1. Выберете реплику, наиболее соответствующую ситуации общения
10-11 класс
|
Employee: “As far as I understand, it’s almost impossible to operate the production line so quickly.”
Manager: “_________________”
a) Well, you are quite right, but we are to do our best.
Вроде правильно а).... Возможно еще д, но все же я склоняюсь к первому!
Другие вопросы из категории
and Pauline?’ ‘ They ……. to the supermarket.’. A have just gone B has been going C go 3. ’What is Jill doing these days?’ ‘She …… for a job for six months.’ A is looking B has been looking C looks 4. ’Is Mandy watching TV?’ ‘No. She …… her homework right now.’ A is always doing B is doing C does 5. ’Have you been for a walk?’ ‘Yes. I often …… for walks in the evening.’ A have gone B am going C go 6. ’Have you seen any films lately?’ ‘Yes. Actually I …… two this week.’ A have seen B am seeing C see 7. ’What……?’ ‘It’s a piece of cherry pie. Mum made it yesterday.’ A are you eating B do you eat C have you eaten 8. ’Are you going on holiday this summer?’ ‘Yes. I ……. enough money.’ A am saving B have already saved C save 9. ’Is Todd reading the newspaper?’ ‘No. He …….. dinner at the moment.’ A has been making B makes C is making 10. ‘Have you bought any new CDs recently?’ ‘Yes. Actually I …… two this week.’ A have bought B have been buying C am buying
In the 1960s the style of the misicians changed a lot. The clothes of the musicians became crazy so did their hair. The guitar became 1.(__) important as the voice. Jimi Hendrix and Eric Clapton were guitarists 2.(__) than singers.
In the 1970s rock went in two different directions. 3.(__) Elton John and Rod Stewart, the Sex Pistols, The Stranglers, and a few other bands started to play loud, violent music called "punk". Punk was also important 4.(__) a fashion in clothes.
1.so; as; too; more; 2.best; also; more; much; 3.Not as; As not; Unlike; More than; 4.like; ----; than; as
exam. 3.It's no use trying to remember what you haven't learned. 4. My mother can't help falling asleep while watching TV. 5. Is the new film worth watching? 6. I was busy translating the text when she phoned. 7. It's no use crying over spilt milk.
Once ... Frenchman was travelling
in ... Sweden. He stopped at ... hotel in ... little Swedish town. It was ...
evening, ... man was tired, so he went to ... bed at once. In ... morning he
had ... breakfast in ... hotel restaurant. After ... breakfast he went for ...
walk. He walked along ... streets of ... town, visited ... museum and ...
shops. Presently he felt hungry and dropped into ... cafe for ... lunch. He sat
down at ... table, called ... waiter and ordered ... mushrooms. But... Frenchman
did not know ... Swedish and ... waiter did not know ... French. Nobody in ...
cafe could speak ... French. Then ... Frenchman took ... piece of ...
paper and ... pencil and drew the picture of ... mushroom. ... waiter looked at
... picture and left ... room at once. Five minutes later he returned with ...
umbrella.
Читайте также
путь в своем развитии: через внутренние конфликты с самим собой и другими, через внешние срывы он может обрести чувство личности.
Одна из основных проблем подросткового возраста - проблема общения со сверстниками. Именно взаимоотношения с товарищами находятся в центре внимания подростка, именно они во многом определяют поведение, деятельность, а в дальнейшем влияют на развитие личностных качеств.
Благодаря бурному росту и перестройке организма, в подростковом возрасте резко повышается интерес к своей внешности. Формируется новый образ физического «Я» . Ребенком остро переживаются все изъяны внешности, действительные и мнимые. Непропорциональность частей тела, неловкость движений, неправильность черт лица, кожа, теряющая детскую чистоту, излишний вес или худоба — все расстраивает, а иногда приводит к чувству неполноценности, замкнутости, даже неврозу.
Шко¬ла и учение занимают большое место в жизни подростков, но не одинаковое у разных детей, несмотря на осознание всеми важности и необходимости учения. Для многих привлекатель¬ность школы возрастает из-за возможности широкого общения со сверстниками, но само учение от этого нередко страдает. Для подростка урок — это 45 минут не только учебной работы, но и ситуация общения с одноклассниками и учителем, насы¬щенная множеством значимых поступков, оценок, переживаний.
Somebody cleans the room every day. = The room IS CLEANED every day.
1. A loud noise woke us last night.
_______________________________________________________________________________
2. Somebody was recording our talks.
_____________________________________________________________________________
3. They are telling him his duties at the moment.
_____________________________________________________________________________
4. We shall give you much time to decide.
_____________________________________________________________________________
5. They have shown me a new machine.
_____________________________________________________________________________
6. Mary wrote him the letter.
_____________________________________________________________________________
3 ______
2. Используйте глагол в скобках в соответствующей ситуации временной форме и залоге (активном или пассивном).
1. Amazon river (influence) the planet’s ecology greatly. Forty percent of the world’s oxygen (produce) there. _____________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
2. The game (win, probably) by the other team tomorrow. It (play) much better than we do.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. The Government (support) higher education in the country, but today it (support) by students’ paying also. __________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
4. Though the reconstruction old buildings (cost) much, many historically important buildings (reconstruct) in Kyiv every year. _________________________________________________
_____________________________________________________________________________
5. The Prime Minister’s speech (listen to) with the great interest and the discussion (continue, still).
a)the friends were happy to see master goodman
b) there were a lot of presents on the last hot day
c)the friends told about their winter holidays
d)magic screen showed the stories of the guests
teacher. 3. The weather...is good today. __ Заполните пропуски глаголом to be? употребляя соответствующую форму будущего времени: 1We...interested in his progress. 2.I... your new teacher.
детей со всего мира приезжают посетить летние лагеря на Мальте. Английский для детей на Мальте преподаеся уже многие годы, а сказочные пейзажи помогут провести каникулы на Мальте время неповторимо. Мальта – сказочный архипелаг в самом центре Средиземного моря, привлекающий сюда туристов круглогодичным мягким климатом, прекрасной средиземноморской кухней, богатой историей и комфортом общения. Все население Мальты прекрасно говорит на английском языке. В отличие от других стран, школы английского языка для детей открыты круглый год. В течение года предлагаются языкоые программы в группах соответствующих возрасту. Каникулярные летние программы изучения языка предусматривают больше развитие коммуникативных навыков, разговорного английского. Летние языковые лагеря занимают территории школ-пансионов или расположены на территории отелей. Здесь ребята проживают, учатся и здесь же проходит развлекательная программа. Обязательной частью каникулярной программы является ежедневное посещение пляжа, множество спортивных мероприятий на открытом воздухе, экскурсии. Посещение детьми курсов английского языка на Мальте оставит много ярких воспоминаний, улучшит разговорный языковый уровень вашего ребенка и оздоровит его на многие месяцы.