пожалуйста помогите!!!
10-11 класс
|
задание: замените выделенные слова личными местоимениями.
1. Peter helped the pupils to translate the text.
2. Mother asked Mary to wash the plates.
3. My friend writes a latter to his sister.
4. Jane took 3 books from the library (there).
5. His cousins live in Moscow.
6. Our grandfather and grabd mother will come tomorrow.
7. Mary works in a shop
1. He helped them to translate it
2. She asked Mary (her) to wash it
3. My friend (he/she) writes it to her
4. She took it from there
5. They live in it (there)
6. They will come tomorrow
7. She works in it (there)
Другие вопросы из категории
нужно разгадать анаграммы. 2 лишние буквы
ULELRUR
COGLARSMOSZ
BETGEIRSRQ
do to change the world for the best?
Читайте также
лёгkие, очень прошу вашей помощи.
В Paint просто ответ в kружочеk обведите, что бы легче было, пожалуйста помогите
Нужны глаголы поставить в правильное время,в скобках оно уже указано. Надеюсь на помощь! времена обозначены - Pr I,F I, P I, P C, F P, P P,PR P и.т.д.
Пожалуйста, помогите срочнооо!! Завтра экзамен((
Нужны глаголы поставить в правильное время,в скобках оно уже указано. Надеюсь на помощь! времена обозначены - Pr I,F I, P I, P C, F P, P P,PR P и.т.д.
1) In summer our family always (to go) for rest to the Crimea. (Pr I)
2) She ( to check) your test at the moment. ( Pr C)
3) My uncle (to phone) me after he ( to return) home, tomorrow (P C)
4)Mozard (to write) more than 600 pieces of music ( P I)
5)This delegation (not to come) in 3 days because of bad weather (F I)
6)Who ( to take) my pen yesterday? (P I)
7)They (to build) many new houses in our town this year (Pr P)
8)John (to sit) in a cafe when I (to see) him last week (P C)
9)She (to publish) her new article next year ( F I)
10) My friend ( to go) to the university by the tome I (to come) ( F P , P P)
11)We never ( to hear) this story from my father (Pr P)
12)He called me up while I (to have) dinner ( P C)
13)Yesterday I ( to buy) a new watch as I (to lose) my old one ( P I, P P)
14)I'm afraid it (to rain) all day tomorrow (F C)
15)I am tired to walk home , I think I (to take) a taxi (F I)
16) Yesterday while she (to cook) the dinner, Sam (to watch) TV. (P C)
17) We (to finish) our report by 11 o'clock the day after tomorrow (F P)
18)They will go for a walk if the weather (to be) fine. (Pr I)
19)She usually (to do) her homework at home, but now she (to do) it at the library (Pr I, Pr C)
20) the Earth (to go) round the Sun (Pr I)
21)Last Saturday after our work, we (to go) to the cafe.
22)Next week my sister (to go) on a voyage across The Mediterranean Sea
23) Yesterday I (to write) my report on physics the whole evening
24) My friend (not to play) the piano, he (to play) the violin.
25) We (to do) this work next week, when we (to finish) our project (F I, Pr I)
26)You (to go) to the dentist often or seldom? (Pr I)
27)Our neighbour (to live) here for many years (Pr P C)
28) All day tomorrow I (to prepare) for the test(F C)
29) It was warm , so I (to take) off my coat (P I)
30)They ( to make) a number of important experiments in this laboratory last year (P I)
31)Why you ( to ask) him about his holidays last time? (P I)
32) She ( not to give) him her address till she ( to know) him better (F I, Pr I)
33) 5 minutes ago my little brother (to be) here and now he (to play) in the yard. (P I , Pr C)
34)It was hard carrying the bags, They (to be) very heavy (P I)
35)She ( to make) already coffee when we ( to enter) the kitchen. (P P, PI)
36) The builders (to finish) their work in time, if the weather (to be) good. (F I, Pr I)
37) They ( to correct) the dictation by the next lesson? (F P)
38) They (not to invite) her to the party yesterday ( P I)
39) Nick ( to fall) down the stairs this morning and (to break) his leg. (PI)
40) I (to translate) this text tomorrow, if you(to bring) me your new dictionary.(FI)
за это 20 баллов!!!!!!!!!!!!!!!))))))))))))) В В своей речи «о судьях» Чацкий
разоблачает старое поколение, которое не принесло никакой пользы Родине, только грабило государство, богатело за счет друзей и родственников, проводило свои дни раздольно, заботясь лишь о высоких чинах, званных обедах и многочисленных визитах. Главный герой видит смысл жизни в служении народу, высказывает неприязнь в отношении крепостного права, что отразилось в его воспоминаниях о крепостном театре, о «Несторе негодяев знатных», обменявшем своих верных слуг на трёх борзых собак, о распроданных крепостных детях, отобранных у родителей. Чацкий является гуманистом, защищает свободу и независимость личности, право выбирать себе занятие: путешествовать, «вперить ум» в науки или посвятить себя «искусствам творческим, высоким и прекрасным». Он утверждает прогрессивные идеи, уважение к национальному языку и культуре, к просвещению. Произнося свою речь, Чацкий выступает от всего поколения, которое хочет изменить предрассудки старого общества.
1.чем вызван данный маналог
2.какие темы затронуты в нем
3.какие у взгляды убеждение героев влеваються в этом маналоге
4.какого психологического состояние персонажа в дн. момент, как оно выражается
5.с какой целью введен драматургом в этом маналоге
Мне только ответить на вопросы,пожалуйста помогите
friends
3. She / get lost / first day/ school 4. She / be / new school / two months. помогите пожалуйста, я сама делала, но надо проверить
important right, apart from the right to live of course, is the right... (to choose your friends and hang out with them/ to desent standard of living ...)
Ps У кого учебник Биболетовой, это в РТзадание №6 на стр.17
Pps- только, пожалуйста, не из решебника.