Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 663 вопросов и 6 445 977 ответов!

Перепишите предложения, вставив пропущенные артикли.

10-11 класс

Mat2002 13 марта 2017 г., 4:33:08 (7 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Natasok1970
13 марта 2017 г., 5:14:13 (7 лет назад)

1 We had great time in the USA.
2 Let's go to  Belgium for a week this summer.
3 Where's the money that I gave you on the fifteenth of last month?
4 I'd like to join the army and become a soldier

Ответить

Другие вопросы из категории

Помогите ответить на вопросы.По английски 1. Вы согласны с тем, что униформа подавляет индивидуальность учащегося? 2. Как вы

думаете, в чем учащиеся должны ходить в школу? Почему?

3. Кто должен решать что носить/носить ли униформу? Почему вы так думаете?

4. Должна ли школьная униформа быть модной?

помогите плиииз!!!!Правильно составьте предложение из данных слов:1)latele/havent/from/I/him/heard

2)to/have/just/come/we/moscow
3)english/alreadi/done/polly/has/her
4)made/they/yet/their/havent/beds
5)just/the/visited/this/group/has/museum
6)first/the/her/it/seen/we/is/have/time
7)my/freind/new/learnt/words/ten/has

помогите пожалуйста.

Ex. 29. Употребите глаголы,
данные в скобках, в Future Perfect:

1.

Вставьте глаголы в present simple :

1.He always__________at 9 o'clock.
(to have breakfast)
2.I___at 6 o'clock every day
(to get up)
3.Also we________exercises and the teacher_________them.
(to do, to correct)

Can you speak up a bit? I... you very well.

a)could hear
b) can hear
c)can not hear
d)could not hear
e) can not heard

Читайте также

Задание 1. Перепишите предложения, употребив существительные во множественном числе и сделав соответствующие изменения:

1. That was a long story.

2. The leaf of this tree is yellow.

3. Is this a man or a woman?

4. There is a child in the garden.

Задание 2. Перепишите предложения, употребив прилагательные в нужной степени сравнения. Переведите предложения.

1. Which is (large): the United States or Cana­da?

2. What is the name of the (big) port in the United States?

3. Moscow is the (large) city in Russia.

4. The London underground is the (old) in the world.

5. There is a (great) number of cars and buses in the streets of Moscow than in any other city of Russia.

6. St. Petersburg is one of the (beau­tiful) cities in the world.

Задание 3. Перепишите предложения, подчеркнув в них местоимения. Укажите разряд местоимений. Переведите предложения.


1. Who can better know my weakness than I?

2. He has never got anything interesting to say.

3. None of those dogs are ours.

4. The child fell and hurt himself badly.

Задание 4. Перепишите предложения, раскрыв скобки и употребив глаголы в соответствующей временной форме группы.

1. He (to spend) last summer in the country.

2. He (not to spend) last summer in the country.

3. He (to spend) last summer in the country?

4. Where he (to spend) last summer?

5. She (to help) mother yesterday.

6. She (not to help) moth­er yesterday.

7. She (to help) mother yesterday?

8. How she (to help) mother yesterday?

9. Kate (to cook) dinner every day.

10. Kate (to cook) dinner tomorrow.

11. Kate (to cook) dinner now.

12. Kate (to cook) dinner yesterday.

Задание 5. Переведите следующие предложения на английский язык:

В следующем году мой старший сын будет изучать иностранный язык. Вы часто ходите в театр? – Я люблю театр, но в прошлом году я не посмотрел ни одного представления. Кем была переведена эта статья? – Статью перевел наш лучший переводчик два дня назад. Как часто приносят письма? – Их всегда приносят утром.

Задание 6. Раскройте скобки, употребляя глаголы в одном из следующих времен: Present, Past, Future Simple; Present, Past Continuous.

1. Look at these children: they (to skate) very well.

2. You (to skate) last Sunday? — Yes, we (to skate) the whole day last Sunday. We (to skate) again next Sunday.

3. My brother can skate very well. He (to skate) every Sunday. 4. What you (to do) now? — I (to wash) the dishes.

5. What you (to do) at three o'clock yesterday? — I (to have) din­ner.

6. You (to have) dinner now?

7. Where your brother (to work)? — He (to work) at an institute.

8. Your grandmother (to sleep) when you (to come) home yesterday?

9. What your brother (to do) to­morrow?

10. I (not to go) to the shop yesterday. I (to go) to the shop tomorrow.

Задание 7. Прочитайте и письменно переведите текст:

Healthy Food

Eating is fun, especially when you are hungry. Most people have a favourite food. Some people enjoy eating sweet things like cakes, chocolates and ice cream. Other people enjoy savoury foods like cheese and meet. Enjoying eating is our body’s way of making sure that is gets the things it needs to work properly. Food helps us to keep warm, talk, run and do all the other things we do. It helps us to grow and stay healthy. Vitamins also help us to be healthy. Scientists name vitamins after the alphabet. All of them are very important, for example: vitamin C keeps our skin and gums healthy. It is found in fresh fruit and green vegetables, such as oranges, blackcurrants, lettuce. Brussels sprouts and spinach also contain a lot of vitamin C. Vitamin D helps our bones to grow strong and hard, and we are able to make it for ourselves if our skin gets enough sunlight. But we can also get vitamin D if we eat fish, milk, butter, cheese and margarine. Some people buy pills and tablets containing vitamins. But most of us get more than enough of them from our food.

Задание 8. Прочитайте текст и соотнесите заголовки с параграфами

The vitamin to make your hard. Tastes differ. You can’t live without food. Vitamins and the ABC.

Задание 9. Ответьте, верны ли эти предложения.

When we enjoy eating our body gets everything to work well. ______ To get vitamins you need to buy pills. ______ Vitamin C is important for our skin. ______ You can get vitamin D only when eating special food. ______

Задание № 1. Перепишите и письменно переведите следующие

предложения, подчеркните неопределенные местоимения.
1. I want some sugar to make jam.
2. Has anybody of them been to Scotland?
3. Nobody will smoke in the room.
4. The Metric System has some advantages over the English System.
Задание № 2. Выберите прилагательное в соответствующей степени сравнения. Перепишите и переведите предложения на русский язык.
1. He is the (old, oldest, eldest) son of my father’s friend.
2. What is the (much, more, most) important invention in the twentieth century?
3. We have heard the (late, later, latest) news on the radio.
4. I am sure this coffee tastes (good, better, the best) than that one.
Задание № 3. Выберите нужную форму глагола to be. Перепишите и переведите предложения на русский язык.
1. The news he told us (are, was, were) interesting.
2. The Metric System (is, was, will be) a system of measures and weight.
3. You (are, is, were) at home last night.
4. It (is, was, will be) cold next week.
Задание № 4. Вставьте there’s или it’s. Перепишите и переведите предложения на русский язык.
1. ... easy to understand the rule.
2. ... often a rainbow after the rain.
3. ... electricity in all the houses of the town.
4. ... so warm in the flat.
Задание № 5. Перепишите предложения, переведите их на русский язык. Поставьте предложения в вопросительную и отрицательную формы.
1. They have got a nice cat.
2. We had a large lunch yesterday.
3. It will probably rain soon.
Задание № 6. Поставьте глаголы, данные в скобках, во времена групп Simple (Indefinite) или Continuous. Перепишите и переведите предложения на русский язык.
1. I (wash) my hair last morning.
2. He usually (do) his homework in the afternoon.
3. The girl (talk) to Tim when his sister came.
4. If they forecast rainstorms, we (return) to the city.
Задание № 7. Поставьте глаголы, данные в скобках, во времена групп Perfect или Perfect Continuous. Перепишите и переведите предложения на русский язык.
1. George smokes. He (smoke) for five years.
2. They already (paint) the walls in their flat.
3. The builder says he (finish) the roof by next week.
4. When I got to the car park I realised that I (lose) my keys.
Задание № 8. Перепишите и переведите предложения на русский язык. Выпишите из каждого глагол - сказуемое и определите его видовременную форму. Напишите форму инфинитива глагола.
1. It’s raining again. Take your umbrella.
2. My mother always forgets my birthday.
3. I am sure Andrew will come to see us this evening.
4. I knew that he was waiting for somebody.
5. As soon as she came in I knew I had seen her before.
6. It has been snowing since Tuesday.
Задание № 9. Перепишите и переведите предложения на русский язык. Подчеркните модальные глаголы.
1. You must not worry about it.
2. Can you make me some tea?
3. According to the radio, it may rain today.
4. You should change your job.

1.Вставьте артикли:

1) He lives in ___ town; 2) ___television in my house is broken;3) ___keys are for opening locks; 4) This is___key; 5) He is our ___teacher of English; 6) In summer ___sky is blue; 7) ___Russia is ___beautiful country; 8) Do you know ___Browns? 9) This is___book. ___book is yellow; 10) ___Kate lives with her parents.
2.Перепишите предложения во множественном числе:
1) Our school is far away; 2) The dish is on the table; 3) A girl becomes a woman and a boy becomes a man; 4) This knife is very sharp; 5) My foot is tired.
3.Переведите предложение и поставьте к нему все (5) типов вопросов:
Я встречаюсь с друзьями каждый день
4.Выберете из приведенных ниже местоимений притяжательные местоимения и выпишите их:
Their, my, him, it, me, you, your, mine, yours, his, them, our.
5.Поставьте предложения в отрицательную форму:
1)He is a good doctor;2) I play piano very often;3) I see her every day;4) This flower is very beautiful;5) He smokes every day

помогите очень вас прошу ребята кто может Control work №5 1) Перепишите предложения. Определите по грамматическим признакам, какой частью речи

являются слова, оформлённые окончанием – s, и какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно:

А) показателем 3-го лица единственного числа глагола в Present Indefinite.

Б) признаком множественного числа имени существительного.

В) показателем притяжательного падежа имени существительного.

Переведите предложения на русский язык. 1.Our plants exports a great variety of goods. 2.Last month they have read an article about the president’s message. 3.The inhabitants of Pavlodar like their town. 2)

Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения и переведите их на русский язык. 1. I need a warmer coat. 2. Better late than never. 3. He was the eldest in the family.

3)Перепишите и письменно переведите на русский язык следующие предложения, обращая особое внимание на перевод неопределённых местоимений и их производных. 1.Does he know anything about computers? 2. Everything was tasty. 3. I want to go nowhere.

4.Перепишите следующие предложения, определите в них видовременные формы глаголов и укажите их инфинитив: переведите предложения на русский язык 1. Does she study at the Institute? 2. Tom will go to the swimming-pool tomorrow. 3. He has asked a lot of questions.

5. Прочитайте текст и письменно переведите текст: Last week we visited the plant where in June our group will have an industrial training. First we gathered at the checks. Our teacher went to the porter’s lodge and up the Personnel Department. There we met the Personnel Manager who told us many things about the plant, its history and its development, output, the work and leisure of the workers, engineers and employees. After the talk the Manager took us around the plant. First we went to the Technical Design office where new machines and tools are designed. Then we went to the Power plant that supplies the whole plant with power. We visited the foundry and saw smelting and molding. In the Assembly workshop we saw two conveyor belts where the workers were assembling and testing new machines and instruments. The excursion took almost two hours but it was very interesting and useful for us.

6. Составить вопросы к содержанию текста: общий, разделительный, альтернативный, вопрос к подлежащему, специальный.

1. Вставьте пропущенные предлоги (in, on, of, for, to, at, by, with)

1. They come … car.
2. Glasgow is a major port … the River Clyde.
3. The Midlands are famous … the production … machinery.
4. … the past English industrial prosperity rested … a few important products.
5. He is a manager … the office.

2.Напишите предложения, употребив нужную форму глагола.
1. We (finish, finished) our work five hours ago.
2. Did you (go, went) to the library yesterday?
3. They (order, ordered) a good dinner last Saturday.
4. Yesterday my mother (cooks, cooked) the cake.
5. I (see, saw) my students last Tuesday.

3. Вместо пропусков вставить один из предлогов: in, with, by, at
1. Tax accounting has 2 aims: complying ... the tax laws and minimizing taxes to be paid.



Вы находитесь на странице вопроса "Перепишите предложения, вставив пропущенные артикли.", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.