Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения, и переведите их на русский язык, обращая внимание на степени сравнения имен
10-11 класс
|
прилагательных и другие способы сравнения.
1. Russian grammar is more difficult than English grammar.
2. Two heads are better than one.
3. The higher the labour productivity, the lower the production cost.
4. The most important Federal Reserve instrument stems from its authority to purchase and sell government securities (государственные ценные бумаги) in the so-called open market.
5. The number of men working in the United Kingdom was not as high as in Germany in 2012.
Грамматика русского языка сложнее, чем грамматика английского.
Две головы лучше, чем одна
Другие вопросы из категории
1. У меня есть интересная книга о Репине. 2. У сестры моего друга двое маленьких детей. 3. У вашего друга большая или маленькая семья? 4. Сколько детей у вашего друга? 5. У моего чсына много русских книг. 6. У кого есть вопросы? - У меня есть один вопрос.
B
1. Во сколько вы обычно завтракаете? 2. Сегодня мы очень рано завтракали. 3. Вы сегодня поздно обедали? 4. Где вы обедали вчера? - Я обедал дома вчера. 5. Они уже (сейчас) обедают?
С
1. Сегодня у меня, к сожалению, нет времени обсуждать этот вопрос с вами. 2. У вас вечером много времени, чтобы приготовить домашнее задание по английскому языку? 3. У вас вчера было много работы? 4. Дайте, мне, пожалуйста, журнал, у меня сейчас есть время чтобы прочитать эту статью. 5. Вы часто простужаетесь? 6. Вы простужены сейчас? - Да
Только БЕЗ ПЕРЕВОДЧИКА !
1. distribute a) sell only or mainly one type of goods
Читайте также
he quickest and most convenient means of transport.
2.Moscow is older than St.Peterburg.
3.The more often I visit Moscow the more I like it.
I.Перепишите следующие предложения.Определите по граммматическом признакам ,какой частью речи являются слова, оформленные окончанием -s, и какую функцию это окончание выполняет ,т.е. служит ли оно:
a) показателем 3-ого лица единственного числа глагола в Present Indefinite;
б) признаком множественного числа имени существительного;
в) апризнаком притяжательного падежа имени существительного.
Переведите предложения на русский язык
1. The moscow undergraund connects the center of the city with almost all districts and suburbs of Moscow.
2.My friend's parents live in Moscow.
3.There are many blocks of flats of modern design in Moscow.
1. I know he has returned.
2. He has found the book he was looking for.
V. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на функцию инфинитива.
1. Will you help me to make out the manual?
2. To drive a car in a big city is very difficult.
3. I don't know him well enough to ask him for help.
4. She was sorry to leave so early.
являются слова, оформлённые окончанием – s, и какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно:
А) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present Indefinite.
Б) признаком множественного числа имени существительного.
В) показателем притяжательного падежа имени существительного.
Переведите предложения на русский язык. 1.Our plants exports a great variety of goods. 2.Last month they have read an article about the president’s message. 3.The inhabitants of Pavlodar like their town. 2)
Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения и переведите их на русский язык. 1. I need a warmer coat. 2. Better late than never. 3. He was the eldest in the family.
3)Перепишите и письменно переведите на русский язык следующие предложения, обращая особое внимание на перевод неопределённых местоимений и их производных. 1.Does he know anything about computers? 2. Everything was tasty. 3. I want to go nowhere.
4.Перепишите следующие предложения, определите в них видовременные формы глаголов и укажите их инфинитив: переведите предложения на русский язык 1. Does she study at the Institute? 2. Tom will go to the swimming-pool tomorrow. 3. He has asked a lot of questions.
5. Прочитайте текст и письменно переведите текст: Last week we visited the plant where in June our group will have an industrial training. First we gathered at the checks. Our teacher went to the porter’s lodge and up the Personnel Department. There we met the Personnel Manager who told us many things about the plant, its history and its development, output, the work and leisure of the workers, engineers and employees. After the talk the Manager took us around the plant. First we went to the Technical Design office where new machines and tools are designed. Then we went to the Power plant that supplies the whole plant with power. We visited the foundry and saw smelting and molding. In the Assembly workshop we saw two conveyor belts where the workers were assembling and testing new machines and instruments. The excursion took almost two hours but it was very interesting and useful for us.
6. Составить вопросы к содержанию текста: общий, разделительный, альтернативный, вопрос к подлежащему, специальный.
on the world market at this price.
2. My elder brother is a test pilot.
3. It becomes more and more interesting to learn English.
4. Italy is smaller than Spain.
5. Let’s not discuss the less important problems today.
1.The Americans say that in the USA the buildings are taller, the cigars arelonger, the cars are bigger and the girls are prettier than anywhere in the world.2.If you make half-hour breaks while getting ready for your exams your brain willwork much more efficiently.3.The sooner you take your medicine the better you will feel.4.This room is not so comfortable as that one on the first floor.