Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 657 вопросов и 6 445 959 ответов!

Укажите правильный перевод выделенного слова в зависимости от его функции в предложении. Переведите предложения на русский язык.

10-11 класс

1. Science has made many foods unfit to eat.( Наука сделала многие продукты непригодными для употребления в пищу.) a) имеет c) должна b) не переводится (вспомогательный глагол) 2. Connections are being made between the use of pesticides and illhealth.( Ведется налаживание связей между использованием пестицидов и нездоровым здоровьем.) a) должны были b) находились c) не переводятся (вспомогательные глаголы) d) являлись 3. What does the term GM food mean?( Что означает термин «продукты ГМ»?) a) делают b) действительно c) не переводится (вспомогательный глагол) 4. Our food industry is (1) to do (2) much for supplying children with healthy food.( Наша пищевая промышленность (1) делает (2) многое для снабжения детей здоровой пищей.) a) должна b) не переводится (вспомогательный глагол) c) является d) сделать 5. Organic foods have no artificial ingredients.( Органические продукты не содержат искусственных ингредиентов.) a) не имеют c) не должны b) не переводится (вспомогательный глагол)

sasha.victoria.96 15 мая 2017 г., 15:01:47 (6 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
Ваш ответ будет первым =)
Ответить

Другие вопросы из категории

Укажите функции слов it, that, one. Переведите предложения на русский язык.

1. Nowadays one can learn more about GMO from various sources. ( В настоящее время можно узнать больше о ГМО из различных источников) a) числительное b) слово-заместитель c) формальное подлежащее 2. It is recognized by most dietitians that people should avoid GM foods.( Большинство диетологов признают, что люди должны избегать ГМ) a) указательное местоимение b) личное местоимение c) безличное местоимение d) усилительное местоимение е) союз 3. Europe’s manufacturer’ know that consumers want safe and wholesome food.( Европейский производитель знает, что потребители хотят безопасной и полезной пищи.) a) указательное местоимение b) союз c) слово-заместитель

10-11 класс английский язык ответов нет
Контрольная работа Английский язык! Срочно!

Срочно ребят помогите! Нужно решить 6 заданий! Rearrange the order of the words in the sentences 1.The, advised, persuade, manager, the actress, him, to. 2.her, information, village, native, in, about, gathered, He, her. 3.noticed, he, her, the, when, he, restaurant, the, actress, friends, with, entered. 4.young, as, the, information, village, about, man, much, told, he, her, can, as. 5.believed, acted, Miss Carington, Highsmith, that, well, so, him. 6.this, his, was, be, he, sure, part, that, would.

10-11 класс английский язык ответов нет
английский язык. помогите пжл) 10-11 класс тест

one of the words below. 1. Several things ___________ to be done. a. remain b. stay c. rest d. leave 2. Regular exercise helped me to ______________ my results in track-and-field. a. increase b. improve c. lift d. rise 3. She goes to ____________ in her curiosity. a. extreme b. extremes c. extremely d. extremity 4. A computer can't _______________ a human mind, as it doesn't have an imagination. a. exchange b. interchange c. replace d. take the place 4. The rescue group carried out an efficient ______________ for the lost rock-climbers. a. finding b. search c. looking d. examination 5. Some people ________________ in search of new experience. a. take risk b. take risks c. do risk d. have risks 6. You should ________________ before diving into an unknown pool — it might be really dangerous. a. think attentively b. think two times c. think double d. think twice 7. We are an ____________ family: two aunts, three grannies and four cousins live with us. a. extensive b. expensive c. expanded d. extended 8. Many teenagers think that their parents _______________ too much on their studies. a. are attentive b. focus c. pay attention d. attend 9. I _____________ all the stuff in my handbag, but I couldn't find the key. a. searched b. looked for c. went through d. went around

10-11 класс английский язык ответов нет
английский язык. помогите пжл)

A. companionship / companion / companions Mice and rats are excellent and funny ____________. Pets, animals kept for pleasure and ______________, were domesticated and selectively bred for coexistence with human beings. B. suffers / suffering / suffer The fisherman uses the animal as a plaything; most fish ____________ physical damage and die as a result, or are doomed to a long-- C. considerations / consider / are considered Types of pets rise and fall in popularity, just like anything else. Nevertheless, practical _____________ determine choice. In order to obtain the young animals, which ______________ most desirable as pets, many adults of the wild species are killed. D. injuries / injured / injure When the matador finally thrusts his long sword into the bull, it is ____________ and weakened by loss of blood. It rarely dies instantly and is usually left to bleed to death. The picadors' horses also get serious ____________ from a bull.

10-11 класс английский язык ответов нет
можно перевод текста WHAT MAKES A GOOD JOURNALIST?

WHAT MAKES A GOOD JOURNALIST? What makes a good journalist? Many things. But first of all, a deep and genuine interest in people. A person who has no interest in other people will never make a good journalist. So if you are not very interested in other people and think that most people are a bit of nuisance and you prefer not to have anything more to do with them than is necessary, journalism is not for you. Hand in hand with this interest in people, should go qualities of sympathy, open-mindedness and an inquiring mind. Sympathy: so that you can see the other side of an issue even you disagree with the person who holds it. Open-mindedness: so that you do not make hasty ill-informed judgements. Inquiring-mind: so that you can really get to the bottom of the thing you are asking about. So these are the basic qualities for a journalist, but the officially required qualifications are very different. Obviously a journalist must be well enough educated to be able to write fairly clearly in whatever language it is he hopes to work in. What about the rest of the educational qualifications for a journalist? Often it is the pupil who was fairly good at five or six subjects, and not brilliant at just one, who makes the best journalist. These sort of people are rather balanced for the sort of life a journalist leads. But of course, nobody can say exactly what the best qualifications for a career in journalism are. They will vary enormously according to the individual.

10-11 класс английский язык ответов нет

Читайте также

IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод неопределенных и отрицательных местоимений.

1. They have some cousins in Minsk.
2. Do you know any German words?
3. The lecture wasn’t difficult, and the students had no questions.

V. Перепишите следующие предложения, определите в них видо-временные фор¬мы глаголов и укажите их инфинитив; переведите предложения на русский язык (см. образец выполнения 3).
1. The third of March is the time when spring slowly begins.
2. Suddenly we heard Mike’s voice.
3. He will never come back!
помогите пожалуйста срочно нужно(

Ребята, помогите пожалуйста(срочно нужно).

Вариант 4
I. Перепишите следующие предложения. Определите по грамматиче¬ским признакам, какой частью речи являются слова, оформленные оконча¬нием -s и какую функцию это окончание выполняет, т.е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present In-definite;
б) признаком множественного числа имени существительного;
в) показателем притяжательного падежа имени существительного.
1. Night after night, after her hard day’s work at the University Mary worked at her books for hours.
2. Among the many scientists Mary met and worked with in Paris was Purre Curie.
3. A girl, whose name is Susan, gives me a piece of cake to eat with my
milk.
II. Замените выделенные жирным шрифтом слова личными место-имениями и переведите предложения:
1. The teacher gives my friends and me a lot of homework.
2. Ann asked her brother many questions again.
3. The boys saw his comrade’s name on the letter.
III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные фор¬мы сравнения, и переведите их на русский язык.
1. The region was not so rich in natural resources as Siberia.
2. The more persistent you study, the better knowledge of the subject is.
3. The Neva is wider and deeper than the Moskva River.
IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод неопределенных и отрицательных ме¬стоимений.
1. There are some ties in the box.
2. Is there anything on the table?
3. Somebody rang you up.
V. Перепишите следующие предложения, определите в них ви-довременные формы глаголов и укажите их инфинитив; переведите предложения на русский язык.
1. I began to work at once.
2. They will comment on this event.
3. Mrs. Clay usually finishes her work at half past three.
VI. Вставьте предлоги, где необходимо.
1.Turn ... the corner ... the house and look ... the flowers grown ... my mother: aren't they beautiful? 2. He was an excellent pupil, and the teachers never complained ... him. 3. She com¬plained ... feeling bad and could not answer ... the questions ... the teacher.

помогите очень вас прошу ребята кто может Control work №5 1) Перепишите предложения. Определите по грамматическим признакам, какой частью речи

являются слова, оформлённые окончанием – s, и какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно:

А) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present Indefinite.

Б) признаком множественного числа имени существительного.

В) показателем притяжательного падежа имени существительного.

Переведите предложения на русский язык. 1.Our plants exports a great variety of goods. 2.Last month they have read an article about the president’s message. 3.The inhabitants of Pavlodar like their town. 2)

Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения и переведите их на русский язык. 1. I need a warmer coat. 2. Better late than never. 3. He was the eldest in the family.

3)Перепишите и письменно переведите на русский язык следующие предложения, обращая особое внимание на перевод неопределённых местоимений и их производных. 1.Does he know anything about computers? 2. Everything was tasty. 3. I want to go nowhere.

4.Перепишите следующие предложения, определите в них видовременные формы глаголов и укажите их инфинитив: переведите предложения на русский язык 1. Does she study at the Institute? 2. Tom will go to the swimming-pool tomorrow. 3. He has asked a lot of questions.

5. Прочитайте текст и письменно переведите текст: Last week we visited the plant where in June our group will have an industrial training. First we gathered at the checks. Our teacher went to the porter’s lodge and up the Personnel Department. There we met the Personnel Manager who told us many things about the plant, its history and its development, output, the work and leisure of the workers, engineers and employees. After the talk the Manager took us around the plant. First we went to the Technical Design office where new machines and tools are designed. Then we went to the Power plant that supplies the whole plant with power. We visited the foundry and saw smelting and molding. In the Assembly workshop we saw two conveyor belts where the workers were assembling and testing new machines and instruments. The excursion took almost two hours but it was very interesting and useful for us.

6. Составить вопросы к содержанию текста: общий, разделительный, альтернативный, вопрос к подлежащему, специальный.

3. Измините глагол в предложении в зависимости от обстоятельств времени. Переведите их на русский язык.

The letters are ansuwered every day (right now, already, yesterday, when he came, before he came, tomorrow).

4. Выбирите английский эквивалент подчеркнутого модального глагола. Укажите букву.

1) Мой брат может бегать быстро.

а - could run b - will be able to run c - can run

2) Она могла ответить на вопросы.

a - can answer b - will be able to answer c - could answer

3) Он сможет принимать участие в соревнованиях.

a - will be able to take part b - could take part c - can take part

4) Мы должны пойти на тренировку.

a - hat to go b - must go c - will be to go

5) Она должна была приехать сюда следующей весной.

a - must come b - will have to come c - was to come

6) Вы должны будете ждать очень долго.

a - will have to wait b - are to wait c - were to wait

7) Можно оставить ребенка с ней?

a - can i leave b - may i leave c - could use

8) Ей можно было пользоваться телефоном.

a - may use b - might use c - could use



Вы находитесь на странице вопроса "Укажите правильный перевод выделенного слова в зависимости от его функции в предложении. Переведите предложения на русский язык.", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.