IV. Уровень А
5-9 класс
|
Определите правильный вариант ответа, выделите галочкой или обведите его.
1. I finish ………at 5 o’clock every day.
A. the work
B. work
C. a work
D. works
2. I am going to buy …………
A. hat and umbrella
B. a hat and a umbrella
C. a hat and an umbrella
D. an hat and an umbrella
3. I’m going shopping. I need……….
A. pairs ofjeans
B. a new jeans
C. a new pair of jeans
D. a new pair jeans
4.I went out to meet a friend of ….
A. mine
B. my
C. me
D. myself
5. Tennis isn’t ………………football.
A. popular as
B. popular than
C. as popular than
D. as popular as
b
c
c
a
d
...................
Другие вопросы из категории
One of the favorite leisure-reading books. Tell me about books
like it here.
I expect you`ll find it...(12) difficult to understand us in Scotland. We speak English, of course, but with a Scottish accent. We...(13) our own Scottish language, Gaelic. I can`t speak it. It`s very old and very difficult. Some people in the Western Isles still speak it.
Let me tell you a few things about Aberdeen. It`s the third largest city in Scotland after Edinburgh and Glasgow. It`s famous...(15) an oil town because there are a lot of oil rigs in...(16) North Sea. But don`t worry, the beaches are clean. You won`t be covered in oil when you...(17) out of the sea.
We live in a detached house not far...(18) the centre. It`s about twenty minutes...(19) bus. I`ve got a sister. She`s quite nice.
Well, I hope this information is interesting for you. Please write back and....(20) me about your family.
11. a) will b) are liking c) going to
12. a) little b) a little c) a few
13. a) have also b) have too c) also have
14. a) on b) at c) out
15. a) as b) like c) with
16. a) a b) the c) no article
17. a) would come b) will come c) come
18. a) near b) from c) at
19. a) by b) on c) in
20. a) say b) tell c) say to
Читайте также
est.
2. I like to play ___ my doll.
3. Mr. Rule is ___ England.
4. Children go to the park ___ Monday.
5. Dad drinks coffee ___ breakfast.
6. We do not go to school ___ Sundays.
Task II. Make up questions:
1. like, what, to, do, you, do?
2. where, you, like, do, play, to?
3. you, have, what, at, got, home?
4. Bob, a, ride, where, does, bike?
5. do, you, park, the, in, walk?
6. does, when, have, he, supper?
Task III. Make up questions:
1. Yes, they are. They are students.
2. No, I can not. I can not fly.
3. No, we do not. We do not read.
4. Yes, I am. I am a pupil.
5. Yes, he does. He draws well.
6. No, she has not. She has not got a pig.
7. No, they must not. They must not run.
Task IV. Make up negative sentences:
1. He can read.
2. She is sad.
3. I am a pupil.
4. They are students.
5. We have got a cat.
6. She has got an envelope.
7. Oleg runs well.
8. They go home.
9. I must sleep.
10. You may go.
Task V. Выберите правильный перевод словосочетания:
1. girls’ ball
a) мяч девочек; b) мяч девочки
2. boy’s stamps
a) марки мальчика; b) марки мальчиков
3. pupils’ pens
a) ручки учеников; b) ручки ученика
4. teacher’s pencil
a) карандаш учителя; b) карандаш учителей
Task VI. Выберите нужное слово: much (a), many (b).
1. honey 3. bag 5. sweet 7. orange 2. pencil 4. meat 6. soup 8. teaTask VII. Образуйте множественное число существительных:
tomato, pen, child, tooth, woman, toy, sheep, family, wolf
уровень 6класс 12-13предложений
Чо для меня идеальное государство?
Идеальное государство это прежде всего не то, как оно выглядит в глазах других стран, а что происходит внутри.
Власть должна слушать волю народа, но не придумывать глупых законов, как это делается в некоторых странах.
Правительство должно заботится о экологической ситуации страны, ввести бесплатное, качественное, мед обслуживание. Уровень урбанизации в государстве должен быть примерно пятьдесят процентов. Правительство должно сделать высшее образование доступным и может даже обязательным. Чтобы люди престарелые могли прожить на пенсии.
В идеальной стране не существует такого понятие как "неравенство" и глава государства усиленно борется с этим.
В госдуме должны быть только адекватные и трезвомыслящие люди, объединенные одной идеей. Идеей сделать страну лучше. Они не должны быть ленивыми и заниматься бесполезными делами. В идеальном государстве сам народ стремиться сделать окружающую действительность лучше, чему должна способствовать высшая власть.