Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 663 вопросов и 6 445 977 ответов!

Нужно перевести текст,только не через переводчик (промт) TELEPHONE COMMUNICATION.

10-11 класс

One of the most important kinds of wired communication is telephony. It is the transmission of speech over a considerable distance by means of electric current. Telephone set includes a transmitter, and an electric network in addition to receiver. The transmitter or microphone consists of a diaphragm, carbon chamber with carbon granules and insulating spacer and conductor. The electric current passes through the diaphragm and carbon granules. When we speak we produce sound waves which make the diaphragm vibrate. The diaphragm in its turn pushes the carbon granules which makes more or fewer contacts and decreases or increases the resistance.
Thus the waves of electric current vary depending on the sounds we produce and pass along the line and finally reach the receiver. The receiver consists of electromagnet coils, a steel magnet and a diaphragm. A variable current passing through the magnet's coil makes the diaphragm vibrate. The frequency of these oscillations is the same as that of the transmitter. Therefore the receiver reproduces the same sounds as are spoken into the microphone. The telephone was designed in 1875 by Alexander Bell. Later on the development of the telephone changed its construction, it became more complex. Auxiliary elements were used in the circuit
to provide better transmission of speech. Further on the development improved the switching system. Now very complex telephone constructions are used and a new kind of telephone appeared -
radiotelephone.

Superslutt 02 июня 2013 г., 18:30:58 (10 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Luntik82
02 июня 2013 г., 19:44:00 (10 лет назад)

Один из наиболее распространенных видов проводного общения - телефонная свзь. Это передача речи на большие расстояния посредством электрического тока. Телефонный набор включает трасмиттер(радиопередатчик) и электрическую сеть, в дополнение к приемнику. Трансмиттер или микрофон состоит из диафрагмы, камеры с угольными гранулами и изоляционными спейсерами и дерижера. Электрический ток проходит через диафрагму и угольные гранулы. При разговоре вырабатываются звуковые волны, которые заставляют вибрировать диафрагму. В свою очередь диафрагма заставляет колеб;аться угольные гранулы, а они, в зависимости от увеличения или уменьшения сопротивления, создают большее или меньшее кол-во контактов.

Таким образом волны электрического тока зависят от звуков, которые мы произносим. Эти волны пропускаются через диафрагму и, наконец, достигают приемника. Переменный ток пропускается через катушку магнита, который заставляет вибрировать диафрагму. Частота этих колебаний такая же, как и в трансмиттере. Таким образом приемник воспроизводит звуки, произносящиеся собеседником в микрофон. Телефон был изобретен Александром Беллом в 1875 году. В следсвие развития, конструкция телефона со времнем изменилась и стала более сложной, в схеме были использованы вспомагательные элементы, чтобы обеспечить более качетсвенную передачу речи. Затем были улучшены и системы коммутации.

В настоящее время используются еще более сложные конструкции телефона, а так же появился и его новый вид - радиотелефон.

+ 0 -
Lolit332
02 июня 2013 г., 21:16:18 (10 лет назад)

Один из самых важных необыхных комуникаций телефон.Осуществляет передачу речи на значительных расстояниях при помощи электрического тока.Телефонный аппарат включает в себя трансмиттер и электрическую цепь к приёмнику.Трансмиттер или микрофон состоит из диафрагмы камеры углерода с угольными гранулами изоляционными спейсерами и проводов.Электрический ток проходит через диафрагму и угольные гранулы.когда мы говорим мы создаём звуковые волны,которые в свою очередь порождают колебания диафрагмы.Диафрагма толкает гранулы углерода,которые создают большее или меньшее сопротивление.таким образом электромагнитные волны очень зависят от звуков которые мы произносим и идут по линии и достигают приёмника.Приёмник состоит из электромагнитной катушки стального магнита и диафрагмы.Переменный ток

Ответить

Другие вопросы из категории

Проверьте,пожалуйста мое письмо по английскому на наличие ошибок! (письмо Wendy) ...Yesterday we had School Science Week.Do you have such an event at

your school ? What kind of events do you have and what are they about ? How do you prepare for them? ...yesterday i took my younger sister to the Zoo ask 3 questions her visit to the Zoo. Мое письмо Dear Wendy, Thank you for your lovely letter.I was awfully glad to wrote it, I havr not written sooner as I wanted to invate you round and would never find a suitable time. In your last letter you asked me about Science Week in my school.Every year we have week of foreign languages.These days we prepare for song and creative competitions.We read poems and sing songs in German,English and other languages.I like to take part in these competitions.They are very interasting also help to open talents of children. Last time you said someyhing about your walk with younger sister to the Zoo.Did you like the Zoo?What were you doing there? Was you sister delighted? Do come if you can. Yours, Lera.

Помогите пожалуйста!! ( Если что, то я парень, и мне 17 лет!) Write a presentation about yourself !!! Make notes about these things: 1. family 2. your

lifestyle ( interests, hobbies etc) 3. one of the most important experiences in your life 4. your ambitions, plans for the future

5. Задайте вопрос

и ответьте на них, используя слова в скобках.

1.

Читайте также

Нужно перевести текст, только не через переводчик:: The Difficult Child The difficult child is the child who is unhappy. He is at war with himself, and

in consequence, he is at war with the world. A difficult child is,, nearly always made difficult by wrong treatment at home. The moulded, conditioned, disciplined, repressed child — the unfree child, whose name is a Legion, lives in every comer of the world, He lives in our town just across the street, he sits at a dull desk in a dull school, and later he sits at a duller desk in an office or on a factory bench. He is docile, prone to obey authority, fearful of criticism, and almost fanatical in his desire to be conventional and correct. He accepts what he has been taught almost without ques¬tion;, and he hands down all his complexes and fears and frustra¬tions to his children. Adults take it for granted that a child should be taught to behave in such a way that the adults will have as quiet a life as possible. Неnce the importance attached to obedience, to manner, to docility. The usual argument against freedom for children is this: life is hard, and we must train the children so that they will fit into life liter on We must therefore discipline them. If we allow them to do what they like, how will they ever be able to serve under a boss? How will they ever be able to exercise self-discipline? To impose anything by authority is wrong. Obedience must come from within —not be imposed from without. The problem child is the child who is pressured into obedience and persuaded through fear. Fear сад be a terrible thing in a child’s life. Fear must be entirely eliminated — fear of adults, fear of punishment, fear of disapproval. Only hate can flourish in the atmosphere of fear. The happiest homes are those in which the parents are frankly honest with their children without moralizing. Fear does not enter these homes. Father and son are pals. Love can thrive. In other homes love is crushed by fear. Pretentious dignity and demanded respect hold love aloof. Compelled respect always implies fear. The happiness and well-being of children depend on a degree of love £md approval we give them. We must be on the child’s side. Being oil the side of the child is giving love to the child — not possessive love — not sentimental love - just behaving to the child in such a way the child feels you love him and approve of him. Home plays many parts in the life of the growing child, it is the natural source of affection; the place where he can live with the sense Of security; it educates him in all sorts qf ways, provides him with his opportunities of recreation, it affects his status in society. Children need affection. Of all the functions of the family that of providing an affectionate background for childhood and adolescence has never been more important than it is today. Child study has enabled us to see how necessary affection is in ensuring proper emotional development; and the stresses and strains of growing up in modern urban society have the effect of intensifying the yearning for parental regard. The childhood spent with heartless, indifferent or quarrelsome parents or in a broken home makes a child permanently embittered. Nothing can compensate for lack of parental affection. .When the home is a loveless one, the children are impersonal and even hostile. Approaching adolescence children become more independent of their parents. They are now more concerned with what other kids say or do. They go on loving their parents deeply underneath, but they don’t show it on the surface. They no longer want to be loved as a possession or as an appealing child. They are gaining a sense of dignity as individuals, and they like to be treated as such. They develop a stronger sense of responsibility about matters that they think are important. From their need to be less dependent on their parents, they turn more to trusted adults outside the family for ideas and knowledge. In adolescence aggressive feelings become much stronger. In this period, children will play an earnest game of war. There may be arguments, roughhousing and even real fights. Is gun-play good or bad for children? For many years educators emphasized its harmlessness, even when thoughtful parents expressed doubt about letting their children have pistols and other warlike toys. It was assumed that in the course of growing up children have a natural tendency to bring their aggressiveness more and more under control.

КТО ХОРОШО ПОНИМАЕТ АНГЛИЙСКИЙ, ПОМОГИТЕ, ПОЖАЛУЙСТА, ПЕРЕВЕСТИ ТЕКСТ ТОЛЬКО НЕ ЧЕРЕЗ ПЕРЕВОДЧИК!!!!!!!!!!!! 1.Сколько

раз в день кормят рыб?-Их кормят один раз в день.

2.Когда построили вашу школу?- Её построили пятнадцать лет назад.

3.Пиццу уже принесли?- Нет её сейчас готовят.

4.Когда отремонтируют эту дорогу?- Её отремонтируют до конца месяца.

5.Мне вчера не сказали о вашем визите.

6.Где Джек? Его ждут.

7.Вас когда-нибудь учили, как себя вести?

8.Детей отправили спать перед тем, как начался фильм.

9.Где Линда?- Ей сейчас показывают её новую комнату.

10.Что-то нужно сделать для этих людей.

перевести текст только не через гугл))))пожалуйста помогите!!!! молодой писатель ходил взад и вперед по комнате. он пытался найти тему для рассказа .

рассказ был давно обещан редактору. срок подходил ,а ничего еще не было сделано. молодой писатель посмотрел на книжные полки . сколько уже написано-подумал он.-все хорошие темы уже много раз использованы. вот хотябы эти рассказы. они были написаны до моего рождения. и это хорошие рассказы . без сомнения,их в свое время читалт они нравились ,и о них говорили. но сейчас они совершенно забыты . а что,если .... к концу дня один из забытых рассказов был перепечатан и отослан в редакцию. на следующий день пришло письмо от редакции журнала. это безобразие - писал редактор .- такие поступки нельзя ни простить ,ни понять. ведь этот рассказ был опубликован в нашем журнале только месяц тому назад!

переведите текст, только не через переводчик.

5.В ящике лежат несколько тюбиков с краской.
6.В загорске много старинных церквей и величественных соборов. 7. На
переднем плане картины много света и красок. 8. Как много музеев и
театров в Санкт- Петербурге? 9. Как много масла в холодильнике?
Посмотри, он одет в спортивный костюм. 10.Президент США прибывает в
Москву завтра. 11.Обычно я езжу на автобусе, но сейчас я иду пешком.
12.Где Том? Он играет в теннис. 13.В Петербурге часто идёт дождь, но
сейчас светит солнце.14. В прошлые выходные мы не ходили по магазинам.
15.Ваши комнаты были большие и светлые? НЕт. 16.Сегодня утром мы
опоздали на занятия. 17. Вы закончили переводить текст? Да, я перевёл
его 20 минут назад.

Ребятки привет, нужно перевести эти предложения! прошу помогите)

1.He should have moved from a house into a bungalow.
2.They will be allowed to begin work inside the house when the outer shell is complete.
3. Since the 1980s council tenants have been able to buy their own homes very cheaply if they have lived in them for over two years.

ТОЛЬКО НЕ ЧЕРЕЗ ПЕРЕВОДЧИК,нужен согласованный,хороший перевод
я надеюсь на вас:)



Вы находитесь на странице вопроса "Нужно перевести текст,только не через переводчик (промт) TELEPHONE COMMUNICATION.", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.