Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 664 вопросов и 6 445 979 ответов!

TASK 1 Преобразуйте следующие

5-9 класс

предложения в форму множественного числа

Vikon0896 06 марта 2015 г., 12:44:06 (9 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Astafurov22
06 марта 2015 г., 14:04:29 (9 лет назад)

1 The women are sitting in the room.
   2 These are my feet.

+ 0 -
AlekSSandrA
06 марта 2015 г., 15:01:12 (9 лет назад)

1. The women are sitting in the room.
2. These are my feet.  
3. They have beautiful dresses.
4. There are knives on the kitchen-table.  
5. The children are in the yard.    
******************************
1. this man`s name  
2. these dogs` food  
3. the children`s ball  
4. my friend`s sister  
5. our students` marks

Ответить

Другие вопросы из категории

Вставьте данные слова в пропуски текста: a charity; a contribution; to contribute; to donate; to be involved; to make a difference; to raise; to support;

to volunteer.
Текст:
Lust summer my family looked after two girls from Chernobyl*. It was our________ to Chernobyl Children Lifeline*. this charity_________children from Byelorussia. I learnt about this_____ from my teacher. The pupils from my class always______ to charity projects. We_____ at the local kindergarten, organise charity fairs at our school to______ money. Our parents _____ too. They help us make things for the fairs and ___ money. We are always looking forward to _____

расписания моей мечты
Помогите пожалуйста.

Нужно мини сочинение о человеке, кем я восхищаюсь.
Не могу определиться! Предложите сразу несколько вариантов.
ТОЛЬКО НЕ ФУТБОЛИСТ, ХОККЕИСТ И НЕ МУЗЫКАНТ (ПЕВЕЦ)!

Читайте также

Преобразуйте следующие предложения в прямую речь 1. She said ,"How many hourse a day do you watch TV?" 2.She said ,"Do not write a letter to Ann" 3.He

asked,"what magazines do you prefer to read?" _ ПОМОГОТИ,РЕШАЕТСЯ ЧЕТВЕРТНАЯ ОЦЕНКА ПОМОГИТЕ

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами ВЗ—В9, так, чтобы они грамматически

соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными слова ми. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию ВЗ—В9. Julian woke up very early that morn ing. It was very quiet in the flat but Julian B3) NOT CAN __________ sleep. It was his birthday and he wanted the day to start as soon as possible. He liked birthdays B4 ) MUCH than New Year or any other holidays. The curtains B5) CLOSE ________ and it was almost dark in the room. "When Mum's awake, she'll come to my room and give me a kiss. She B6) SAY _______, "Happy Birth- day!" and give me a present. It' s going to be something useful — a woolen sweater or a pair of leather boots". Julian sighed. He had always dreamt about a dog, but the parents were against it. Suddenly, Julian B7) HEAR _______ that the front door opened. Then there B8 ) ВE ______ some funny noise in the corridor. "Happy Birth day!" Mum and Dad entered the room. They were wearing coats and looked very happy. "Look, what we B9) BRING ______to you!" Dad opened the large bag — bright brown eyes looked at Julian from inside. Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами В10—В14, так, чтобы они грамматически и лексически со ответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует от дельному заданию Bl 0—B14. I've met lots of nice people in my life but Tommy has always been my best friend. I met him in school when he was a funny red-haired boy. His father was a famous opera B10) SING ________ . Sometimes Tommy’s mother took us to his father’s B11) PERFORM __________. Tommy's parents had a big beautiful house and he had a lot of B12) EXPENSE __________ toys. But all those things were not important. What brought us together in our B13) CHILD ___________ was the hobby we shared. We both enjoyed reading science fic tion and adventure books about pirates I and travelers. We had lots of adven tures our selves. Tommy was brave and was always ready to stand for me. I knew that I could rely on him in any B14) DANGER ___________ situation. РАЗДЕЛ 4. ЗАДАНИЕ ПО ПИСЬМУ C1. Для ответа на задание С1 используйте отдельный чистый лист. При выполнении задания С1 обратите внимание на то, что ваш ответ будет оцениваться только по запи сям, сделанным на отдельном чистом листе. Никакие записи в черновике не будут учитываться во время проверки. Обратите внимание на необходимость соблюдения указанного объема письма (80—100). Письмо недоста точного объема, а также часть текста письма, превы шающая требуемый объём, не оценивается. You have 30 minutes to do this task. You have received a letter from your English-speaking pen-friend Charlie. ... 2 weeks ago we went out into the countryside for a family picnic. It rained cats and dogs but we had a great time. Does your family often go on picnics, if at all? It's fun in any weather, isn't it? I imagine you probably have the same weather problems as we do in England? My exam results arrived today! Ah well - at least today the sun's shining. Write soon, Charlie.

VARIANT 1 Task I. Вставьте нужный предлог: for, in, at, from, on, with. 1. He lives ___ the for

est.

2. I like to play ___ my doll.

3. Mr. Rule is ___ England.

4. Children go to the park ___ Monday.

5. Dad drinks coffee ___ breakfast.

6. We do not go to school ___ Sundays.

Task II. Make up questions:

1. like, what, to, do, you, do?

2. where, you, like, do, play, to?

3. you, have, what, at, got, home?

4. Bob, a, ride, where, does, bike?

5. do, you, park, the, in, walk?

6. does, when, have, he, supper?

Task III. Make up questions:

1. Yes, they are. They are students.

2. No, I can not. I can not fly.

3. No, we do not. We do not read.

4. Yes, I am. I am a pupil.

5. Yes, he does. He draws well.

6. No, she has not. She has not got a pig.

7. No, they must not. They must not run.

Task IV. Make up negative sentences:

1. He can read.

2. She is sad.

3. I am a pupil.

4. They are students.

5. We have got a cat.

6. She has got an envelope.

7. Oleg runs well.

8. They go home.

9. I must sleep.

10. You may go.

Task V. Выберите правильный перевод словосочетания:

1. girls’ ball

a) мяч девочек; b) мяч девочки

2. boy’s stamps

a) марки мальчика; b) марки мальчиков

3. pupils’ pens

a) ручки учеников; b) ручки ученика

4. teacher’s pencil

a) карандаш учителя; b) карандаш учителей

Task VI. Выберите нужное слово: much (a), many (b).

1. honey 3. bag 5. sweet 7. orange 2. pencil 4. meat 6. soup 8. tea

Task VII. Образуйте множественное число существительных:

tomato, pen, child, tooth, woman, toy, sheep, family, wolf

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами B4–B12

так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию B4– B12.

People of all ages like cartoons. We went to the cinema yesterday to see an action film when, suddenly, I __________________ a poster for a cartoon.

I’m the __________________ among my friends, so I wasn’t sure they’d want to see the cartoon too, but they did.

Even Mike didn’t mind. “I __________________ this film twice already. I’m not sure it’s worth seeing for the ____________ time, really. Let’s watch a cartoon for a change,” he said.

It was a story about four __________________. They were funny and adventurous and once they saved an injured cat that __________________ Bart. The cat recovered pretty soon but __________________ to leave his new friends.

They had funny adventures together.

On the way home Mike turned to _______________ and said: “I want to watch the cartoon again, together with my girlfriend. I'm sure she __________________ it, too."

SEE

YOUNG

SEE

THREE

MOUSE

CALL

NOT WANT

I

LIKE

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами B13–B18 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию B13–B18.

My mum enjoys gardening and I like helping her. Mum says that my grandfather was a _______________ and that he loved working with the earth.

He was a great man. He knew everything about crops and animals but was absolutely _______________ when he had to go to the city. Crowds of people made him feel nervous and tired and he always asked his daughter to go with him.

__________________, I didn’t know him since he died before I was born. We don't grow crops now – we grow __________________flowers and fruit trees. We do it for pleasure. We have some nice garden furniture – a __________________ table, which was bought by my mum years ago, and six __________________ chairs. The neighbours often come round for our outdoor tea parties.

FARM

HELP

UNFORTUNATE BEAUTY

WOOD

COMFORT

1)Это наша семейная встреча, и я не хочу, чтобы ты выглядела слишком дико.2)Я просто остаюсь дома 3)Но у меня даже нет платья 4)Как насчет того черного

бархатного, которое подарила тебе бабушка на день рождения? 5)Оно слишком угловатое , слишком консервативное . Все будут смеяться .6)Кто там будет? 7)Она же такая старая 8) У нее от меня мороз по коже 9) Мне следует тебе сказать
преобразовать в косвенную речь



Вы находитесь на странице вопроса "TASK 1 Преобразуйте следующие", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "5-9" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.