Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 663 вопросов и 6 445 978 ответов!

постройте разные формы слов (по три)

10-11 класс

Strong
Old
Funny
Hight
Nice
Famous
помогите плз))

123456789000000000S 26 дек. 2013 г., 20:20:04 (10 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Meclsjfigплащ
26 дек. 2013 г., 22:30:51 (10 лет назад)

Strong - stronger - the strongest
Old - older - the oldest
Funny - funnier - the funniest
High - higher - the highest
Nice - nicer - the nicest
Famous - more famous - the most famous

Ответить

Другие вопросы из категории

Допоможіть будь-ласка

Read and complete the sentences. Use the words: to attend, to go camping, to take swimming lessons, to meet, seaside , music , wonderful , exciting.

1.How was your trip last summer? - It was ...... .
2.I think we will ............ in the mountains next year.
3.what do you do after classes ? - I .......... and......... the school Literature Club.
4 What kind of .......... are you listening to?
5 It's nice...........you!
6. We had a................time at the...............in Spain last year.

НУЖНО ОТВЕТИТЬ НА ВОПРОСЫ (перевод текста смотрите внизу)!!!!!

Answer the questions: 1.Who were the first people to live In Canada?
2.How did they come to Canada?
3.What countries took part in exploration of Canada?
4.When did Canada gain it's independence?

History of Canada
Canada's history is an exciting story of development of a vast wilderness into a great nation. Most experts believe that the first people who lived on this land came from Asia about 15000 years ago. They came over a land bridge that once connected Asia and North America. Their descendants are known today as Indians. The ancestors of the Eskimos came to Alaska after them probably about 5000 years ago. In 1497, John Cabot, an Italian
navigator in the service of England, found rich fishing grounds off Canada's south- east
coast. His discovery led to the European exploration of Canada. France set up a colony in
eastern Canada in the early 1600's. Great Britain gained control of the country in
1763, and thousands of British emigrants came to Canada. In 1867, the French and
English-speaking Canadians helped to create a united colony called the Dominion of
Canada. Two groups worked together to settle the country and to develop its great mineral
deposits and other natural resources. Canada gained its independence from
Britain in 1931. During the middle of 20th century, hard-working Canadians turned their
country into an economic giant. Today Canada is a leading producer of wheat, oats, and
barley. Canada also ranks among the world's top manufacturing countries, and it is a
major producer of electric power. Throughout its history, Canada has often been troubled by lack of unity among its people. French Canadians, most of whom live
in the province
of Quebec, have struggled
to

Завершите следующие предложения. 1. I’ll ask him to lend me the money (если я вижу его). 2. You’ll be late (если не поедете на автобусе). 3. Will you

help me (если мне нужна будет ваша помощь)? 4. I’d lend you the money (если бы у меня были деньги). 5. If I had her address (я бы дал вам его). 6. If they had gone by car, (они бы сэкономили время). 7. If my mother won a million pounds, (она бы потратила их очень быстро). 8. If I had more time, (я бы прочитал больше книг). 9. (если я буду чувствовать себя хорошо), I’ll be in class tomorrow. 10. He would have come to the party last Sunday (если бы его пригласили).

Читайте также

I. Перепишите следующие предложения. Определите по грамматическим приз¬накам, какой частью речи являются слова, оформленные окончанием -s и какую функ¬цию

это окончание выполняет, т.е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present Indefinite;
б) признаком множественного числа имени существительного;
в) показателем притяжательного падежа имени существительного (см. образец выполнения 1).
Переведите предложения на русский язык.
1. There are a lot of holidays in Japan.
2. The Dolls’ Festival is the most beautiful holiday of the year.
3. This old custom still exists in Japanese villages.
II. Перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на особенности перевода на русский язык определений, выраженных именем существи-тельным (см. образец выполнения 2).
1. Please help me with my chemistry task.
2. There were a lot of children in the school yard.
3. Victory Day is a national holiday in Russia..

III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения прилагательных, и переведите их на русский язык.
1. The dolls made for this prayer became more and more beautiful.
2. This is the happiest day in my life.
3. The more you learn, the more you know.
помогите пожалуйста)))

помогите очень вас прошу ребята кто может Control work №5 1) Перепишите предложения. Определите по грамматическим признакам, какой частью речи

являются слова, оформлённые окончанием – s, и какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно:

А) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present Indefinite.

Б) признаком множественного числа имени существительного.

В) показателем притяжательного падежа имени существительного.

Переведите предложения на русский язык. 1.Our plants exports a great variety of goods. 2.Last month they have read an article about the president’s message. 3.The inhabitants of Pavlodar like their town. 2)

Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения и переведите их на русский язык. 1. I need a warmer coat. 2. Better late than never. 3. He was the eldest in the family.

3)Перепишите и письменно переведите на русский язык следующие предложения, обращая особое внимание на перевод неопределённых местоимений и их производных. 1.Does he know anything about computers? 2. Everything was tasty. 3. I want to go nowhere.

4.Перепишите следующие предложения, определите в них видовременные формы глаголов и укажите их инфинитив: переведите предложения на русский язык 1. Does she study at the Institute? 2. Tom will go to the swimming-pool tomorrow. 3. He has asked a lot of questions.

5. Прочитайте текст и письменно переведите текст: Last week we visited the plant where in June our group will have an industrial training. First we gathered at the checks. Our teacher went to the porter’s lodge and up the Personnel Department. There we met the Personnel Manager who told us many things about the plant, its history and its development, output, the work and leisure of the workers, engineers and employees. After the talk the Manager took us around the plant. First we went to the Technical Design office where new machines and tools are designed. Then we went to the Power plant that supplies the whole plant with power. We visited the foundry and saw smelting and molding. In the Assembly workshop we saw two conveyor belts where the workers were assembling and testing new machines and instruments. The excursion took almost two hours but it was very interesting and useful for us.

6. Составить вопросы к содержанию текста: общий, разделительный, альтернативный, вопрос к подлежащему, специальный.

Разделите приведенные ниже слова на три группы, определяя по суффиксу часть речи — существительное,

прилагательное или наречие. Переведите слова.

Organization, functional, available, equipment, processor,-Cbmpletely, architectural, converter, convertible, controller, removable, logical, addition, additional, usually, accomplishment, operator, operation, mainly, communication, insertion, electronic, digital, instruction, generally, arithmetic, daily, development, central, lately, visible, substitution,

III.Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения, и переведите их на русский язык. 1.The undergraund is t

he quickest and most convenient means of transport.

2.Moscow is older than St.Peterburg.

3.The more often I visit Moscow the more I like it.

I.Перепишите следующие предложения.Определите по граммматическом признакам ,какой частью речи являются слова, оформленные окончанием -s, и какую функцию это окончание выполняет ,т.е. служит ли оно:

a) показателем 3-ого лица единственного числа глагола в Present Indefinite;

б) признаком множественного числа имени существительного;

в) апризнаком притяжательного падежа имени существительного.

Переведите предложения на русский язык

1. The moscow undergraund connects the center of the city with almost all districts and suburbs of Moscow.

2.My friend's parents live in Moscow.

3.There are many blocks of flats of modern design in Moscow.

Помогите пожалуйста!!!1)Нужно составить по три предложения на функции глагола"to be" на функцию смыслового,вспомогательного и модального глаголов.

и ещё выполните задание прошу очень сильно чтоб выполнили все два задания....2)попросите(прикажите) по-английски:
1..дайте мне эту книгу. 2. Принесите нам ту ручку. 3. Дайте ему эти карандаши. 4. Откройте эту книгу и читайте текст. 5. Говорите по-английски,пожалуйста. 6. Не говорите по-русски,пожалуйста (do not). 7. Закройте книгу и принесите ее мне. 8. Не открывайте это окно,пожалуйста.



Вы находитесь на странице вопроса "постройте разные формы слов (по три)", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.