Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 664 вопросов и 6 445 979 ответов!

1. Перепишите следующие

10-11 класс

предложения. Определите по грамматическим признакам, какой частью речи являются
слова, оформленные окончанием -s, и какую функцию это окончание выполняет, т.
с. служит ли оно:

а) показателем 3-го лица
единственного числа глагола в Present Indefinite,

б) признаком множественного числа имени существительного или

в) показателем притяжательного падежа имени существительного (см. образец
выполнения 1).

Переведите

Artuk1 20 июля 2014 г., 14:56:20 (9 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
95867000034885
20 июля 2014 г., 15:52:11 (9 лет назад)

1. The city exports its produce to 40 countries.
Город экспортирует свою продукцию в 40 стран мира.
Exports - 

Ответить

Другие вопросы из категории

I. Choose the suitable word. Вставьте подходящее слово 1-11. There isn't ... money in his pocket. (a) any (b) no (c) some (d) the (e) several 1-12. Ther

e are … teachers in the room. (a) not (b) no (c) don’t (d) doesn’t (e) any 1-13. What is he doing? - He ... Hebrew. (a) studying (b) study (c) is studying (d) is study (e) studies 1-14. Where ... yesterday? (a) went he (b) will he go (c) did he go (d) is he going (e) he went 1-15. Where ... tomorrow? (a) do you going (b) will you go (c) you will go (d) will you going (e) you are going 1-16. Six and fifteen is ... . (a) twenty-one (b) twelve (c) fifty-six (d) sixty-five (e) sixteen 1-17. Those ... my friends. (a) all (b) they (c) is (d) here (e) are 1-18. Listen to … , they are saying something important! (a) their (b) then (c) them (d) they (e) there 1-19. Your answers … be clear. (a) have (b) are (c) don’t (d) should (e) need 1-20. … does your teacher return home? – At 9 o’clock. (a) What (b) Where (c) Why (d) When (e) Who 1-21. Do you live in Munich? Yes, … . (a) we do (b) we live (c) we don't (d) we aren’t (e) we are

Use the appropriate form of the verb (Present, Past, Future Simple).

A. 1. There (to be) no courts in ancient societies. 2. God’s will (to reveal) in natural phenomena: rain, snow and wind. 3. Revenge (to be) a major component of early law. 4. After the Norman Conquest English courts (to begin) to take part in lawmaking. 5. Long ago chiefs (to rule) communities. 6. Robber (to be) a person who steals money from a person or place, especially by violence or threat. 7. Between 55 BC and AD 412 English people (to be) under Roman control, naturally they (to use) Roman law.
B. Roman Law, which (to evolve) in the 8th century BC, (to be) still a blend of custom and interpretation by magistrates of the will of the gods. Common Law (to evolve) from the tribal and local laws in England. It (to begin) with common customs, but over time it (to involve) the courts in lawmaking that (to be) responsive to changes in society. In this way the Anglo-Norman rulers (to create) a system of centralized courts that (to operate) under a single set of laws that (to replace) the rules of earlier societies. Napoleonic Code (to refer) to the body of French law, contained in five codes dealing with civil, commercial, and criminal law.

He is a very capable boy isn't he?

Читайте также

I. Перепишите следующие предложения; подчеркните Participle I и Participle II и определите их функции, т.е. укажите, является ли оно определением,

обстоятельством или частью глагола-сказуемого. Переведите предложения на русский язык.
1. When crossing the street, first look to the left.
2. The woman playing the piano is his mother.
3. This is a church built many years ago.
4. She is looking through the magazine now.

II. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на функцию инфинитива.
1. They promised to supply us with the necessary equipment.
2. The purpose of this book is to describe certain properties of vegetarian food.
3. The experiment to be carried out is of great importance for our research.
4. That funny scene made me to laugh.

I. Перепишите следующие предложения. Определите по грамматическим приз¬накам, какой частью речи являются слова, оформленные окончанием -s и какую функ¬цию

это окончание выполняет, т.е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present Indefinite;
б) признаком множественного числа имени существительного;
в) показателем притяжательного падежа имени существительного (см. образец выполнения 1).
Переведите предложения на русский язык.
1. There are a lot of holidays in Japan.
2. The Dolls’ Festival is the most beautiful holiday of the year.
3. This old custom still exists in Japanese villages.
II. Перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на особенности перевода на русский язык определений, выраженных именем существи-тельным (см. образец выполнения 2).
1. Please help me with my chemistry task.
2. There were a lot of children in the school yard.
3. Victory Day is a national holiday in Russia..

III. Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения прилагательных, и переведите их на русский язык.
1. The dolls made for this prayer became more and more beautiful.
2. This is the happiest day in my life.
3. The more you learn, the more you know.
помогите пожалуйста)))

IV. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на бессоюзное подчинение (см. Образец выполнения 3)

1. I know he has returned.
2. He has found the book he was looking for.
V. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на функцию инфинитива.
1. Will you help me to make out the manual?
2. To drive a car in a big city is very difficult.
3. I don't know him well enough to ask him for help.
4. She was sorry to leave so early.

И ЕЩЕ ... ПОЖАЙЛУСТА ЗА РАНЕЕ ОГРОМНОЕ СПАСИБО! Перепишите следующие предложения ,подчеркните в каждом из них модальный глагол или его

эквивалент. Переведите предложения на русский язык.
1. The steamer can be discharged tomorrow.
2. According to the contract, the goods are to arrive at the port at the end of the week.
3. You should tell them about it.
4. I'll give you the book today and you may read it before the examination.

Перепишите следующие предложения ,выпишите participle 1 и participle 2 и установите функцию каждого их них, т.е укажите, является ли оно определением, обстоятельством или частью глагола-сказуемого. Переведите предложения на русский язык.
1. They sent us a list of goods imported by that firm.
2. The customs officer stood on deck counting the cases.
3. While discharging the ship they found a few broken cases.
4. We carefully examined the samples which they had sent us.

I. Перепишите следующие предложения. Определите по

грамматическим

признакам, какой частью речи являются слова, оформленные
окончанием –S и

какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно:

a) показателем 3-го лица единственного числа глагола в
Present Indefinite;

б) признаком множественного числа имени существительного;

в) показателем притяжательного падежа имени существительного
(см. образец

выполнения 1).

Переведите предложения на русский язык.

1. The City
of London is the country’s business centre.

2. Nobody
believes in that method.

3. Advise
him to put some pictures on the walls.

II. Перепишите следующие предложения и переведите их,
обращая внимание на

особенности перевода на русский язык определений, выраженных
именем

существительным (см. образец выполнения 2).



Вы находитесь на странице вопроса "1. Перепишите следующие", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.