Сделайте все упражнения. По заданиям, а также составить к каждому предложению "разделительный вопрос" и "альтернативный вопрос" СРОЧНО!!!
5-9 класс
|
task 2.
You went to the theatre last week.( .., didn`t you?) Did you go to the theatre or to the cafe?
Al bought black shoes 3 days ago. ( .., didn`t he?) Did Al buy black or white shoes?
I gave a call to Sam 5 min ago. ( .., didn`t I?) Did I give a call to Sam or Mag?
Alice knitted a warm sweater last mnth. ( .., didn`t she?) Did Alice knit a sweter or a scarf?
He got off the train a min ago. ( .., didn`t he?) Did he get off a train or a рlane?
They watched squirrels in the рark last sunday. ( .., didn`t they?) Did the watch squirrels or mice?
We arrived in moscow yesterday evening. ( .., didn`t we?) Did we arrive to moscow or london?
The children learnt by heart new nice рoems last week. ( .., didn`t they?) Did children learn by heart рoems or songs?
Carol caught the рlane yesterday morning. ( .., didn`t she?) Did Carol catch a рlane or a car?
Другие вопросы из категории
можно немного, главное на эту тему и на англ языке. Очень срочно. буду благодарен.
a) Tom, frog, Bob, not, box, clock, long, fox,
has got, with;
b) the cat, the box, the pig, the frog,
the hat, the stick, the dog, the clock.
Читайте также
Упражнения по теме «Времена группы Simple»
смыслу предлоги: Behind, from, to, in front of, in, at.
1)There is a beautiful flowerbed ... the house.
2)The nurse does not live ... the hospital.
3)there is a little garden ... the house.
4)Lena's mother works ... the library.
5)Let's go ... the post office.
6) We live ... Vasilkovo.
2)People have long had a lust for gold.
3)Ancient civilizations wewe practicing the art of chemistry as early as 3000 B.C.
A B C
(1) регулярно или постоянно происходит в настоящем. PRS V1 / V-s always, every day
(2) произошло или регулярно или постоянно происходило в прошлом.
(3) произойдет или будет регулярно или постоянно происходило в будущем.
(4) происходит в момент речи или запланировано на ближайшее будущее.
(5) происходило в какой-либо момент или период времени в прошлом.
(6) будет происходить в какой-либо момент или период времени в будущем.
(7) произошло в прошлом, но связано своим результатом с настоящим.
(8) произошло до какого-либо момента или события в прошлом.
(9) произойдет до какого-либо момента или события в будущем.
1. Впишите его сокращенное название в колонку А (например, PRS – Present Simple, PRC – Present Continuous и т.д.)
2. Впишите в колонку В формулу его образования, используя сокращения V1, V2, V3 – первая, вторая или третья форма, V-s – S-форма, V-ing – ING-форма смыслового глагола (например, am/is/are+V-ing времени PRC).
3. Впишите в колонку С обстоятельства времени, используемые с этими формами.
4. Составьте с ними по одному предложению. Например: (1) He always goes to the institute by bus.
5. Преобразуйте их в разделительные вопросы, добавив в скобках вторую часть. Например: (1) He always goes to the institute by bus, (doesn’t he?).
6. Задайте к этим предложениям 4 вопроса: общий, альтернативный и два специальных: один к подлежащему, другой к второстепенному члену. Например:
(1) He always goes to the institute by bus.
- Does he always go to the institute by bus?
- Does he always go to the institute by bus or by tram?
- Who always goes to the institute by bus?
- Where does he always go by bus?
Подчеркните глаголы, которые нельзя использовать во временах Continuous:
talk, fall, hear, look, see, write, understand, hope, forget, wait, know, want, listen, realize, bring, belong, remember, love, dislike.