Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 663 вопросов и 6 445 978 ответов!

переведите на русский

5-9 класс




Suppose your friend is afraid of failing a
class and asks you if he can copy your homework. Looking out for your friends is
important to you, but cheating goes against your personal values. How should you
handle the situation?
As a
teen, you start to make more and more decisions that deal with issues of right
and wrong behavior. Although you want to do what’s right, sometimes it is not
clear how you should act. Your choices may also be more difficult if you feel
pressure from your friends.
The
challenge is to base moral decisions on a set of generally accepted guidelines
for right and wrong behavior. From the time you were born until now, your
parents and other adults in your life have set the standards for right and wrong
behavior. As you move through adolescence, it is up to you to apply these
standards in the choices you make. For example, telling the truth and treating
people fairly are commonly accepted standards of moral behavior. Lying and
cheating are not. Having a strong sense of right and wrong can guide you through
tough times. Parents, teachers, coaches, religious leaders, and counselors can
also help you determine the right course of action in difficult
situations.

Timoha55 17 марта 2014 г., 0:50:03 (10 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Гарик332211
17 марта 2014 г., 3:32:43 (10 лет назад)

Предположим, ваш друг боится отсутствия
класс и спрашивает вас, если он может списать домашнее задание. Глядя на ваших друзей
важно, чтобы вы, но обман идет вразрез с вашими личными ценностями. Как вы должны
поступить в данной ситуации?
В качестве
подросток, вы начинаете делать все больше и больше решений, которые решают вопросы, связанные с правом
и неправильное поведение. Хотя вы хотите, чтобы делать то, что правильно, иногда не
ясно, как следует действовать. Ваш выбор может также быть более трудным, если вы чувствуете,
давление со своими друзьями.
В
задача состоит в базовых нравственных решений по набору общепринятых принципов
для правильного и неправильного поведения. Время от времени вы родились до сих пор, ваш
родители и другие взрослые в вашей жизни установили стандарты правильного и неправильного
поведение. При перемещении через подростковом возрасте, вы можете использовать эти
стандарты выбор, который вы делаете. Например, говорить правду и лечения
люди справедливо являются общепринятые нормы нравственного поведения. Ложь и
обмана нет. Имея сильное чувство правильного и неправильного может вести вас через
трудные времена. Родителям, учителям, тренерам, религиозные лидеры, и советники могут
также поможет вам определить правильный курс действий в сложных
ситуаций.

Ответить

Другие вопросы из категории

задание be или have

1.What (have) you doing?
2.Right now I (have) writing a story for the school paper.
3.How many stories (had) you written this year?
4.Not very many. I (have)'ill last week and i (be) not feeling very energetic now.
5.I understand. I (was) lazy,too.
6.I (has) too many things to do this week
Правильно?

Читайте также

1. Образуйте от данных глаголов существительные с помощью суффикса —ment. Переведите на

русский язык.


To improve, to measure, to disappoint, to pave, to announce, to agree, to state, to govern, to require, to arrange, to move, to develop, to achieve.

2. Образуйте от данных глаголов существительные с помощью суффиксов —ion, -ation, -sion, -ssion, -tion. Переведите на русский язык.


To collect, to combine, to connect, to dictate, to include, to introduce, to produce, to restrict, to submit.

3. Образуйте от данных прилагательных существительные с помощью суффикса —ness. Переведите на русский язык.


Bitter, absolute, damp, cold, dark, kind, happy, weak.

Определите, чем являются выделенные слова: причастием 2 или личной формой глагола. Переведите предложения на русский язык:

Cosmic rockets launched with first space velocity (7, 9 km. per sec.) become artificial satellites of the Earth.
He passed by without saying a word.
An ammeter is an instrument used to measure the current.
Определите время и залог сказуемого и переведите следующие предложения на русский язык:

1. Their house was made of brick.
2. The metre rule is divided into 100 centimetres.
3. I am interested to see this apparatus in operation.
4. Michael Faraday, English experimental physicist, in his early life worked as a bookbinder’s apprentice (ученик переплетчика) earning his living.

ест по английскому языку. . . . I. Перепишите следующие предложения. Переведите их на русский язык. Определите по грамматическим

признакам, какой частью речи являются слова, оформленные окончанием -s и какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного лица глагола в Present Indefinite;
b) признаком множественного числа имени существительного;
c) показателем притяжательного падежа имени существительного

1. My brother has many friends.
a) –s b) –s c) -s
2. This is my sister’s book.
a) –s b) –s c) -s

3. We often buy tomatoes and potatoes in the supermarket.
a) –s b) –s c) -s
4. Ann lives in Moscow.
a) –s b) –s c) -s
5. I am always in time for the lessons.
a) –s b) –s c) -s

II Перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на особенности перевода на русский язык определений, выраженных именем существительным.
1. There are different types of rocket motors.
2. Where is the sports goods department? It’s on the fourth floor.
3. What is the room temperature?
4. This scientist got two State prizes.
5. There are some students on the sport ground.

Изучите тему: степени сравнения прилагательных и наречий.
III. Выполните тест. Письменно переведите предложения на русский язык.
1. She ___ than her sister.
a) tall b) taller c) more taller
2. You are even ___ than before.
a) more beautiful b) beautiful c) the most beautiful
3. I earn ___ than a postman.
a) little b) the least c) less
4. She is the ____ pupil in the school.
a) most intelligent b) more intelligent c) less intelligent
5. The ___ is the day, the ____ is the night.
a) taller … smaller b) shorter … longer c) more … worse

Изучите тему: неопределенные и отрицательные местоимения.
IV. Выполните тест. Письменно переведите предложения на русский язык.
1. He asked me ____ questions.
a) some b) any c) not any
2. I haven’t ___ money at all.
a) no b) some c) any
3. . Are the ____ pictures on the wall?
a) some b) any c) not any
4. There are ____ textbooks on the desk.
a) no b) no any c) any
5. You can buy stamps at ___ post office.
a) some b) no c) any

Изучите тему: времена группы Indefinite (Present Indefinite, Past Indefinite, Future Indefinite).
V. Выполните тест. Письменно переведите следующие предложения:
1. I ___ John and Mary last week.
a) see b) saw c) shall see
2. I ___ live far from the center of town.
a) aren’t b) don’t c) isn’t
3. My boss ____ away for the next three days.
a) are b) were c) will be
4. Do you think this style ____ me?
a) suits b) suit c) shall suit
5. Harry ___ ill last week but now he is better.
a) is b) was c) will be

4. Выберите требуемую по смыслу форму глагола и переведите предложения на русский язык: 1. If I have time I

(go, will go) to the Tretyakov Gallery.

2. If I were you I (will go, would go) to the Tretyakov Gallery tomorrow.

3. If he (studied, had studied) hard he would have entered Moscow University.

5. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание н согласование времен:

1. She told me that she had many friends in Moscow.

2. The teacher asked the students who had been to the Tretyako Gallery.

3. He said that he would go to Lake Baikal the following week.

6. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на причастные обороты:

1. The Volga flowing into the Caspian Sea is the biggest river in Europe.

2. Russia is a land of a great number of rivers, some of them being among the longest in the world.

3. Numerous canals join all the rivers in the European part of Russia making it the largest water route in Europe.

III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения, и переведите их на русский язык. 1. Moscow is the largest city n Russia. 2. The

more experiments we carry out, the more data we obtain. 3. This is the most beautiful view I have ever seen in my life.
IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод неопределённых и отрицательных местоимений. 1. Any monument in the city has its own history. 2. Nobody knows anything about this experiment. 3. The names of some streets and squares are living history of the city.



Вы находитесь на странице вопроса "переведите на русский", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "5-9" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.