Определите
10-11 класс
|
функции инфинитива. Подчеркните
инфинитив.
1)To make - обстоятельство цели
have, work - часть составного глагольного сказуемого с модальным глаголом must
2) to be done - определение ( часть придаточного определительного: которые должны быть сделаны)
3) to find - именная часть составного именного сказуемого
4) to enter - подлежащее
1) Чтобы сделать карьеру, ты должен иметь хорошие знания и усердно работать. 2) Покажите мне тесты, которые следует сделать в следующем семестре. 3) Пррблема была в том, чтобы найти связь между этими явлениями. 4) Чтоб зайти на этот маркет, необходимо очень постараться
низкии поклон,чесное слово!!)
Другие вопросы из категории
1.the criminals usually attack people on this road.
2. the thieves stole the money from an old lady
3. yesterday the police arrested three men
4.this week the city council will discuss problems of crime in this part of the city
5. they will build a new road in this district
PLEASE HALP ME GOOD PEOPLE'S :)
Читайте также
letters.
2. Every half an hour I stop my work to smoke a cigarette.
3. He went on to explain the college regulation.
Определите, каким членом предложения является герундий:
1. I enjoy listening to music.
2. It is no use talking to her.
3. The girls couldn't help laughing at Judy's ignorance.
являются слова, оформлённые окончанием – s, и какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно:
А) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present Indefinite.
Б) признаком множественного числа имени существительного.
В) показателем притяжательного падежа имени существительного.
Переведите предложения на русский язык. 1.Our plants exports a great variety of goods. 2.Last month they have read an article about the president’s message. 3.The inhabitants of Pavlodar like their town. 2)
Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения и переведите их на русский язык. 1. I need a warmer coat. 2. Better late than never. 3. He was the eldest in the family.
3)Перепишите и письменно переведите на русский язык следующие предложения, обращая особое внимание на перевод неопределённых местоимений и их производных. 1.Does he know anything about computers? 2. Everything was tasty. 3. I want to go nowhere.
4.Перепишите следующие предложения, определите в них видовременные формы глаголов и укажите их инфинитив: переведите предложения на русский язык 1. Does she study at the Institute? 2. Tom will go to the swimming-pool tomorrow. 3. He has asked a lot of questions.
5. Прочитайте текст и письменно переведите текст: Last week we visited the plant where in June our group will have an industrial training. First we gathered at the checks. Our teacher went to the porter’s lodge and up the Personnel Department. There we met the Personnel Manager who told us many things about the plant, its history and its development, output, the work and leisure of the workers, engineers and employees. After the talk the Manager took us around the plant. First we went to the Technical Design office where new machines and tools are designed. Then we went to the Power plant that supplies the whole plant with power. We visited the foundry and saw smelting and molding. In the Assembly workshop we saw two conveyor belts where the workers were assembling and testing new machines and instruments. The excursion took almost two hours but it was very interesting and useful for us.
6. Составить вопросы к содержанию текста: общий, разделительный, альтернативный, вопрос к подлежащему, специальный.
1. A final group of utilities worth mentioning is designed(Present Simple Passive) for backing up and cleaning up hard disks.
2. A data base is simply a collection of date that is stored(Present Simple Passive) on one or more computers.
3. The operating system must first be loaded(Future Simple Passive) into primary storage.
4. Multitasking capabilities were once found only on minicomputers and mainframes. (Present Perfect, Passive Voice)
5. Utility programs monitor how often and how quickly an application program is being executed compared to all the other programs in the system at the same time. (Present Simple, Passive Voice)
я подчеркнул и определил но неправильно
1.Every year he plans to go to the country for a holiday. 2. Every year his plans remain just plans. 3. There is a lift in the house. 4. The crane lifts different elements of the house and puts them in place
на русский следующие предложения.
Определите по грамматическим признакам,
какой частью речью являются слова ,
оформленные окончанием «s»
и какую функцию это окончание выполняет.