Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 663 вопросов и 6 445 976 ответов!

подскажите английский глагол с одной буквой s на конце

10-11 класс

Orlova2002Vika 18 окт. 2014 г., 15:50:50 (9 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
машуля456
18 окт. 2014 г., 18:10:29 (9 лет назад)

Например, he writes, she smiles, it seems и т. д.

+ 0 -
Durnuu
18 окт. 2014 г., 19:48:45 (9 лет назад)

plays..

+ 0 -
ириношек
18 окт. 2014 г., 20:42:05 (9 лет назад)

goes

+ 0 -
Tffuffgccf
18 окт. 2014 г., 21:41:22 (9 лет назад)

plays - это play+s

+ 0 -
Tfgycb2r
18 окт. 2014 г., 23:44:32 (9 лет назад)

dances,

+ 0 -
Jonnydoe
19 окт. 2014 г., 0:50:11 (9 лет назад)

dances - это dance + s

Ответить

Другие вопросы из категории

Переведите пожалуйста этот текст на английский язык, только НЕ через переводчик

Мой любимый писатель — Михаил Юрьевич Лермонтов. На мой взгляд, это величайший поэт, прозаик и драматург русской и мировой литературы. Вне всякого сомнения, он является гением литературы, таким же как Александр Пушкин или Александр Грибоедов.
Лермонтов прожил короткую, но весьма интересную и насыщенную жизнь. Обратившись к его биографии, в ней можно найти множество очень интересных фактов о жизни самого поэта, а так же и историю происхождения его рода. Так, к примеру, мы знаем что род Лермонтовых происходил из Шотландии и восходил к полумифическому барду-пророку Томасу Лермонту. В 1613 году, один из представителей этого рода был взят в плен русскими при захвате крепости Белая и в числе прочих так называемых бельских немцев поступил на службу к московскому царю. Он перешёл в православие и стал, под именем Юрия Андреевича, родоначальником русской дворянской фамилии Лермонтовых. Михаил Юрьевич знал о своих не русских корнях, и посвятил стихотворение «Желание», написанное им в 1831 году, своим шотландским предкам. Лермонтова отличала безумная страсть к произведениям Пушкина. В своих стихах, романах он иногда подражал своему кумиру. Лермонтов и в жизни был подобен Пушкину. Дуэлянт, задира и насмешник. Стихотворение «Смерть поэта» , написанное сразу после убийства Пушкина, показывает всю ту любовь, которую поэт питал к гению. Символично, Лермонтов, как и его кумир Пушкин, погиб на дуэли, сражённый пулей противника. Мне кажется, что Лермонтов, в последние мгновения жизни гордился тем,что умер как и великий Пушкин.
Весть о смерти Лермонтова по-разному была воспринята в обществе. Некоторые говорили: «туда ему и дорога»… Сам же император сказал: «Господа, получено известие, что тот, кто мог заменить нам Пушкина, убит». Что бы ни говорили, я нахожу в творчестве Лермонтова некоторую фундаментальность. Проблемы, поднятые им в романах — это извечные проблемы общества, а стихи великого поэта пронизанные высокими чувствами и глубоким смыслом, читаются легко и запоминаются надолго.

Что Вы собираетесь делать

завтра? Напишите ответы, используя Im (not) going to или I may.

ПРОВЕРЬТЕ ПОЖАЛУЙСТА 1)If i was not so busy now, i would go with you 2) Why she would not tell me about it, even if she had knew? 3) I would happy, if i

found job like your. 4) If i were you, i would learn German ОГРОМНОЕ СПАСИБО

Читайте также

Раскройте скобки, употребляя глаголы в одном из следующих времѐн: Present,

Past, Future Simple; Present, Past Continuous; Present, Past Perfect.

1. Mike (to cat) ice cream every day. Look, he (to eat) ice cream now. When I (to see) him in the morning, he (to eat) ice cream, too. He (to say) he (to eat) one ice cream already by that time. I think he (to fall) ill if he (to eat) so much ice cream. 2. They (to walk) along the street and (to talk). Suddenly Nick (to stop) and (to say): "Oh, what shall we do? I (to lose) the key to the door." "If you (not to find) it," said Pete, "we (to have) to wait for mother in the street," 3. When I (to come) to the station yesterday, I (to learn) that my train already (to leave).

4.What he (to do) when you (to see) him yesterday? I (to give) you this book as soon as I (to finish) reading it. 6. When the ship (to cross) the ocean, a great storm (to break) out.

Раскройте скобки, употребляя глаголы в одном из следующих времѐн:Present Simple, Present Continuous, Present Perfect. Present Perfect Continuous.

1. This man (to be) a writer. He (to write) books. He (to write) books since he was a young man. He already (to write) eight books. 2. What you (to do) here since morning? 3. Lena is a very good girl. She always (to help) her mother about the house. Today she (to help) her mother since morning. They already (to wash) the floor and (to dust) the furniture. Now they (to cook) dinner together. 4. He (to run) now. He (to run) for ten minutes without any rest. 5. What they (to do) now? — They (to work) in the reading room. They (to work) there for three hours already. 6.Where he (to be) now? — He (to be) in the garden. He (to play) volleyball with his friends. They (to play) since breakfast time. 7. I (to live) in St. Petersburg. I (to live) in St. Petersburg since 1990. 8. This is the factory where my father (to work). He (to work) here for fifteen years. 9. You (to find) your notebook? — No, I still (to look) for it. I already (to look) for it for two hours, but (not yet to find) it. 10. You (to play) with a ball for three hours already. Go home and do your homework. 11. Wake up! You (to sleep) for ten hours already. 12.I (to wait) for a letter from my cousin for a month already, but (not yet to receive) it. 13. She already (to do) her homework for two hours; but she (not yet to do) half of it. 14. I (to wait) for you since two o'clock. 15. What you (to do)? –I (to read). I (to read) for two hours already. I already (to read) sixty pages. 16. It is difficult for me to speak about this opera as I (not to hear) it. 17.I just (to receive) a letter from my granny, but I (not yet to receive) any letters from my parents. 16. The weather (to be) fine today. The sun (to shine) ever since we got up.19. Every day I (to wind) up my watch at 10 o'clock in the evening. 20. Come along, Henry, what you (to do) now? I (to wait) for you a long time. 21. Where your gloves (to be)? — I (to put) them into my porcket. 22. I (to stay) with some American friends in Chicago. I (to stay) with them for two weeks now. I (to have) a great time here, I (to take) the opportunity to improve my English. I already (to see) the towering skyscrapers of Chicago which are reflected in the rippling water of Lake Michigan._I just (to take) a picture of Chicago's Sears Tower which (to rise) 1,707 feet and (to provide) a panoramic view from the skydeck. 23.I (to go) to give that cat some food. I (to be) sure it (to starve). — But Jane already (to feed) the cat. You needn't do it.

I. Переведите предложения, подчеркните в них сказуемое.

1. Where is the library?
2. I did not understand anything.
3. The sun shines brightly.

II. Определите какую видовременную форму глагола следует употребить при переводе на английский язык следующих предложений:
1. Могу я видеть Николая? - Нет. Он обедает (1) a) Present Simple
- Давно он обедает (2)? - Да, он обедает (3) b) Present Continuous
уже полчаса. с) Present Perfect Continuous
Он всегда обедает (4) в это время.
2. Где Иванов? Почему он не пришел в институт? (1) a) Past Simple
- Я не видел (2) его на этой неделе. b) Present Perfect
Боюсь, что он заболел (3). – Возможно.
Вчера он тоже не приходил (4) в институт.
3. Что ты делала (1) вчера в это время? a) Past Simple
- Я писала (2) доклад в библиотеке. b) Past Continuous
Я писала (3) его уже час, когда c) Past Perfect
туда пришли (4) мои друзья. – d) Past Perfect Continuous
Когда ты вернулась (5) домой? - Поздно.
4. Ровно в шесть часов я буду ждать (1) a) Future Simple
тебя на автобусной остановке. Если b) Future Continuous
ты опоздаешь (2), тебе придется (3) c) Future Perfect
добираться одной. d)Future Perfect Continuous
e) Present Simple

III. Выпишите предложения, в которых сказуемое выражено формой: a) Indefinite Tense b) Continuous Tense, c) Perfect Tense. Переведите их на русский язык.
1. I did it all by myself.
2. Are you always busy on Sunday?
3. Have you heard the latest news?
4. They are waiting for us.
5. He was not listening to the speaker at that moment.

IV. Выпишите из текста глаголы, выраженные формой страдательного залога. Переведите текст на русский язык.
Animal Theatre
The world's only theatre in which animals act was opened in Moscow in 1980. It is a children’s theatre.
There are 300 actors in the troupe. Some of them have joined it by accident. It was Plut (Pogue), the cat, who walked into the theatre tram the street. However, he proved to be a capable actor and was given place on the programme. Lorika, a tiny lemur, was found in a box of bananas. It apparently fell asleep, was packed and sent on long voyage. Several bears were brought to the theatre after the Olympic shows in Moscow, in which they played the part of living emblems of the ХХП Olympic Games.
In the future the theatre intends to extend its repertoire. For instance, it is planned to stage fables in which the part of the Fox will be played by a fox, the part of the Wolf - by a wolf.
V. Определите время и залог сказуемого и переведите предложения на русский язык.
1. Dinner is ready. Come to table.
2. Dinner is being cooked. Wait a little.
3. They said the book had been published by the end of the month.
4. They have bought a new car.
5. What kind of books are discussed in class?
VI. Раскройте скобки и поставьте глагол в соответствующую видо-временную и залоговую форму.
1. It (sound) interesting.
2. The book (write) in 1980.
3. Run downstairs. Your sister (wait) for you.
4. We (pass) all our credit-tests by the fifteenth of May.
5. They (follow).
6. If the weather (be) fine tomorrow, we are going to have a picnic.
7. I (not/see) Tom for ages.
8. This park (name) after Gagarin.
9. Mike (want) on the phone.

Задание 1. Перепишите предложения, употребив существительные во множественном числе и сделав соответствующие изменения:

1. That was a long story.

2. The leaf of this tree is yellow.

3. Is this a man or a woman?

4. There is a child in the garden.

Задание 2. Перепишите предложения, употребив прилагательные в нужной степени сравнения. Переведите предложения.

1. Which is (large): the United States or Cana­da?

2. What is the name of the (big) port in the United States?

3. Moscow is the (large) city in Russia.

4. The London underground is the (old) in the world.

5. There is a (great) number of cars and buses in the streets of Moscow than in any other city of Russia.

6. St. Petersburg is one of the (beau­tiful) cities in the world.

Задание 3. Перепишите предложения, подчеркнув в них местоимения. Укажите разряд местоимений. Переведите предложения.


1. Who can better know my weakness than I?

2. He has never got anything interesting to say.

3. None of those dogs are ours.

4. The child fell and hurt himself badly.

Задание 4. Перепишите предложения, раскрыв скобки и употребив глаголы в соответствующей временной форме группы.

1. He (to spend) last summer in the country.

2. He (not to spend) last summer in the country.

3. He (to spend) last summer in the country?

4. Where he (to spend) last summer?

5. She (to help) mother yesterday.

6. She (not to help) moth­er yesterday.

7. She (to help) mother yesterday?

8. How she (to help) mother yesterday?

9. Kate (to cook) dinner every day.

10. Kate (to cook) dinner tomorrow.

11. Kate (to cook) dinner now.

12. Kate (to cook) dinner yesterday.

Задание 5. Переведите следующие предложения на английский язык:

В следующем году мой старший сын будет изучать иностранный язык. Вы часто ходите в театр? – Я люблю театр, но в прошлом году я не посмотрел ни одного представления. Кем была переведена эта статья? – Статью перевел наш лучший переводчик два дня назад. Как часто приносят письма? – Их всегда приносят утром.

Задание 6. Раскройте скобки, употребляя глаголы в одном из следующих времен: Present, Past, Future Simple; Present, Past Continuous.

1. Look at these children: they (to skate) very well.

2. You (to skate) last Sunday? — Yes, we (to skate) the whole day last Sunday. We (to skate) again next Sunday.

3. My brother can skate very well. He (to skate) every Sunday. 4. What you (to do) now? — I (to wash) the dishes.

5. What you (to do) at three o'clock yesterday? — I (to have) din­ner.

6. You (to have) dinner now?

7. Where your brother (to work)? — He (to work) at an institute.

8. Your grandmother (to sleep) when you (to come) home yesterday?

9. What your brother (to do) to­morrow?

10. I (not to go) to the shop yesterday. I (to go) to the shop tomorrow.

Задание 7. Прочитайте и письменно переведите текст:

Healthy Food

Eating is fun, especially when you are hungry. Most people have a favourite food. Some people enjoy eating sweet things like cakes, chocolates and ice cream. Other people enjoy savoury foods like cheese and meet. Enjoying eating is our body’s way of making sure that is gets the things it needs to work properly. Food helps us to keep warm, talk, run and do all the other things we do. It helps us to grow and stay healthy. Vitamins also help us to be healthy. Scientists name vitamins after the alphabet. All of them are very important, for example: vitamin C keeps our skin and gums healthy. It is found in fresh fruit and green vegetables, such as oranges, blackcurrants, lettuce. Brussels sprouts and spinach also contain a lot of vitamin C. Vitamin D helps our bones to grow strong and hard, and we are able to make it for ourselves if our skin gets enough sunlight. But we can also get vitamin D if we eat fish, milk, butter, cheese and margarine. Some people buy pills and tablets containing vitamins. But most of us get more than enough of them from our food.

Задание 8. Прочитайте текст и соотнесите заголовки с параграфами

The vitamin to make your hard. Tastes differ. You can’t live without food. Vitamins and the ABC.

Задание 9. Ответьте, верны ли эти предложения.

When we enjoy eating our body gets everything to work well. ______ To get vitamins you need to buy pills. ______ Vitamin C is important for our skin. ______ You can get vitamin D only when eating special food. ______

Всем доброго вечера!

Помогите найти,позя, название блюда британской кухни на букву И ( на английском название тоже)



Вы находитесь на странице вопроса "подскажите английский глагол с одной буквой s на конце", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.