Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 664 вопросов и 6 445 981 ответов!

Нназвания этих двух британских университетов присутствуют в названиях двух оттенков .Записать цвет .в сочетаниях с которыми они употребляются . Oxford

10-11 класс

Cambridge Надо написать на английском Заранее спасибо !

Zubanoff43 24 февр. 2017 г., 2:09:17 (7 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Ivanlyalyalya
24 февр. 2017 г., 4:13:51 (7 лет назад)

Oxford Blue and Cambridge Blue

Ответить

Другие вопросы из категории

Peebles как переводится
My attitude to school
Вставьте нужный предлог:

1) Are you interested ... working for us?

a) at

b) in

c) of


2) I am not very good ... learning languages.

a) at

b) in

c) of


3) What are the advantages ... having a car?

a) at

b) in

c) of


4) I was afraid ... getting burnt.

a) at

Читайте также

1. Напишите следующие предложения во множественном числе.

1. This is a long letter. 2. That is a green pencil. 3. What colour is this sofa? 4. What is your friend’s name? 5. I am a student from Russia. 6. What is that woman’s job?
7. Where is the child now? 8. That sofa is green. 9. Here is the businessman’s offer.

2. Замените выделенные слова личными местоимениями в объектном падеже

1. Translate this letter into Russia.
2. Answer these question, please.
3. Give the customer the offer, please.
4. He doesn’t know the manager and his assistent.
5. Ask the secretary to send the offer to the firm.
6. Show me and my colleague the new model.

3. Выберите подходящее местоимение в зависимости от смысла.

1. At the lessons (they, them, their) teacher asks (they, them, their) a lot of questions and the students answer (they, them, their).
2. (We, us, our) have a children’s room. (It, its) windows are large and (it, its) is very light. (We, us, our) children like (they, them, their) room.
3. Petrov is (we, us, our) student. (I, me, my) know (he, him, his) well. (He, him, his) English is good and (I, me, my) speak only English to (he, him, his). (He, him, his) help (we, us, our) a lot.
4. Поставьте следующие предложения в вопросительную и отрицательную форму.
1. These engineers work at the Ministry of Foreign Trade.
2. He has got a good job.
3. She has breakfast early in the morning.
4. Jane goes to the Institute every day.
5. There are cables and telexes on the desk.

a. Прочитайте и постарайтесь понять следующий текст.
Письменно переведите 1-3, 6 и 7 абзацы текста.

L o n d o n

1 London is the capital of Great Britain. It lies in the South East of England on both banks of the river Thames. London is one of the largest cities in the largest port and industrial centre in England. London is more than twenty centuries old.

2 The heart of the capital is the City. The territory of the City is only about one square mile, but it is the financial and business centre of the country. It contains almost all important English banks and offices.

3 The West End of London is famous for its beautiful monuments and palaces, fine parks, fashionable shops and big hotels. The East End is quite different from the West End. It is the district of factories, plants and docks. The narrow streets and poor houses of the East End present a contrast to the homes of the rich people in the West End.

4 There are many places of interest in London. One of them is Trafalgar Square with the Nelson monument 185 feet high. Buckingham palace is the royal residence. Westminister Abbey is one of the most citizens of Britain.

5 Across the road from Westminister Abbey are the Houses of Parliament, the seat of the British goverment.

6 The Tower of London is one of the most interesting places in London. It was a fortress, a royal residence, a prison, now it is a museum.

7 London is famous for its green parks. Hyde Park is the most popular of them. It is the greatest park in London as well.

8 London is the centre of the country’s cultural life. There are many picture galleries and museums in the capital. The National Gallery houses a priceless collection of paintings. The famous British museum is one of the best museums in the world.

6. Задайте специальные вопросы к подчеркнутым в тексте словам (6 вопросов).

7. Задайте один альтернативный и один расчлененный вопрос к следующим предложениям текста (4 вопроса).


Образец: London is the capital of Great Britain.

А) Is London the capital of Great Britain or France?
Б) London is the capital of Great Britain, isn’t it?

1 There are many place of interest in London.
2 London contains the memorials of many famous people.

8. Выпишите из текста прилагательные в превосходной степени со словами, к которым они относятся.
9. Укажите, к какой части речи относятся слова каждой из данных ниже колонок. Подчеркните встречающиеся в них суффиксы и дайте исходные формы этих слов:

cultural Beautiful Residence
industrial Fashionable government
financial Different Collection
famous Priceless Painting
Building



10. Укажите, как соотносятся слова houses в 3-м и 5-м абзацах со словом houses в 8-м абзаце тексте

помогите

4. Поставьте следующие предложения в вопросительную и отрицательную форму.

These engineers work at the Ministry of Foreign Trade. He has got a good job. She has breakfast early in the morning. Jane goes to the Institute every day. There are cables and telexes on the desk.

a. Прочитайте и постарайтесь понять следующий текст.

Письменно переведите 1-3, 6 и 7 абзацы текста.

L o n d o n

1Londonis the capital ofGreat Britain. It lies in the South East of England on both banks of the riverThames.Londonis one of the largest cities in the largest port and industrial centre inEngland.Londonis more than twenty centuries old.

2 The heart of the capital is the City. The territory of the City is only about one square mile, but it is the financial and business centre of the country. It contains almost all important English banks and offices.

3 The West Endof Londonis famous for its beautiful monuments and palaces, fine parks, fashionable shops and big hotels. The East Endis quite different from the West End. It is the district of factories, plants and docks. The narrow streets and poor houses of the East Endpresent a contrast to the homes of the rich people in the West End.

4 There are many places of interest inLondon. One of them isTrafalgar Squarewith the Nelson monument 185 feet high. Buckingham palace is the royal residence. Westminister Abbey is one of the most citizens ofBritain.

5 Across the road from Westminister Abbey are the Houses of Parliament, the seat of the British goverment.

6 The Tower ofLondonis one of the most interesting places inLondon. It was a fortress, a royal residence, a prison, now it is a museum.

7Londonis famous for its green parks.Hyde Parkis the most popular of them. It is the greatest park inLondonas well.

8 Londonis the centre of the country’s cultural life. There are many picture galleries and museums in the capital. The National Gallery houses a priceless collection of paintings. The famous British museum is one of the best museums in the world.

6. Задайте специальные вопросы к подчеркнутым в тексте словам (6 вопросов).

7. Задайте один альтернативный и один расчлененный вопрос к следующим предложениям текста (4 вопроса).

Образец:Londonis the capital ofGreat Britain.

А) Is London the capital of Great Britain or France?

Б) London is the capital of Great Britain, isn’t it?

1 There are many place of interest inLondon.

2Londoncontains the memorials of many famous people.

8. Выпишите из текста прилагательные в превосходной степени со словами, к которым они относятся. 9. Укажите, к какой части речи относятся слова каждой из данных ниже колонок. Подчеркните встречающиеся в них суффиксы и дайте исходные формы этих слов:

cultural

beautiful

residence

industrial

fashionable

government

financial

different

collection

famous

priceless

painting

building

10. Укажите, как соотносятся слова houses в 3-м и 5-м абзацах со словом houses в 8-м абзаце текста.

11. На основании следующих вопросов составьте рассказ о себе.

1. What is your name? 2. How old are you? 3. Are you married or single? 4. Do you live with your parents? 5. Have you got children? 6. What’s your job? 7. How long does it take you to get to your work? 8. When do you begin your work? 9. Who is the head of your office? 10. What do you do during your working hours? 11. Does your office receive a lot of letters, cables and telexes? 12. Who sends answers to these letters and cables? 13. Do you receive foreign businessmen at your office?

12. Составьте диалог по аналогии со следующим ниже.

Jones:

Hallo. Is that Machinoexport?

Secretary:

Yes, it is

Jones:

This is Jones speaking. I’d like to speak to Mr Somov.Is he in now?

Secretary:

Yes. Just a moment, please.

Jones:

How do you do, Mr.Jones.

Secretary:

How do you do, Mr.Somov. I’d like to meet you and discuss our enquiry for boilers.

Jones:

Very good. Come and see us tomorrow morning, please.

Ребятушки, очень нуждаюсь в скорейшем и главное ПРАВИЛЬНОМ переводе этих вопросов на английский язык, с соблюдением всех норм, форм и т.д. Спасибо за

помощь. О чем говорит Сэм? – Что не нравится Сэму в одежде? - От чего он отказывается? - Согласен ли Билл с Сэмом? – Что предлагает делать Билл, чтобы быть оригинальным? - Что думает Майк по этому поводу? - Чему рада Мэри? - Какое твое мнение на этот счет? -

I. Переведите предложения на английский язык, употребляя The Present Indefinite или The Present Continuous Tense. 1. Мой другживет в этом городе. 2. На

кого вы сейчас смотрите? – Я смотрю на эту девушку. 3. Вы часто навещаете своих друзей? 4. Что вы пишите? – Мы пишем слова урока 7-го. 5. Во время (during) урока наш учитель обычно стоит у стола. 6. Эти ученики учат сейчас новые слова. 7. Они обычно ходят домой вместе? 8. Куда вы идете? – Я иду домой. II. Переведите предложения на английский язык, обращая внимание наупотребление времен. 1. Утром Анна позвонила мне. 2. Яуже знаю ее. Она хороший человек. 3. Почему ты не принесла мне эти журналы? – Прости, пожалуйста, но ихсейчас читает мой брат. 4. В котором часу ты ужинал сегодня? – В 8 часов вечера. 5. Яникогда не был в этом парке. Давайте сходим туда. 6.Когда ты собираешься навестить родителей? – Ябыл у них на этой неделе. 7. Ты повторил грамматические правила 8-го урока? – Да, и собираюсь вы-учить слова этого урока

Проверьте правильность перевода, пожалуйста.

1. Меня и других участников конференции встретили в аэропорту и отвезли в отель.2. Нам сказали, что нас ждут уже полтора часа, так как рейс был отложен.3. Студентов-первокурсников попросили покинуть аудиторию, так как они разговаривали и мешали лектору.4. Я знал, что моя сестра занимается физикой с 8 класса и думал, что будет поступать в технический университет.5. Когда Николай вернулся из командировки, его попросили перезвонить научному руководителю.6. Том сказал нам вчера, что его дедушка - физик и уже несколько лет занимается проблемами электродинамики.7. Простите, мы не думали, что вы ждёте нас.8. Меня спросили, какие эксперименты уже проведены по этой теме.9. Во время экскурсии нам показали новое лабораторное оборудование, которое только что было установлено.10. Им сообщили, что их проект рассматривается уже 2 дня и решение будет принято завтра.11. Его попросили не шуметь, так как другие студенты все ещё выполняли расчёты.12. Ученый был уверен, что решение проблемы будет найдено и он сможет продолжить работу.13. Все были уверены, что Борис хорошо сдаст экзамены, так как он упорно готовился весь месяц.14. Мы знали, что вы интересуетесь этой темой, и были уверены, что вы примите приглашение выступить с докладом на конференции.
1. Me and the other conference participants met at the airport and taken to the hotel .2 . We were told that we have been waiting half an hour , as the flight was delayed.3 . First-year students were asked to leave the room as they talked and prevented the lecturer .4 . I knew that my sister is engaged physics since 8th class and thought she would enter to a technical university.5 . When Nicholas returned from a business trip , he was asked to call supervisor .6. Tom told us yesterday that his grandfather is a physicist and he has been engaging in the problems of electrodynamics for several years.7. Sorry , we did not think that you are waiting for us.8. Asked me what experiments have been conducted on this topic.9. During the tour, we were shown the new laboratory equipment that has just been established.10 . They were informed that their project has been under consideration for 2 days and a decision will be taken tomorrow.11. Asked him to be quiet because other students still perform calculations .12. The scientist was confident that the problem will be found and it can continue.13. Everyone was convinced that Boris well pass the exam , as he prepared hard all month .14. We know that you are interested in this topic , and were sure that you accept the invitation to speak at the conference.



Вы находитесь на странице вопроса "Нназвания этих двух британских университетов присутствуют в названиях двух оттенков .Записать цвет .в сочетаниях с которыми они употребляются . Oxford", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.