Пожалуйста составте 2 не сложных диалога (5вопросов 5 ответов) Вот темы для диалогом: 1In the Moning
10-11 класс
|
2Before Classes
3In Class
4At Home
1.-Hello.How are you today?
- Hello, i'am fine, thank you, and you?
- Not bad, thank. It's very early. I don't know, how you gets up every day?!
- Oh i understand you, but my mother says me every day:If you don't get up every day at school,you can become an uneducated person. And after this words, i get up every day at school and i want to know a lot.
- Your mother is very clever and this words changed me
3.-Hello students, i'm your new teacher
- Hello
-Why are you so sleepy?
- Mm, maybe because is the first lesson
- Mayme, but on Tuesdays in the morning, you will have English lesson at first
- Oh no!
- Yes and that you wake up,
you will do some exercises and written form at the end of the lesson passed your notebook!
Другие вопросы из категории
вопросительные предложения из
прямой речи в косвенную.
ery object of our industrialized world has practically flown from the machine. 3. The construction of the new chemical complex within such a short period has become possible only by using the latest achievements of science and technology. 4. Graduation theses of these students were based on material they had accumulated while working at the Students Design Bureau. 5. Finally, when the planning engineer had ordered the material, the tool engineer had designed the tools and the design engineer had given the specification on the drawings, production began. 6. The chemical engineer will have completed the experiments by the 21st of June. 7. Michael Faraday gathered together and set in order all the work of the scientists who had worked on electrical problems before him.
they don"t look after the children properly
1. Apparently … it in England.
a) freeze b) frozen c) will be freezing d) freezing
2. There has not been a great response to the sale, …?
a) does here b) hasn’t there c) hasn’t it d) has there
3. The travel agent says we … a great time in Spain.
a) will have b) would have c) have d) will have had
4. His mother insists on his … with his studies.
a) to go on b) going on c) having go on d) be going on
5. I usually wear skirts but today I … black trousers.
a) wears b) am wearing c) wearing d) was wearing
6. "Have you ever been to France?” – "Yes, I … there last August”.
a) had been b) went c) have been d) were
Читайте также
диалог в виде интервью. У владельца спрашивают, как он собирается бороться с проблемой, владелец отвечает и т.п.
Желательно не менее 5 вопросов с ответами
Goldcorp is a company that mines gold in Canada. The company owns the Red Lake mine, which is not productive.
In 50 years of production, only 3 million ounces have been extracted and the quality of this gold is low grade. The mine's costs are high and the company is losing money fast. Rob McEwen, the CEO, believes there is more gold on the site. Other mines in the area have produced high quality gold: one mine has produced more than 10 million ounces. Perhaps this source of gold also runs into the Red Lake site. If the company could make a new discovery, all their problems would be solved! But exploration is slow. The small team of geologists workin the problem has a lot of work to do to analyse all the data, and the lies at more than1,000 metresbelow the ground, so testing is expensive. What could the company do?
Например, I will read a book значит, что я прочту книгу или что я буду
читать книгу, но не факт, что я её прочту полностью? Мой вопрос
относится также и к прошедшему простому.
I read a book я прочитал книгу полностью или я читал книгу, но не факт,
что прочитал? Я где-то читал статью, что если это факт, то
действие совершено, т.е. I read a book будет переводиться, что я
прочитал книгу(это факт, одноразовое действие), но тогда вопрос: зачем
совершенное время? Вот ещё один пример: ученику говорят: "иди делай уроки", а он отвечает "Я уже сделал уроки вчера" В английском можно сказать это в present simple и будет непонятно ДЕЛАЛ уроки, но не факт, что сделал или же всё-таки ПОЛНОСТЬЮ сделал уроки? Ещё пример: I ate the soup. Как перевести? Я ЕЛ суп или Я СЪЕЛ суп? Это всё-таки большая разница. Помогите с этим разобраться, пожалуйста!
We only have what you give! Я думаю многие нуждаются в помощи. Например бедным, бездомным, больным, пожилым и т.д. И я могу помочь им. Например бедным пожертвовать немного денег, бездомным немного еды.Пожилым людям я могу помочь перейти через дорогу. И это не сложно. Some people may be offended if you offer help. Think carefully if they truly need and want your help. Добро всегда возвращается. И делать добро нужно от чистого сердца. Я хочу стать доктором, чтобы когда вырасти помогать больным, приносить им радость. Ведь каждый может делать добро. Если каждый будет делать нуждающимся добро, то мир станет лучше.
We only have what you give! Я думаю многие нуждаются в помощи. Например бедным, бездомным, больным, пожилым и т.д. И я могу помочь им. Например бедным пожертвовать немного денег, бездомным немного еды.Пожилым людям я могу помочь перейти через дорогу. И это не сложно. Some people may be offended if you offer help. Think carefully if they truly need and want your help. Добро всегда возвращается. И делать добро нужно от чистого сердца. Я хочу стать доктором, чтобы когда вырасти помогать больным, приносить им радость. Ведь каждый может делать добро. Если каждый будет делать нуждающимся добро, то мир станет лучше.