Следующая группа тестов относится к продолжительному времени.(Continuous)
5-9 класс
|
1. She … (read) now.
2. The meeting … (be) from 2 p.m. to 5 p.m.
3. … You (study) tomorrow at 3 o’clock?
4. The child … (eat) now.
5. The book … (lie) on the table at that moment.
6. The magazine … (open) tomorrow at the 9 o’clock.
7. He … not (wash) at this moment.
Тесты по английскому на времена. Тест 1.
1.My sister … ( go)in the supermarket every weekend.
2.… (do)You go in the museum last Sunday?
3.I … visit my friend next month.
4. … you study in the Oxford next year?
5. He … (do) not yesterday something.
6. The weather … (be) warmer tomorrow, then today.
7. What … (do) you do today?
8. John … (marry) yesterday.
9. … you know this text?
помогите решить тест
1. She is reading now.
2. The meeting is from 2 p.m. to 5 p.m.
3. Are you studying tomorrow at 3 o’clock?
4. The child is eating now.
5. The book is lying on the table at that moment.
6. The magazine is opening tomorrow at the 9 o’clock.
7. His not washing at this moment.
Тесты по английскому на времена. Тест 1.
1.My sister goes in the supermarket every weekend.
2. Did you go in the museum last Sunday?
3.I am going to visit my friend next month.
4. Will you study in the Oxford next year?
5. He didn't do anything yesterday.
6. The weather will be warmer tomorrow, then today.
7. What are you doing today?
8. John … (marry) yesterday.
9. … you know this text?
Другие вопросы из категории
3.You always do your homework.-
4.You usually have breakfast in the morning.-
5.Yuor mother comes home at 8 o`clock in the evening.-
6.You like Maths.-
В)don`t mention it Г)it doesn`t matter 2 a),,,,,,,,,, б)that`s a good idea. а)Shall i get you some tea? б)Would you make me some tea? в) would you like to get some tea? г) I`ll make you a cup of tea
Читайте также
Следующая группа тестов относится к продолжительному времени.(Continuous)
1. She … (read) now.
2. The meeting … (be) from 2 p.m. to 5 p.m.
3. … You (study) tomorrow at 3 o’clock?
4. The child … (eat) now.
5. The book … (lie) on the table at that moment.
6. The magazine … (open) tomorrow at the 9 o’clock.
7. He … not (wash) at this moment.
A B C
(1) регулярно или постоянно происходит в настоящем. PRS V1 / V-s always, every day
(2) произошло или регулярно или постоянно происходило в прошлом.
(3) произойдет или будет регулярно или постоянно происходило в будущем.
(4) происходит в момент речи или запланировано на ближайшее будущее.
(5) происходило в какой-либо момент или период времени в прошлом.
(6) будет происходить в какой-либо момент или период времени в будущем.
(7) произошло в прошлом, но связано своим результатом с настоящим.
(8) произошло до какого-либо момента или события в прошлом.
(9) произойдет до какого-либо момента или события в будущем.
1. Впишите его сокращенное название в колонку А (например, PRS – Present Simple, PRC – Present Continuous и т.д.)
2. Впишите в колонку В формулу его образования, используя сокращения V1, V2, V3 – первая, вторая или третья форма, V-s – S-форма, V-ing – ING-форма смыслового глагола (например, am/is/are+V-ing времени PRC).
3. Впишите в колонку С обстоятельства времени, используемые с этими формами.
4. Составьте с ними по одному предложению. Например: (1) He always goes to the institute by bus.
5. Преобразуйте их в разделительные вопросы, добавив в скобках вторую часть. Например: (1) He always goes to the institute by bus, (doesn’t he?).
6. Задайте к этим предложениям 4 вопроса: общий, альтернативный и два специальных: один к подлежащему, другой к второстепенному члену. Например:
(1) He always goes to the institute by bus.
- Does he always go to the institute by bus?
- Does he always go to the institute by bus or by tram?
- Who always goes to the institute by bus?
- Where does he always go by bus?
Подчеркните глаголы, которые нельзя использовать во временах Continuous:
talk, fall, hear, look, see, write, understand, hope, forget, wait, know, want, listen, realize, bring, belong, remember, love, dislike.
1. You (to go) to the library tomorrow? — No, I already (to be) to the library this week. I (to be) there on Monday. As a rule, I (to go) to the library every Wednesday. But yesterday I (not to go) there, because I (not to read) the book. I (to read) it now. I (to go) to the library on Saturday if I (to finish) the book by that time. 2. As soon as I (to receive) a letter, I shall go to Moscow. 3. Yesterday I (to put) five apples into the vase. Where they (to be) now? — I (to eat) them. You (to bring) some more tomorrow? — Yes, if you (not to make) noise when granny (to sleep). 4. You ever (to be) to the Hermitage? 5. What Nick (to do) when you (to ring) him up yesterday? — He (to play) the piano. He (to tell) me that he already (to write) his composition. 6. Why she (to sleep) now? It (to be) too early. She never (to sleep) at this time.
Упр. 227. Раскройте скобки, употребляя гла голы в одном из следующих времен: Present, Past, Future Simple; Present, Past Continuous; Present, Past Perfect.
1. You (to go) for a walk with me? — I (to be) sorry, I can't. I (to do) my homework. I (not yet to write) the English exercise. If you (to wait) for me, I (to go) with you in half an hour. I (to want) to go for a walk very much, because I (not to go) for a walk yesterday. 2. Don't go to Nick's place now, he (to work). He (to finish) his homework at seven o'clock. If you (to come) after seven, he (to be) very glad. 3. Pete (to go) to the cinema? —Yes, I (to think) so. He usually (to play) in the yard at this time, and now he (not to be) there. 4. He (to read) a book at five o'clock esterday.
5. Yesterday the children (to do) all their homework before mother (to come) home, and when she (to come), they (to play) with the cat. 6. I (to lose) my key when I (to play) in the yard yesterday. 7. Ring me up as soon as you (to come) home. 8. Where you usually (to take) books for reading?
Упр. 228. Раскройте скобки, употребляя гла голы в одном из следующих времен: Present, Past, Future Simple; Present, Past Continuous; Present, Past Perfect.
1. What you (to learn) for today? — I (to be) sorry, I (not to prepare) my lesson. I (to be) ill yesterday and (not to know) what to do. I (to prepare) my lesson tomorrow. — If you (not to prepare) your lesson tomorrow, you (to get) a bad mark. 2. What you (to do) at five o'clock yesterday? 3. Mike always (to do) his homework in the evening, but today he (to begin) doing it as soon as he comes from school, because his father (to promise) to take him to the theatre. 4. When Mary (to come) home, her brother (to read) the book which she (to bring) him two days before. 5. Autumn (to come). It (to be) November now. It (to get) colder, the days (to get) shorter. It often (to rain). Soon it (to be) very cold. 6. When I (to do) my homework yesterday, I quickly (to run) to the yard, because my friends (to wait) for me there. 7. We (to have) a good time last summer.
Continuous. 1. Он начнет работать в девять утра. 2. Она пойдет на пенсию через год. Она проработает на нашем заводе сорок лет к тому времени, как она пойдет на пенсию. 3. В следующем месяце они будут праздновать серебря¬ную свадьбу. К тому времени они будут женаты ужо двадцать пять лет. 4. Завтра в семь вечера я буду работать над докладом, Когда ты придешь, я буду работать над ним уже три часа. Я закончу писать доклад к десяти и мы пойдем на прогулку. 5. Если вы позвоните ему в три, его не будет дома. В это время он будет работать в библиотеке. Когда вы позвоните, он будет работать там уже четыре часа. 6. Не приходи к ней в пять вечера. К этому времени она еще не вернется с тренировки. В это время она будет ехать в автобусе домой. 7. Завтра вечером я встречусь со своими друзьями на дискотеке. Если я опоздаю, они будут танцевать уже час. 8. Я думаю, что вечером дедушка будет очень уставший. Он будет работать в саду целый день. 9. Вы увидите своего друга на встрече? - Нет, он будет в отпуске на следующей неделе. Он будет отдыхать уже две недели, когда состоится встреча. 10. Как только я закончу рисовать эту картину, я покажу ее тебе. Я надеюсь, что закончу рисовать ее до конца месяца.