Поставьте следующее предложения в отрицательную и вопросительную форму. 1) He can sakte 2) They can come at five 3) I can go to th
10-11 класс
|
e theatre tonight
4) My friend can play chess
5) She can stay with us over the week-end
6) They can work here
1. He can t skate. Can he skate?
2.They can t come at five. Can they come at five?
3. I can t go to the theatre tonight. Can I go to the theatre tonight?
4.My friend can t play chess. Can my friend play chess?
5.She can t и т. д.
Построишь по анологии
Другие вопросы из категории
fame
I want to dance in the spotlight
With everyone calling my name
I want to live in the spotlight
I want to be number one
I want to be such a big star
I want to shine like the sun
One day i'll be on the front page
My work will excite and inspire
People will know all about me
and i'll set the whole world on fire
and possessive pronouns.
1. The Queen has
certain rights. But … power is limited by Parliament. But officially … is the
head of the state.
2. The British
Parliament is in the Westminster
Palace
Очень часто родители жалуются на нежелание своих детей помогать в домашних делах. Это печально. Конечно, даже в подростковом возрасте можно заставить своего ребёнка что-то делать по дому, но, к сожалению, именно заставить, используя определённые ограничения, запреты или обещая награду. Но выполнять работу он будет очень неохотно, возможно, даже не очень качественно, воспринимая её как наказание. Но почему такое происходит?Если привычка помогать не сформирована с детства, тогда подростка нужно мотивировать.Давить на подростка, а тем более корить его нельзя, можно только договариваться. Учитесь считаться с ним, с его желаниями и потребностями. Время для нравоучений уже упущено. Сейчас время выстраивать партнерские доверительные отношения.
1) My parents are arriving at 8 p.m.
2) My parents will arrive at 8 p.m.
Читайте также
1)He has some new English books.
2)There were some newspapers and magazines on that little table.
3)They can speaksome foreign languages.
4)He knows some engineers of our office.
5)We sent some letters to foreign firms yesterday
6)There is some milk in the cup.
7)You can see some cables and telexes on that desk.
8)Our director received some businessman the day before yesterday
1. There's a blackboard in our classroom.
2. There are some English books on the table.
3. There were very many mistakes in your dictation.
4. There's a news grammar rule in Lesson Four.
5. There was a telegram on the table.
6. There was too little ink in my pen to write two letters.
2I am at home now. … room is small, but it’s light and clean
3.Those girls are sisters. … names are Mary and Ann.
4.Sit down Nick, … mark is good.
5This man is a doctor. … name is Tomson.
6Is she a teacher? Are these boys and girls …students?
II. Выпишите в две колонки количественные и порядковые числительные. Подчеркнитесуффиксы, спомощьюкоторыхониобразуются:
Sixteen, the ninth, ninety, forty, seventeen, the thirteenth, ten, the tenth
III. Перепишите предложения, заполнив пропуски соответствующей формой глагола “ tobe”:
1.Ben … my friend. He … a worker.
2. I … at home now.
3. My friends … students. … you a student? Yes, I … .I … a student.
4.Moscow … a large city. … Pskov a large city? No, it … not. It … not a large city.
1. We … students.
IV. Употребите правильную форму глагола “tohave”
1. My friend ( to have) a wife and a son.
2. I ( to have) a good flat in the center of Moscow.
3. They ( to have) a large family.
4. His friend ( to have + not) a sister but he ( to have) two brothers.
5. We ( to have) six lessons a day.
V. Поставьте следующие предложения в отрицательную и вопросительную формы:
1. These girls are future psychologists.
2. Ann is a teacher.
3. My friend has a good flat.
4. These books are interesting.
5. We have much work to do.
6. You have a small family.
VI. Употребите в предложения оборот “ thereis/are:
1. … … many students at an English lesson?
2. … … not any traffic in our street.
3. … … any Universities in our town?
4. … …. a faculty of psychology in our University.
Поставьте следующие предложения в отрицательную и вопросительную формы.