Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 664 вопросов и 6 445 979 ответов!

Подчеркните придаточные предложения, укажите их тип.

10-11 класс

1.The manufacturers of the product who want to sell it may try to influence you

Lerosha21 14 марта 2015 г., 16:42:15 (9 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Lulou
14 марта 2015 г., 19:41:36 (9 лет назад)

1. The manufacturers of the product who want to sell it (Придаточн

Ответить

Другие вопросы из категории

ОООООЧЕНЬ СРОЧНОООООООООО!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Выпишите глаголы и укажите их видо-временную форму.
Не was satting inside the bar for about half an hour when he found that a little girl was standing
alongside him. «Do you know that children under the age of sixteen don't allow to be here? Do you see the notice on the door?» The
girl shaked her head. He thought that the
assistant asked her to leave the place. Instead, in a more kindly
tone he said: «Is there anyone you looking for here? If
you stay outside for a while, I'll give you
a lift home». He didn't know why he made that offer.

Помогите с заданием (на фото)
Переведите

на английский язык, употребляя притяжательный падеж.

Читайте также

1)Замените в следующих предложениях действительный залог страдательным обращая внимание на времена групы Continuous (A), Perfect (B).

1) The students are taking examinations in the next room. (A)
2) The students had translated the text before the bell rang. (B)

2)Где здесь придаточные предложения?Определите их типы.

He said, "I don't feel well today".
He asked me, "What time is it?"
I didn't know, "Does he know history well?"
I said to him, "Don't tell anybody about it".

Подчеркните формы глаголов, укажите их время и переведите предложения. Напишите тип условных предложений. 1. If Jess had been free yesterday, she would

have joined you. 2. If you don’t take a taxi, you’ll miss your train. 3. If you worked hard, you would succeed. 4. If it rains tomorrow, we won’t go to the forest. 5. If Adam had left earlier, he should have caught the train.

Вариант 2 Задание 1. Перепишите и переведите предложения, обращая внимание на употребление прилагательных в сравнительной и превосходной степенях.

Подчеркните прилагательные в английских предложениях и укажите степень сравнения. 1. Steel made the cars much lighter and safer than the old wooden cars. 2. Railway transport is one of the cheapest ways of transporting freight over long distances. 3. It is more convenient to carry these goods by lorry than by rail.
PDF created with pdfFactory Pro trial version www.pdffactory.com
11
Задание 2. Перепишите и переведите предложения, употребив прилагательные, данные в скобках, в сравнительной или превосходной степени. 1. Railways are the (important) form of transport in Russia. 2. The cars that are built today become (comfortable). 3. Our (good) diesel locomotive develops a speed of 170 km per hour. Задание 3. Перепишите и переведите предложения. Определите форму (Present, Past, Future) и функцию (основной, вспомогательный, модальный) глаголов TO BE и TO HAVE. Подчеркните эти глаголы в английском варианте. 1. The railways were invented before the age of steam. 2. A railway track is steel rails on wooden sleepers (шпалы) 3. Nowadays various machines have replaced hard manual labor. 4. Train No3 is to arrive at platform 2. 5. The civil engineers are trying to find out the most suitable route.
Задание 4. Перепишите и переведите предложения, обращая внимание на употребление времён группы Indefinite (Simple) (Present, Past, Future) в действительном и страдательном залоге. Выпишите сказуемые и укажите их видовременную форму и залог. 1. For many years engineers tried to find a new material for making sleepers (шпалы). 2. Some changes were made in the original design. 3. We find a lot of information about this invention on the Internet.
Задание 5. Перепишите и переведите текст.
George Stephenson
George Stephenson was an English civil engineer and mechanical engineer who built the first public inter-city railway line in the world to use steam locomotives. G.Stephenson was born in Wylam, 9.3 miles (15km) west of Newcastle. His father was a fireman, earning a very low wage, so there was no money for schooling. At the age of 17, Stephenson became an engineman. He realized the value of education and paid to study at night school to learn reading, writing and arithmetic. In1802 he moved to Willington Quay where he worked as a brakeman, made shoes and mended clocks to supplement his income. In 1811 the pumping engine at his work was not working properly and Stephenson offered to fix it. He did so with such success that he was promoted to maintain and repair all the colliery engines. He became an expert in steam-driven machinery.
PDF created with pdfFactory Pro trial version www.pdffactory.com
12
Stephenson designed his first locomotive in 1814. The locomotive could haul 30 tons of coal up a hill at 4mph (6.4 km/h). The new engines were too heavy to run on wooden rails, and iron rails were in their infancy, with cast iron exhibiting excessive brittleness. Stephenson improved the design of cast-iron rails to reduce breakage and managed to solve the problem caused by the weight of the engine on the primitive rails. The years between 1830-1840 were the busiest in Stephenson life. Many of the first American railroad builders came to Newcastle to learn from Stephenson. But G. Stephenson cannot claim to have invented the locomotive. Richard Trevithick deserves that credit. But Stephenson was the first to suggest the standard gauge, sometimes called “Stephenson gauge” which is now used throughout the world. As a tribute to his life and works, a bronze statue was unveiled at Chesterfield railway station in the town where Stephenson spent the last ten years of his life. G.Stephenson died aged 67, on 12 August 1848 in Chesterfield.
Задание 6. Укажите, какие из следующих утверждений соответствуют содержанию текста. Используйте фразы: It is right. It is wrong. Исправьте неверные утверждения. 1. G.Stephenson was an American civil and mechanical engineer. 2. He became an expert in steam-driven machinery. 3. Stephenson designed his first locomotive in 1824. 4. His first locomotive could haul 30 tons of coal

1). Перепишите предложения. Подчеркните герундий и причастие I. Укажите их функцию в предложении.

1). Do you mind my closing the window?
2). I saw him dancing the twist.
3). He has had very much experience in teaching.
4). The rain prevented her from coming.
5). She is a loving mother.

2). Распределите слова по частям речи.
higher, writer, length, twelfth, different, movement.



People use various means of transport.

many years ago people went on foot, on horseback, by boats and ships. they had to travel for several days, weeks and months to get to the place.
now people can use different means of transport trains,cars, ships, buses and so on.
in large cities people usually use the underground railway, london underground is the oldest in the world. the underground in Moscow is very beautiful. you are travelling from one station to another and you are learning the history of our country.
In Ufa we can go by taxi or by bus.
sometimes, if people have some time, they walk because it is useful. i think in future people will travel by air.
ПЕРЕВОД ТЕКСТА :
Люди используют различные средства транспорта.
много лет назад люди ходили пешком, на лошадях, на лодках и кораблях. они должны были путешествовать в течение нескольких дней, недель и месяцев, чтобы добраться до места.
теперь люди могут использовать разные средства передвижения поезда,автомобили, корабли, автобусы и так далее.
в крупных городах люди обычно пользуются метро, лондонское метро-старейшая в мире. метро в Москве-это очень красиво. вы путешествуете от одной станции к другой, а вы изучаете историю нашей страны.
В Уфе мы можем поехать на такси или на автобусе.
иногда, если у людей есть некоторое время, они ходят потому, что это полезно. я думаю, что в будущем люди будут передвигаться по воздуху.
ВОПРОСЫ:
1,выпишите из текста 3 предложения с лексическими указателями настоящего простого времени,укажите эти лексические указатели.
2. выпишите из текста 1 предложение в настоящем продолженном времени подчеркните вспомогательный и основной глаголы.
3. выпишите из текста 1 предложение с лексическими указателями прошедшего простого времени, укажите лексический указатель, определите правильный и неправильный глагол, дайте его неопределенную форму.
4. выпишите из текста 1 предложение в будущем простом времени, подчеркните вспомогательный и основной глаголы.
5. выпишите из текста 3 предложение с модальными глаголами, укажите их.



Вы находитесь на странице вопроса "Подчеркните придаточные предложения, укажите их тип.", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.