл,антоним,наречие

To rely -сущ,прилаг

To lead -прил,нар

High -сущ,гл,антоним

Dream -гл,прилаг,антоним

Play -прил,антоним

Profession -глаг,антоним,нар

Particular -сущ,гл,антоним

Nation -гл,антоним,нар

Popular-гл,нареч

1. Напишите следующие предложения во множественном числе.

1. This is a long letter. 2. That is a green pencil. 3. What colour is this sofa? 4. What is your friend’s name? 5. I am a student from Russia. 6. What is that woman’s job?
7. Where is the child now? 8. That sofa is green. 9. Here is the businessman’s offer.

2. Замените выделенные слова личными местоимениями в объектном падеже

1. Translate this letter into Russia.
2. Answer these question, please.
3. Give the customer the offer, please.
4. He doesn’t know the manager and his assistent.
5. Ask the secretary to send the offer to the firm.
6. Show me and my colleague the new model.

3. Выберите подходящее местоимение в зависимости от смысла.

1. At the lessons (they, them, their) teacher asks (they, them, their) a lot of questions and the students answer (they, them, their).
2. (We, us, our) have a children’s room. (It, its) windows are large and (it, its) is very light. (We, us, our) children like (they, them, their) room.
3. Petrov is (we, us, our) student. (I, me, my) know (he, him, his) well. (He, him, his) English is good and (I, me, my) speak only English to (he, him, his). (He, him, his) help (we, us, our) a lot.
4. Поставьте следующие предложения в вопросительную и отрицательную форму.
1. These engineers work at the Ministry of Foreign Trade.
2. He has got a good job.
3. She has breakfast early in the morning.
4. Jane goes to the Institute every day.
5. There are cables and telexes on the desk.

a. Прочитайте и постарайтесь понять следующий текст.
Письменно переведите 1-3, 6 и 7 абзацы текста.

L o n d o n

1 London is the capital of Great Britain. It lies in the South East of England on both banks of the river Thames. London is one of the largest cities in the largest port and industrial centre in England. London is more than twenty centuries old.

2 The heart of the capital is the City. The territory of the City is only about one square mile, but it is the financial and business centre of the country. It contains almost all important English banks and offices.

3 The West End of London is famous for its beautiful monuments and palaces, fine parks, fashionable shops and big hotels. The East End is quite different from the West End. It is the district of factories, plants and docks. The narrow streets and poor houses of the East End present a contrast to the homes of the rich people in the West End.

4 There are many places of interest in London. One of them is Trafalgar Square with the Nelson monument 185 feet high. Buckingham palace is the royal residence. Westminister Abbey is one of the most citizens of Britain.

5 Across the road from Westminister Abbey are the Houses of Parliament, the seat of the British goverment.

6 The Tower of London is one of the most interesting places in London. It was a fortress, a royal residence, a prison, now it is a museum.

7 London is famous for its green parks. Hyde Park is the most popular of them. It is the greatest park in London as well.

8 London is the centre of the country’s cultural life. There are many picture galleries and museums in the capital. The National Gallery houses a priceless collection of paintings. The famous British museum is one of the best museums in the world.

6. Задайте специальные вопросы к подчеркнутым в тексте словам (6 вопросов).

7. Задайте один альтернативный и один расчлененный вопрос к следующим предложениям текста (4 вопроса).


Образец: London is the capital of Great Britain.

А) Is London the capital of Great Britain or France?
Б) London is the capital of Great Britain, isn’t it?

1 There are many place of interest in London.
2 London contains the memorials of many famous people.

8. Выпишите из текста прилагательные в превосходной степени со словами, к которым они относятся.
9. Укажите, к какой части речи относятся слова каждой из данных ниже колонок. Подчеркните встречающиеся в них суффиксы и дайте исходные формы этих слов:

cultural Beautiful Residence
industrial Fashionable government
financial Different Collection
famous Priceless Painting
Building



10. Укажите, как соотносятся слова houses в 3-м и 5-м абзацах со словом houses в 8-м абзаце тексте

S: Слово, где сочетание сh читается как [K]…

-: chest
-: chalk
-: children
-: chemistry
S: Буква p не читается в слове
-: process
-: psychology
-: plenty
-: predictable
S: Слово, которое читается не по правилу
-: cut
-: must
-: put
-: but
S: Слово. в котором буква k читается
-: know
-: kettle
-: knee
-: knight
I:
S: Слово, которое читается по правилу
-: bitter
-: mind
-: sight
-: kind
S: Слово. в котором буква a читается как [ei]
-: rabbit
-: table
-: sandwich
-: battle
I:
S: Слово, в котором сочетание th читается как [D]
-: father
-: think
-: thanks
-: thought

помогите, пожалуйста, перевести!!! человек которым я восхищаюсь - мой двоюродный брат. к сожалению его уже нет с нами, но он оставил о себе очень

хорошие воспоминания. этот человек всегда добивался всего сам, никогда никому ни на что не жаловался, всегда старался помочь в трудную минуту. он был очень весёлым, любил красиво ухаживать за девушками и за своими сёстрами. ни у кого не будет такого брата,сына,друга, как был у нас. больно до слёз что таких людей у нас забирают. мы все восхищается им, его добротой, красотой, умом, нет слов описать этого человека.



Вы находитесь на странице вопроса "Распознавание слова в зависимости от его произношения(в каком слове нет указанного звука):", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.