Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 663 вопросов и 6 445 977 ответов!

6. употребите нужную форму притяжательных местоимений:

10-11 класс

1) Would you like to see some of (her,hers) poems?
2) (Their, theirs) knowledge of the subject is not much superior to (our, ours).
3) You take care of (your, yours) things and I'll take care of (my,mine)
4) All (our, ours) clothes were dirty, and (my, mine) especially so.
5) (Their, theirs) boat was faster than (our,ours)
6) I'm afraid they will take (your, yours) words against (her, hers)

Dubrovinadash 05 янв. 2014 г., 16:25:47 (10 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Bananna2302
05 янв. 2014 г., 18:10:08 (10 лет назад)

1) Her
2)Their , ours
3)Your, mine
4)Our , mine
5)Their, ours
6)Your, hers

Ответить

Другие вопросы из категории

Помогите пожалуйста с заданием.

1. Поставьте следующее предложение в пассивный залог и определите время у сказуемого. Объясните как образуется пассивный залог.
The importer's bank opens a documentary letter of credit.

2. Поставьте, где необходимо, предлоги и переведите деловое письмо на русский язык. Объясните употребление предлогов.
Dear Sirs,
We thank you … your interest … our offer … Tinned Beef, and are pleased … advice you that your order has been dispatched today.

назовите существительное a bag во множественном числе

1)a bag-bagen
2)a bag-bags
3)a bag-bages
4)a bag-bagev
найди правильный ответ
1)I name OLeg
2)My name is OLeg
3)My name are OLeg
4)My name OLeg

Читайте также

употребите форму личных местоимений:

She lives near (we; was).
(We;us) like bananas and (he; him) likes apples.
Shegave (they; them) books and (they; them) began to read.
I’ll tell (she; her) everything.
(I;me) bought this dress for (I; me) and not for my sister.
2.Замените существительные с предлогом of существительными в
притяжательном падеже.
1. the
book of Mike 2.the
name of my mother 3.the
meeting of students 4.the
children of my sister 5.the
room or my children
3.Употребите нужную форму притяжательных местоимений


(He) composition is very interesting
(We)son goes to school
(You)teacher is ill.
(They)house is not far from this place

1. Образуйте сравнительную и превосходную степень следующих прилагательных:

expensive, good, cold, beautiful, hungry, cheap, fat, strong, long, heavy.

2. Дополните предложения. Используйте сравнительную форму прилагательных в скобках.
1. (strong) A horse is ... than a person.
2. (important) This subject is ... than that one.
3. (easy) English is ... than German.
4. (useful) Reading books is ... than watching TV.

3. Дополните предложения, употребив прилагательные в скобках в превосходной степени.
1. (dangerous) It is the . . . trip in my life.
2. (hot) July is the . . . month in this region.
3. (beautiful) Marry says that rose is the . . . flower.

4. Сравните следующие понятия, используя конструкции not so… as или as...as.

1. A donkey (to be big) a horse.
2. This box (to be heavy) that one.
3. A lemon (to be sweet) an orange.

5. Дополните предложения, употребив нужную форму притяжательного местоимения.

1. (He) . . . favorite car is a Mercedes.
2. What is . . . (you)?
3. These are (we) . . . reports and where are those biologists’?

6. Заполните пропуски нужной формой глагола to have и образуйте нужную форму притяжательно¬го местоимения.
1. I . . . a brother. (I) brother is a well-known football-player.
2. Alice . . . a friend. (She) name is Ann.
3. Tom and Mary . . . a car. (They) car is one of the latest models.
4. We . . . a son. (We) son is good at English.

7. Составьте предложения, используя подстановочную таблицу.
I a lot of friends
My brother have (not) got a good character
Theses parents has (not) got well-bred children
Mary a speedy car
She a big cottage

8. Переведите предложения на английский язык.


1. Пусть они поют.
2. Оставайтесь дома.
3. Не ходите в кино.
4. Давайте поиграем.
5. Позвольте мне прочитать это предложение.

I. Вставьте вместо пропусков глагол to be в нужной форме. Переведите предложения.

1. Nick ... a nice man.
2. Ann and Mary ... university students.
3. We ... not journalists.
4. I ... ten years old. How old ... you?
5. ... you in the kitchen or in the living-room?
II. Вставьте вместо пропусков глагол to have в нужной форме.
1. My brother ... a new car.
2. She ... some friends.
3. They ... a two-room flat.
4. How many English books ... you?
5. ... you friend any English books?
III. Вставьте соответствующие личные местоимения в объектном падеже.
1. Close your books and put ... on my desk.
2. Is it your school? Show it to ....
3. He is coming. Open the door for ....
4. Give ... some flowers. She likes them.
5. My phone number is 5543. Say ... to Nick.
IV. Выразите принадлежность одного предмета/лица другому, употребив притяжательные местоимения my, her, his, our, your, their.
1. (You) house isn`t high and modern.
2. (He) coat is black.
3. (She) dog is small and funny.
4. (I) teacher of Maths is a very clever man.
5. (We) hometask is very difficult.
V. Напишите следующие предложения во множественном числе.
1. This is a large room and that is a small room.
2. Her dress is beautiful.
3. The woman is young but the man is old.
4. She has a little child.
5. The text is English.
VI. Употребите притяжательный падеж вместо словосочетания с предлогом of.
1. The father of Jane.
2. The books of the school children.
3. The names of his cousins.
4. The brother of this boy.
5. The parents of John.



Вы находитесь на странице вопроса "6. употребите нужную форму притяжательных местоимений:", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.