Поставьте предложения в вопросительной форме 1. We used different apparatus for conducting an experiment. 2. They put a burning match at
5-9 класс
|
the top of the flask.
3. The students need some metals and acids for the experiment
4. I went home after the lesson.
5. Last year I was a pupil
6. We weighed substances on the scales
Задайте вопрос к выделенным словам
1. Our group conducted an experiment at the last lesson.
2. We mixed different substances at the lesson.
3.The students weighed the substances on the scales.
4. My friend recorded the yield of a reaction at the lesson.
Спасибо!
*
1)
1. What did we use for conducting an experiment?
2. Where did they put a burning match?
3. What do the students need for the experiment?
4. Where did I go after the lesson?
5. When was I a pupil?
5. Where did we weight substances?
2)
1. When did our group conduct an experiment?
2. What did we do with different substances at the lesson?
3. What did the students weight on the scales?
4. Who recorded the yield of a reaction at the lesson?
Другие вопросы из категории
Для приготовления манной каши нужно сначала вскипятить молоко, затем тонкой струйкой, непрерывно помешивая, всыпать крупу, добавить соль, сахар и варить до загустения около 10 мин.
1 где вы отдыхаете
2 нравится ли вам
3 какая там погода
4 что вы там делаете
Читайте также
1. We (to do) morning exercises every day.
2. They (to work) at a factory.
3. He often (to stay) after dinner.
2) Раскройте скобки, употребляя глаголы в Future Simple. Поставьте предложения затем вопросительную и отрицательную форму.
1. Alice (to sell) soft toys for her sister in 2 weeks.
2.He (to create) a snowman.
3. Ann (to built) a
spaceship.
ПОМОГИТЕ ПОЖАЛУЙСТА! БУДУ ОЧЕНЬ ПРИОЧЕНЬ БЛАГОДАРНА!
1.He studies at the college.
2.They play football well.
3.We usually watched TV in the evening.
4.Our teacher asks many questions.
5.Nick worked at school last year.
6.We shall go to St.Petersburg in summer.
7.They went to Moscow.
8.He will visit us some day.
9.They study English.
10.My sister finished her work.
book in my summer holidays. 4. He arrived at 22 o'clock. 5. I usually leave home at 7. 6. She answers very well.
со слов Do you know ... Can/coukd you tell me ... А вопросы, которые следуют за этими фразами, имеют прямой порядок слов. А так же ответьте на эти вопросы, тоже поставив их в правильную форму. За ранее огромное вам спасибо.
1) Не могли бы вы сказать мне с какими странами граничит США?
2) Не могли бы вы мне сказать какой город является столицей США?
3) Не могли бы вы мне сказать какими океанами омываются Соединенные Штаты Америки?
4) Знаете ли вы сколько штатов существует в США?
5) Знаете ли вы, что США входит в первую семерку крупнейших развитых стран Мира?
1)There are two letters in the mailbox.
2) The course lasts for 3 year.
3) This programms really difficult.
4) The students write essays.
Переведите предложения на англ язык.
1) В лаборатории три студента.
2) Моя контрольная работа на столе.
3) Картинка на странице 7.
4) Сегодня в два часа лекция.
Заполните пропуски словами a, an, the или поставьте прочерк:
1) Ted and Jeck are___good friends.
2) Does he plays ____ football?
3)"Where is__ book?" "It`s in __ bookcase"
4)I have __ old friend. She lives in __ Moscow.
5) In __ aftermoon I Have __ lunch.
6) There are __ ten people in ___ room. ___ people are all busy reading.
7) He goes to___ work by ___ bus.
Поставьте вопросы к выделенным словам.
1) The lecture is (at ten past ten.)
2) They go sailing (because they live by the sea).
3) They can meet (their friends).