Переведите на русский диалог :
5-9 класс
|
A: Umm... anyway, what do you want with me?
так что вам нужно от меня?
я лично пришел проверить(увидеть) если вы проснулись
что же вы тогда делаете?
ну,я насчет сна,так что я могу готовиться к завтрашнему дню...
спать? уже почти время для школы
школы?
.........................
как-то так
1) Umm... anyway, what do you want with me?
Другие вопросы из категории
Посмотрите на фотографии мировых достопримечательностей.Где они расположены??
Достопримечательности: 1.Big Ben, 2. the Tower, 3. the Ostankino Tower, 4.the Empire State Building, 5. the Louvre, 6. the Parthenon, 7.the Coliseum, 8. the Bronze Horseman
Города: a)London, b)Paris, c)Athens (Афины), d)St Petersburg, e)Rome, f)Moscow, h)London
Заранее спасибо кто напишет
2.Lena had a lot to do, didn't she?
3.It was windy and cold outside, wasn't it?
4.Lena couldn't think about the party and the cake, could she?
5.Lena and her mother decided to have lemon tea and sandwiches for breakfast, didn't they?
6.Lena was happy to stay in bed, wasn't she?
1)относиться к этому легко
2)она предпочитает списывать домашнюю работу
3)моя подруга получила высший бал по английскому.Мы вчера выполняли тест
4)мама не хотела обидеть дочь
5)это немного странно
6) день был хороший
7) ты заслуживаешь премии
Читайте также
русский язык.
To improve, to measure, to disappoint, to pave, to announce, to agree, to state, to govern, to require, to arrange, to move, to develop, to achieve.
2. Образуйте от данных глаголов существительные с помощью суффиксов —ion, -ation, -sion, -ssion, -tion. Переведите на русский язык.
To collect, to combine, to connect, to dictate, to include, to introduce, to produce, to restrict, to submit.
3. Образуйте от данных прилагательных существительные с помощью суффикса —ness. Переведите на русский язык.
Bitter, absolute, damp, cold, dark, kind, happy, weak.
Cosmic rockets launched with first space velocity (7, 9 km. per sec.) become artificial satellites of the Earth.
He passed by without saying a word.
An ammeter is an instrument used to measure the current.
Определите время и залог сказуемого и переведите следующие предложения на русский язык:
1. Their house was made of brick.
2. The metre rule is divided into 100 centimetres.
3. I am interested to see this apparatus in operation.
4. Michael Faraday, English experimental physicist, in his early life worked as a bookbinder’s apprentice (ученик переплетчика) earning his living.
признакам, какой частью речи являются слова, оформленные окончанием -s и какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного лица глагола в Present Indefinite;
b) признаком множественного числа имени существительного;
c) показателем притяжательного падежа имени существительного
1. My brother has many friends.
a) –s b) –s c) -s
2. This is my sister’s book.
a) –s b) –s c) -s
3. We often buy tomatoes and potatoes in the supermarket.
a) –s b) –s c) -s
4. Ann lives in Moscow.
a) –s b) –s c) -s
5. I am always in time for the lessons.
a) –s b) –s c) -s
II Перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на особенности перевода на русский язык определений, выраженных именем существительным.
1. There are different types of rocket motors.
2. Where is the sports goods department? It’s on the fourth floor.
3. What is the room temperature?
4. This scientist got two State prizes.
5. There are some students on the sport ground.
Изучите тему: степени сравнения прилагательных и наречий.
III. Выполните тест. Письменно переведите предложения на русский язык.
1. She ___ than her sister.
a) tall b) taller c) more taller
2. You are even ___ than before.
a) more beautiful b) beautiful c) the most beautiful
3. I earn ___ than a postman.
a) little b) the least c) less
4. She is the ____ pupil in the school.
a) most intelligent b) more intelligent c) less intelligent
5. The ___ is the day, the ____ is the night.
a) taller … smaller b) shorter … longer c) more … worse
Изучите тему: неопределенные и отрицательные местоимения.
IV. Выполните тест. Письменно переведите предложения на русский язык.
1. He asked me ____ questions.
a) some b) any c) not any
2. I haven’t ___ money at all.
a) no b) some c) any
3. . Are the ____ pictures on the wall?
a) some b) any c) not any
4. There are ____ textbooks on the desk.
a) no b) no any c) any
5. You can buy stamps at ___ post office.
a) some b) no c) any
Изучите тему: времена группы Indefinite (Present Indefinite, Past Indefinite, Future Indefinite).
V. Выполните тест. Письменно переведите следующие предложения:
1. I ___ John and Mary last week.
a) see b) saw c) shall see
2. I ___ live far from the center of town.
a) aren’t b) don’t c) isn’t
3. My boss ____ away for the next three days.
a) are b) were c) will be
4. Do you think this style ____ me?
a) suits b) suit c) shall suit
5. Harry ___ ill last week but now he is better.
a) is b) was c) will be
(go, will go) to the Tretyakov Gallery.
2. If I were you I (will go, would go) to the Tretyakov Gallery tomorrow.
3. If he (studied, had studied) hard he would have entered Moscow University.
5. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание н согласование времен:
1. She told me that she had many friends in Moscow.
2. The teacher asked the students who had been to the Tretyako Gallery.
3. He said that he would go to Lake Baikal the following week.
6. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на причастные обороты:
1. The Volga flowing into the Caspian Sea is the biggest river in Europe.
2. Russia is a land of a great number of rivers, some of them being among the longest in the world.
3. Numerous canals join all the rivers in the European part of Russia making it the largest water route in Europe.
more experiments we carry out, the more data we obtain. 3. This is the most beautiful view I have ever seen in my life.
IV. Перепишите и письменно переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод неопределённых и отрицательных местоимений. 1. Any monument in the city has its own history. 2. Nobody knows anything about this experiment. 3. The names of some streets and squares are living history of the city.