Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 664 вопросов и 6 445 978 ответов!

переведите на русский правильно

5-9 класс

As in the case of measles there is no point keeping the other children in the family away as they have been exposed to the disease already and it is just as well for them to get it over with.
Such new "crops" keep appearing for 2-3 days and older ones get scabbed over.
There is a lot of itching and the child may scratch some of the blisters.

раилчик 17 сент. 2016 г., 13:33:40 (7 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Samira2007
17 сент. 2016 г., 15:56:54 (7 лет назад)

Как и в случае с корью нет смысла держать других детей в семье подальше от больного, так как они уже подвержены болезни и для них будет лучше поскорее переболеть.
Такие новые "высыпания" продолжают появляться 2-3 дня, а старые покрываются коростой.
Конечно же, все это чешется и ребенок может расчесать некоторые из пузырьков.

Ответить

Другие вопросы из категории

Хелп! Fill in the gaps and complete the sentences. Use either... or, neither... nor, both... and. Model: I drink ... coffee ... hot

chocolate. - I drink neither coffee nor hot chocolate.

1. I didn't like the new book. It was ... interesting ... useful.

2. I invited two friends, but ... Liz ... Jane could come to the party.

3.Granny promised me a nice dessert. It will be ... a chocolate cake ... an apple pie.

4. Last year I visited ... London ... St Petersburg.

5. Alex will phone me ... at five o'clock ... at six o'clock.

6. No, thank you. I'll have ... tea ... coffee.

Composition Time is money please help me
Раскройте скобки, употребив Simple Past или Past Continuous. 1)When I (to be) on the Black Sea last summer I (to swim) in the sea everyday. When we (to

come) to the beach our friends already (to swim) in the sea. 2) Yesterday when I (to listen) to the radio my brother (to phone) me. Yesterday I (to listen) to the 10 o'clok news on the radio and (to go) to bed. 3) I (to go) to the office yesterday morning when I (to meet) Mr.S. Yesterday I (to come) to the office at a quarter to 9. The secretary (to bring) me the mail and I (to go through) it. 4) At a quarter to 9 yesterday my son (to have) breakfast)

Читайте также

1. Образуйте от данных глаголов существительные с помощью суффикса —ment. Переведите на

русский язык.


To improve, to measure, to disappoint, to pave, to announce, to agree, to state, to govern, to require, to arrange, to move, to develop, to achieve.

2. Образуйте от данных глаголов существительные с помощью суффиксов —ion, -ation, -sion, -ssion, -tion. Переведите на русский язык.


To collect, to combine, to connect, to dictate, to include, to introduce, to produce, to restrict, to submit.

3. Образуйте от данных прилагательных существительные с помощью суффикса —ness. Переведите на русский язык.


Bitter, absolute, damp, cold, dark, kind, happy, weak.

Определите, чем являются выделенные слова: причастием 2 или личной формой глагола. Переведите предложения на русский язык:

Cosmic rockets launched with first space velocity (7, 9 km. per sec.) become artificial satellites of the Earth.
He passed by without saying a word.
An ammeter is an instrument used to measure the current.
Определите время и залог сказуемого и переведите следующие предложения на русский язык:

1. Their house was made of brick.
2. The metre rule is divided into 100 centimetres.
3. I am interested to see this apparatus in operation.
4. Michael Faraday, English experimental physicist, in his early life worked as a bookbinder’s apprentice (ученик переплетчика) earning his living.

ест по английскому языку. . . . I. Перепишите следующие предложения. Переведите их на русский язык. Определите по грамматическим

признакам, какой частью речи являются слова, оформленные окончанием -s и какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного лица глагола в Present Indefinite;
b) признаком множественного числа имени существительного;
c) показателем притяжательного падежа имени существительного

1. My brother has many friends.
a) –s b) –s c) -s
2. This is my sister’s book.
a) –s b) –s c) -s

3. We often buy tomatoes and potatoes in the supermarket.
a) –s b) –s c) -s
4. Ann lives in Moscow.
a) –s b) –s c) -s
5. I am always in time for the lessons.
a) –s b) –s c) -s

II Перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на особенности перевода на русский язык определений, выраженных именем существительным.
1. There are different types of rocket motors.
2. Where is the sports goods department? It’s on the fourth floor.
3. What is the room temperature?
4. This scientist got two State prizes.
5. There are some students on the sport ground.

Изучите тему: степени сравнения прилагательных и наречий.
III. Выполните тест. Письменно переведите предложения на русский язык.
1. She ___ than her sister.
a) tall b) taller c) more taller
2. You are even ___ than before.
a) more beautiful b) beautiful c) the most beautiful
3. I earn ___ than a postman.
a) little b) the least c) less
4. She is the ____ pupil in the school.
a) most intelligent b) more intelligent c) less intelligent
5. The ___ is the day, the ____ is the night.
a) taller … smaller b) shorter … longer c) more … worse

Изучите тему: неопределенные и отрицательные местоимения.
IV. Выполните тест. Письменно переведите предложения на русский язык.
1. He asked me ____ questions.
a) some b) any c) not any
2. I haven’t ___ money at all.
a) no b) some c) any
3. . Are the ____ pictures on the wall?
a) some b) any c) not any
4. There are ____ textbooks on the desk.
a) no b) no any c) any
5. You can buy stamps at ___ post office.
a) some b) no c) any

Изучите тему: времена группы Indefinite (Present Indefinite, Past Indefinite, Future Indefinite).
V. Выполните тест. Письменно переведите следующие предложения:
1. I ___ John and Mary last week.
a) see b) saw c) shall see
2. I ___ live far from the center of town.
a) aren’t b) don’t c) isn’t
3. My boss ____ away for the next three days.
a) are b) were c) will be
4. Do you think this style ____ me?
a) suits b) suit c) shall suit
5. Harry ___ ill last week but now he is better.
a) is b) was c) will be

4. Выберите требуемую по смыслу форму глагола и переведите предложения на русский язык: 1. If I have time I

(go, will go) to the Tretyakov Gallery.

2. If I were you I (will go, would go) to the Tretyakov Gallery tomorrow.

3. If he (studied, had studied) hard he would have entered Moscow University.

5. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание н согласование времен:

1. She told me that she had many friends in Moscow.

2. The teacher asked the students who had been to the Tretyako Gallery.

3. He said that he would go to Lake Baikal the following week.

6. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на причастные обороты:

1. The Volga flowing into the Caspian Sea is the biggest river in Europe.

2. Russia is a land of a great number of rivers, some of them being among the longest in the world.

3. Numerous canals join all the rivers in the European part of Russia making it the largest water route in Europe.

III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения, и переведите их на русский язык. 1. Moscow is the largest city n Russia. 2. The

more experiments we carry out, the more data we obtain. 3. This is the most beautiful view I have ever seen in my life.
IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод неопределённых и отрицательных местоимений. 1. Any monument in the city has its own history. 2. Nobody knows anything about this experiment. 3. The names of some streets and squares are living history of the city.



Вы находитесь на странице вопроса "переведите на русский правильно", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "5-9" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.