Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 660 вопросов и 6 445 973 ответов!

Помогите пожалуйста Задание 6. Выполните перевод следующих словосочетаний, обращая внимание

10-11 класс

на притяжательный падеж существительных; составьте предложения с ними,
выполните перевод предложений.

Alenuffka 25 февр. 2014 г., 14:27:03 (10 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Mansur04
25 февр. 2014 г., 16:31:43 (10 лет назад)

1) продажные имена.
2)письма дня
3)пасспорт посетителя
4)директорские предложения
5)людские привычки
6)законы рынка
7)менеджерская комната

7) got up - она никогда не вставала так рано.
created - федеральное правительство создало новую бюджетую политику.
bought - мы купили разные продукты.
do - люди часто делают глупые вещи.

8)does
does
does, does
do.do

+ 0 -
Liya2906
25 февр. 2014 г., 18:23:15 (10 лет назад)

в 7 задании какие именно глаголы? любые?

+ 0 -
Ewgeniihcamalo
25 февр. 2014 г., 20:07:19 (10 лет назад)

да, любые

Ответить

Другие вопросы из категории

1. Who (to cry) in the room five minutes ago?

2. When you last (to walk) with our boss?
3. She (to write) a letter to her friend on Sunday.
4. How many times you (to go) to the theatre last year?
5. Why Helen (not to take) these books with her?
6. How much fish you (to buy) yesterday?
7. They drink Coca-Cola two hours ago?
8. Where they (to go) the day before yesterday?
9. Where Jim (to work) five years ago?

Note: to cry – кричать / last – последний раз
two hours ago – два часа назад

помогите пожалуйста! Why do you always get so annoyed .... little things.

1)about; 2)to; 3)of; 4)for

They went to Greece in a........

1) cruise
2) boat
3) yacht
составить текст правильно спс!))

Читайте также

помогите пожалуйста сделать задания.

1. Прочитайте, перепишите и письменно переведите следующий текст.

To be sure, the mining industry has been environmentally slow.
Although great strides have been made, the mining industry generally has been very slow to do a better job.
Toward a Solution
The solution to this problem is to develop new approaches to mining that, individually and collectively, serve to reduce dramatically its impacts – while at the same time improving its efficiency and economics. Economic improvement is critical, because if impact reduction does not involve economic benefit it will not be willingly and widely adopted. Fortunately, there are a number of promising strategies for reducing mining's impact and improving its balance sheet. For example:
Identify and Develop New Mining Methods.
It is not hard to envision new methods of mining that would have less impact on the environment and would reduce or eliminate scarring of the land. For example, perhaps techniques as diverse as directional drilling in the petroleum industry and for that matter laparoscopic surgery in medicine could be applied to recovering valuable metals and minerals while dramatically reducing the amount of rock that must be moved. At the very least such an approach is suggestive. Take a systems approach to planning projects. If projects are planned from the outset with a low impact perspective, it should be possible to avoid problems or turn potential problems into assets. For example, open pits can be used as lakes or reservoirs if a project is properly planned. Perhaps post-recovery uses could be found for underground mines if such uses were taken into account at the design phase.
Create an Environmental Certification Agency for New Mining Projects.
A key objection to mining from the environmental industry is that they have little faith in the outcome of mining operations. A certified project would eliminate doubt. Approved projects could proceed faster, thereby rewarding good mining practices. It's time to make mining work in the environment.
2. Выделите в тексте все личные формы глагола и определите их видовременные формы.
Например:
are used – Present Simple Passive

3. Переведите следующие предложения, обращая внимание на особенности перевода конструкции «сложное подлежащее». Подчеркните сложное подлежащее и определите тип инфинитива.

1. Non-core drilling is known to be used in loose rocks in combination with borehole geophysical survey.
2. Modern drilling equipment is considered to accurately measure bed thickness and determine structure of beds, faults and folds.
3. Exploration is known to include a whole complex of investigations carried out for determining the industrial importance of deposit.
4. Mine or exploitation exploration is known to begin as soon as mining operations start.

4. Запишите, переведите на русский язык и выучите следующие специальные термины.
To open up, workable, pit, coal seam, digger, coke, a preliminary estimation (of a deposit), the degree of uniformity of distribution of the coal within the deposit, carboniferous, natural solid fuel, inflammable.

Открыться,осуществимый, яма, угольный пласт, землеройная машина, кокс, предварительная оценка (депозита), степень однородности распределения угля в пределах депозита, каменноугольного периода, натурального твердого топлива, воспламеняющегося.

5. Запишите, переведите на английский язык и выучите следующие специальные термины.

Выветривание, эрозия пород; горное давление, давление породы; нарушение залегания пластов; разрушение породы, отверстие, скважина, шурф; условия залегания; боковое (горизонтальное) давление; верхние пласты земной коры; растворимые минералы; ускорять процесс выветривания.

6. Задайте все возможные специальные вопросы к следующим предложениям.
1. Open pits can be used as lakes or reservoirs.
2. The combination of survey methods provides exceeding information.

7. Письменно ответьте на следующие вопросы. Переведите вопрос и ответ.

1. Are you a good student?
2. Do you like your place of work?
3. What are the examples of turning potential problems into assets?
4. Do you think the establishment of Environmental Certification Agency for New Mining Projects will help the situation?
5. Would you like to work at some open-cast mine or rather have your own business on coal mining?

Решите пожалуйста задание по английскому языку: 90 Unit IV (2) Составьте предложения

из следующих слов, обращая внимание на конструкцию Complex Object.

1. a college, want, I, to, enter, her, finance

2. yout party, I, to, like, you, invite, to, them, birthday, would

3. school, the law, people, to, leave, allows, young, at, Britain, 16, in

4. British, at, their, consent, to, the law, children, parents, without, 12, permits, buy, a pet

5. Parents, don't, marry, his, at, 16, let, him.

Ребята, помогите пожалуйста(срочно нужно).

Вариант 4
I. Перепишите следующие предложения. Определите по грамматиче¬ским признакам, какой частью речи являются слова, оформленные оконча¬нием -s и какую функцию это окончание выполняет, т.е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present In-definite;
б) признаком множественного числа имени существительного;
в) показателем притяжательного падежа имени существительного.
1. Night after night, after her hard day’s work at the University Mary worked at her books for hours.
2. Among the many scientists Mary met and worked with in Paris was Purre Curie.
3. A girl, whose name is Susan, gives me a piece of cake to eat with my
milk.
II. Замените выделенные жирным шрифтом слова личными место-имениями и переведите предложения:
1. The teacher gives my friends and me a lot of homework.
2. Ann asked her brother many questions again.
3. The boys saw his comrade’s name on the letter.
III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные фор¬мы сравнения, и переведите их на русский язык.
1. The region was not so rich in natural resources as Siberia.
2. The more persistent you study, the better knowledge of the subject is.
3. The Neva is wider and deeper than the Moskva River.
IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод неопределенных и отрицательных ме¬стоимений.
1. There are some ties in the box.
2. Is there anything on the table?
3. Somebody rang you up.
V. Перепишите следующие предложения, определите в них ви-довременные формы глаголов и укажите их инфинитив; переведите предложения на русский язык.
1. I began to work at once.
2. They will comment on this event.
3. Mrs. Clay usually finishes her work at half past three.
VI. Вставьте предлоги, где необходимо.
1.Turn ... the corner ... the house and look ... the flowers grown ... my mother: aren't they beautiful? 2. He was an excellent pupil, and the teachers never complained ... him. 3. She com¬plained ... feeling bad and could not answer ... the questions ... the teacher.

Здравствуйте. Помогите,пожалуйста,перевести следующие предложения на русский язык. Переводчик учитель забраковал,так что необходимо

выполнить перевод самостоятельно.

спасибо

1)His assistants had to transform his ideas into wearable garments.

2)When you travel to a foreign country,you should respect the local customs and must not,in other words,act like a tourist.

3)The new collection of his works may be seen in Milan.

4)He was to become one of the most celebrated designers this century has seen.

5)Visitors to the British Museum who want to enter the Reading Room, must have a ticket of admission.

Ребята помогите пожалуйста срочно

Ребята помогите пожалуйста срочно надо!!!
Write the following word combinations in the plural form using

possessive case(Напишите следующие комбинации слов во множественном

числе используя притяжательный падеж)
например:This boy/ bag- these

boys'bags
1)this engineer/work.......
2)my sister/clothes......
3)this woman/secret.....
4)that country economy.....
5)this



Вы находитесь на странице вопроса "Помогите пожалуйста Задание 6. Выполните перевод следующих словосочетаний, обращая внимание", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.