Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 663 вопросов и 6 445 978 ответов!

IV. Раскройте скобки, напишите количественные местоимения much, many, переведите предложения, обращая внимание на перевод оборота there is, there are.

5-9 класс

1. There (to be) много children in the garden.
2. The park (to be) in the centre of the city, there (to be) много flowers there.
3. There (to be) много useful information in this book.
4. He (to be) the only child in this family.
5. There (to be) five children in this family.
6. There (to be) много cold days in November.
7. There (to be) много light in this room.
8. The soup (to be) not tasty. There (to be) много salt in it.
9. I (to be) glad that there (to be) много my friends here.
10. There (to be) много computers in the room. They (to be) all modern.

Apostal39 20 дек. 2014 г., 17:29:03 (9 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Beautiful00
20 дек. 2014 г., 18:45:35 (9 лет назад)

1. Are many
2. Is, are many
3. Is much
4. Is
5.  Are

Ответить

Другие вопросы из категории

Underline the correct verb. 1.They always pick/rake flovers in May 2.They sometimes play/go

in the snow.

3.They usually shine/rake leaves in the autumn.

4.They always go/play swimming in the summer.

5. It's warm and the sun is shining/raking .

6.It's raining greatly/heavily now.

7.It's swimming/freezing today.

8. It's very cold/hod today. We can go swimming.

Помогите пожалуйста.. очень надо прошу вас...

Срочно надо перевести !!! 1. Толкни дверь посильнее ( harder ) , и она откроется . 2.Все уважали мистера Грина за его честность и

мудрость и думали , что он настоящий джентельмен

3.Золушка была славной , скромной и застенчивой девочкой , но мачеха не любила ее

4." Иногда бывает трудно подчиняться ( слушаться ) правилам",- заявил судья

5.Америка - страна бесконечных равнин , живописных долин, саванни величественных водопадов .

6.Я поддерживаю вашу идею поблагодарить этого замечательного человека за его верность и преданность

7.В этом оживленном городе много небоскребов и миллионы горожан.

8.Конгресс состоит в общей сложности из 100 сенаторов и 435 конгрессменов - членов палаты представителей.

9.Храбрые люди из спасательной службы помогают тем , кто попал в беду .

10. Эта горная цепь тянется до берега океана. Она очень живописна и привлекает толпы туристов

Какая валюта в Англии?

Читайте также

помогите пожалуйста с заданиями Задание 1. Выбирете правильное местоимение 1. Nick is (our, we) monitor. 2. Now he is sitting behind (I, me). 3. (He,

him) is my friend. 4. (Our, us) students like (him, her) very much. 5. (This, those) text is difficult. 6. There is a book (anything, somewhere) on the shelf. 7. Do you give your books to (somebody, everybody)? Задание 2. а) поставьте прилагательное в скобках в нужную степень сравнения. 1. This summer is (hot) than last summer. 2. This student knows English (bad) than his friends. 3. Henry is (tall) of all. 4. That article is (interesting) that this one. 5. He swims (good) than his friends. б) переведите следующие предложения 1. The report of this scientist is the most interesting at the conference. 2. The girls speaks English better than that young man. 3. Cars move more slowly in the center of the city. 4. The rivers in European part are not so long as in Siberia. Задание 3. Переведите предложения, обращая внимание на оборот there be. 1. Is there a nice park near your house? 2. There are many people in our country who study and work at the same time. 3. There is no meeting at the institute today. 4. There are not many cold days in early autumn. 5. There are different methods of learning new words. Задание 4. Переведите предложения, содержащие модальные глаголы и их эквиваленты. 1. Who can translate this sentence? 2. I hope they will be able to take a taxi. 3. We were to meet at the station at six. 4. You must read the text again. 5. May I read this book? – I think that you may. Задание 5. а) поставьте глагол в скобках в нужное время. 1. The child always (to wash) his hands before lesson. 2. This student (to answer) well at the last lesson. 3. They (to discuss)the plans of the next year now. 4. Here you are at last! I (to wait) for you twenty minutes. 5. He (to ring) for an hour at least before she opened the door. б) переведите предложения, обращая внимание на время сказуемого. 1. What are you doing mow? 2. I am translating the article. 3. How much have you translated already? 4. I have translated a half of it. 5. How long have you been translating it? I have been translating this article for 2 hours already. Задание 6. Переведите предложения (Passive voice). 1. We were shown the collection of pictures of a famous artist. 2. I can’t hear what question is being discussed now. 3. The document has been signed by the president of the company. 4. Plastics are used instead of metals in many cases. 5. The first manned spaceship was launched in Russia in 1961

1) Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present Simple Passive. (USUALLY) 1. The postbox (to empty) every day. 2. The stamps (to

postmark) at the post office.

3. The letters (to sort) into the different towns.

4. The mail (to load) into the train.

5. The mailbags (to unload) after their journey.

6. The bags (to take) to the post office.

7. The letters (to sort) into the different streets.

8. The letters (to deliver).

2) Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present, Past или Future Simple Passive.

1. Bread (to eat) every day. 2. The letter (to receive) yesterday. 3. Nick (to send) to Moscow next week. 4. I (to ask) at the lesson yesterday. 5.I (to give) a very interesting book at the library last Friday. 6. Many houses (to build) in our town every year. 7. This work (to do) tomorrow. 8. This text (to translate) at the last lesson. 9. These trees (to plant) last autumn. 10. Many interesting games always (to play) at our PT lessons. 11. This bone (to give) to my dog tomorrow. 12. We (to invite) to a concert last Saturday. 13. My question (to answer) yesterday. 14. Hockey (to play) in winter. 15. Mushrooms (to gather) in autumn. 16. Many houses (to burn) during the Great Fire of London. 17. His new book (to finish) next year. 18. Flowers (to sell) in shops and in the streets. 19. St. Petersburg (to found) in 1703.

3) Передайте следующие предложения в Passive Voice, обращая внимание на место предлога.

E.g. We often speak about her. — She is often spoken about.

1. We thought about our friend all the time. 2. The doctor will operate on him in a week. 3. The teacher sent for the pupil's parents. 4. They looked for the newspaper everywhere. 5. Nobody slept in the bed. 6. The neighbour asked for the telegram. 7. Everybody listened to the lecturer with great attention. 8. The senior students laughed at the freshman. 9. The group spoke to the headmistress yesterday. 10. The young mothers looked after their babies with great care. 11. Nobody lived in that old house. 12. They sent for Jim and told him to prepare a report on that subject.

I. Перепишите следующие предложения. Определите по грамматическим признакам, какой частью речи являются слова, оформленные окончанием - s, и какую функцию

это окончание выполняет, т.е. служит ли оно: а) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present Indefinite; б) признаком множественного числа имени существительного; в) показателем притяжательного падежа имени существительного. Переведите предложения на русский язык. 1. The foundation of Oxford dates back to 10th century. 2. A graduate's gown is generally of knee length and for ceremonial occasions. 3. The central University arranges lectures for the students in a particular subject, holds examinations and grants degrees. П. Задайте все основные типы вопросов к следующему предложению. My brother is a first-year student of the Moscow State Social University. III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные степени сравнения, определите степень сравнения, и переведите предложение на русский язык. 1. Christ Church is the biggest and most magnificent Cathedral in Oxford. 2. Today's weather is worse that it was yesterday. 3. It is hotter in Athens than in London; it is not as hot in Oslo as it is in London. IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод местоимений much, many, little, few, a little, a few. 1. I'd like to say a few words about my journey. 2. Let’s stay here a little longer: it is such a nice place. 3. There were many new words in the text and Peter spent much time learning them. V. Перепишите следующие предложения, определите в них видовременные формы глаголов и укажите их инфинитив; переведите предложения на русский язык. 1. Her fellow student often takes part in the conferences. 2, On Sunday Helen went to the library and took a very interesting book. 3.1 shall be able to translate this article if you give me a dictionary.

ест по английскому языку. . . . I. Перепишите следующие предложения. Переведите их на русский язык. Определите по грамматическим

признакам, какой частью речи являются слова, оформленные окончанием -s и какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного лица глагола в Present Indefinite;
b) признаком множественного числа имени существительного;
c) показателем притяжательного падежа имени существительного

1. My brother has many friends.
a) –s b) –s c) -s
2. This is my sister’s book.
a) –s b) –s c) -s

3. We often buy tomatoes and potatoes in the supermarket.
a) –s b) –s c) -s
4. Ann lives in Moscow.
a) –s b) –s c) -s
5. I am always in time for the lessons.
a) –s b) –s c) -s

II Перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на особенности перевода на русский язык определений, выраженных именем существительным.
1. There are different types of rocket motors.
2. Where is the sports goods department? It’s on the fourth floor.
3. What is the room temperature?
4. This scientist got two State prizes.
5. There are some students on the sport ground.

Изучите тему: степени сравнения прилагательных и наречий.
III. Выполните тест. Письменно переведите предложения на русский язык.
1. She ___ than her sister.
a) tall b) taller c) more taller
2. You are even ___ than before.
a) more beautiful b) beautiful c) the most beautiful
3. I earn ___ than a postman.
a) little b) the least c) less
4. She is the ____ pupil in the school.
a) most intelligent b) more intelligent c) less intelligent
5. The ___ is the day, the ____ is the night.
a) taller … smaller b) shorter … longer c) more … worse

Изучите тему: неопределенные и отрицательные местоимения.
IV. Выполните тест. Письменно переведите предложения на русский язык.
1. He asked me ____ questions.
a) some b) any c) not any
2. I haven’t ___ money at all.
a) no b) some c) any
3. . Are the ____ pictures on the wall?
a) some b) any c) not any
4. There are ____ textbooks on the desk.
a) no b) no any c) any
5. You can buy stamps at ___ post office.
a) some b) no c) any

Изучите тему: времена группы Indefinite (Present Indefinite, Past Indefinite, Future Indefinite).
V. Выполните тест. Письменно переведите следующие предложения:
1. I ___ John and Mary last week.
a) see b) saw c) shall see
2. I ___ live far from the center of town.
a) aren’t b) don’t c) isn’t
3. My boss ____ away for the next three days.
a) are b) were c) will be
4. Do you think this style ____ me?
a) suits b) suit c) shall suit
5. Harry ___ ill last week but now he is better.
a) is b) was c) will be

III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения, и переведите их на русский язык. 1. Moscow is the largest city n Russia. 2. The

more experiments we carry out, the more data we obtain. 3. This is the most beautiful view I have ever seen in my life.
IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод неопределённых и отрицательных местоимений. 1. Any monument in the city has its own history. 2. Nobody knows anything about this experiment. 3. The names of some streets and squares are living history of the city.



Вы находитесь на странице вопроса "IV. Раскройте скобки, напишите количественные местоимения much, many, переведите предложения, обращая внимание на перевод оборота there is, there are.", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "5-9" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.