Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 663 вопросов и 6 445 976 ответов!

3. Прочтите следующие предложения и определите время и залог глаголов.

10-11 класс

1. "War and Peace" was written by Leo Tolstoy.
2. The teacher listened to my answer attentively.
3. We spoke much about this book.
4. These letters will be sent to Moscow.
5. Russian Olympic champions are known not only in our country, but "abroad.
6. I was given an interesting book
7. Minsk was awarded the title of Hero-City

эминаус 01 авг. 2014 г., 2:09:07 (9 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Natdat97
01 авг. 2014 г., 4:19:33 (9 лет назад)

1. Прошедшее время, страдательный залог
2. пр. вр., действительный залог
3. пр. вр., действ. залог
4. будущее время, страдательный залог
5. настоящее время, стр.
6. прошедшее время, стр.
7. прошедшее вр., стр. залог. 

Ответить

Другие вопросы из категории

мій улюблений вид спорту плавання

твіііір, будь ласка!!!

An object or collection of objects wrapped in paper, especially so that it can be sent by post. The letters and parcels which are transported and

delivered by post, or the postal system itself. An object or group of objects that have been wrapped up together in paper or cardboard; a small parcel. A request for payment of money owed, or the piece of paper on which it is written. A flat, usually square or rectangular, paper container for a letter. A mass which is high in the middle or which is made from the objects put on top of each other. To create a pile - a larger and larger amount of something. (перевод).

ПОМОГИТЕ !!!!

Переведите, обращяя внимание на перевод неопределенных и отрицательных местоимений.
1.Does he know any foreign language ?
2. Some five hundred people were present at the meeting.
3. Nobody know anything about arrival.

Читайте также

№1. Прочтите следующие предложения и назовите время, в котором стоит глагол-сказуемое?

1. I am a student. 2. My grandfather was a chemist. 3. My favourite writer is Jack London. 4. I have many books by Jack London. 5. I shall be a doctor. 6. We had a lesson in chemistry yesterday.
№2. Поставьте глагол to be и to have в нужную временную форму.
1. We (to be) at the Institute yesterday. 2. I (to be) at the library tomorrow. 3. Oleg Petrov (to be) from Kursk. 4. He (to have) a book by Jack London last year. 5. My father and my mother (to be) doctors. 6. I (to have) a brother.

I. Перепишите следующие предложения; подчеркните Participle I и Participle II и определите их функции, т.е. укажите, является ли оно определением,

обстоятельством или частью глагола-сказуемого. Переведите предложения на русский язык.
1. When crossing the street, first look to the left.
2. The woman playing the piano is his mother.
3. This is a church built many years ago.
4. She is looking through the magazine now.

II. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на функцию инфинитива.
1. They promised to supply us with the necessary equipment.
2. The purpose of this book is to describe certain properties of vegetarian food.
3. The experiment to be carried out is of great importance for our research.
4. That funny scene made me to laugh.

I. Перепишите следующие предложения. Определите по грамматическим приз¬накам, какой частью речи являются слова, оформленные окончанием -s и какую функ¬цию

это окончание выполняет, т.е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present Indefinite;
б) признаком множественного числа имени существительного;
в) показателем притяжательного падежа имени существительного (см. образец выполнения 1).
Переведите предложения на русский язык.
1. There are a lot of holidays in Japan.
2. The Dolls’ Festival is the most beautiful holiday of the year.
3. This old custom still exists in Japanese villages.
II. Перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на особенности перевода на русский язык определений, выраженных именем существи-тельным (см. образец выполнения 2).
1. Please help me with my chemistry task.
2. There were a lot of children in the school yard.
3. Victory Day is a national holiday in Russia..

III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения прилагательных, и переведите их на русский язык.
1. The dolls made for this prayer became more and more beautiful.
2. This is the happiest day in my life.
3. The more you learn, the more you know.
помогите пожалуйста)))

6. Напишите следующие предложения в вопросительной и отрицательной формах:

1. She makes mistakes in spelling.
2. They enjoy their English lessons.
3. The crowd waited a long time to see the famous actor.
4. He worked in that Institute for many years.
7. Напишите следующие предложения в вопросительной форме, употребляя во¬просительные слова, данные в скобках:
1. The performance lasted two hours. (How long)
2. He went to London to see some friends. (Why)
3. Speech is a kind of vibration. (What)
4. Painting is an ancient art. (What)

8. Образуйте Past Indefinite (Simple) и Participle II от следующих глаголов. Проверьте себя по таблице неправильных глаголов:
to build, to think, to go, to see, to give, to meet, to write, to read, to know, to take, to teach, to feel, to have, to come, to begin, to find, to get, to say, to tell, to put, to leave, to do, to sing, to lose, to stand.

9.Употребите глаголы, данные в скобках, в Present, Past, Future Continuous
(Progressive):
1. Listen! Someone (knock) at the door.
2. The bus (stop) for us now.
3. The accident happened while they (travel) in the South.
4. When I got up this morning, the sun (shine) brightly.
5. I (wait) on the corner for you at the usual time tomorrow morning.
6. It probably (rain) when you get back.

10. Замените в следующих предложениях действительный залог страдательным. Переведите предложения на русский язык:
1. The little boy ate the cake.
2. The teacher corrects our exercises at home.

11. Переведите предложения на русский язык:
1. The book will be published in spring.
2. The class is taught by Mr. Smith.
3. It was designed by a French engineer.
4. This book is always read by the students of the first course.



Вы находитесь на странице вопроса "3. Прочтите следующие предложения и определите время и залог глаголов.", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.