Образуйте множественное число существительных:
5-9 класс
|
the blouse, the wihe, the play, this country, this polictman, that witness,
that child, a tomato
the blouses,the wihes,the plays,this countris,this polictmans,that witnesses,that childs,a tomatos
Другие вопросы из категории
Перевести вот этот текст на английский язык ( с транскрипцией что бы правильно прочитать!):
Я знаю хороший мини ресторанчик " Скариж" . В нём готовят очень вкусно и всегда разнообразное меню.
Меню:
Блюдо на первое:
1) Суп
2) Борщ
3) Бульон ( с яйцом)
Блюдо на второе:
1) Голубцы
2) Жаркое из говядины с грибами
3) Запеканка мясная с баклажанами
4) " Мясная косичка"
5) Зразы
Салаты:
1) " Оливье"
2) "Осенний салат"
3) Морская капуста с луком
4) Острая морковь
5) Салат "Цезарь"
Напитки:
1) Компот
2) Морс
3) Чай зелёный
4) Кофе
5) Сок
Десерт:
1) Мороженое
2) Клубника со сливками
3) Ванильный кекс с изюмом
I'm disaded that neet year i to the black see coust
Читайте также
est.
2. I like to play ___ my doll.
3. Mr. Rule is ___ England.
4. Children go to the park ___ Monday.
5. Dad drinks coffee ___ breakfast.
6. We do not go to school ___ Sundays.
Task II. Make up questions:
1. like, what, to, do, you, do?
2. where, you, like, do, play, to?
3. you, have, what, at, got, home?
4. Bob, a, ride, where, does, bike?
5. do, you, park, the, in, walk?
6. does, when, have, he, supper?
Task III. Make up questions:
1. Yes, they are. They are students.
2. No, I can not. I can not fly.
3. No, we do not. We do not read.
4. Yes, I am. I am a pupil.
5. Yes, he does. He draws well.
6. No, she has not. She has not got a pig.
7. No, they must not. They must not run.
Task IV. Make up negative sentences:
1. He can read.
2. She is sad.
3. I am a pupil.
4. They are students.
5. We have got a cat.
6. She has got an envelope.
7. Oleg runs well.
8. They go home.
9. I must sleep.
10. You may go.
Task V. Выберите правильный перевод словосочетания:
1. girls’ ball
a) мяч девочек; b) мяч девочки
2. boy’s stamps
a) марки мальчика; b) марки мальчиков
3. pupils’ pens
a) ручки учеников; b) ручки ученика
4. teacher’s pencil
a) карандаш учителя; b) карандаш учителей
Task VI. Выберите нужное слово: much (a), many (b).
1. honey 3. bag 5. sweet 7. orange 2. pencil 4. meat 6. soup 8. teaTask VII. Образуйте множественное число существительных:
tomato, pen, child, tooth, woman, toy, sheep, family, wolf
1. Выбрать правильный вариант.
This is your book and that is...book.
a)my b)mine c)mine one
2. Выбрать правильный вариант.
He... a good student.
a)are b)am c)is
3. Перевести предложения на английский языкю
У моего брата есть собака
У вас есть уроки сегодня?
4.Образовать множественное число существительных.
goose, mouse, woman, knife, box, child
5. Выбрать правильный вариант.
He... English books every day.
a)read b)reads c)reading
6. Перевести предложения на английский язык.
На полке лежат книги.
7. Выбрать правильный вариант.
I... speak English at all
a)must b)can not c)should
8. Поставить глагол в нужную видо-временную форму (Progressive; Present, Future Simple)
We (to watch) TV yesterday when you came.
He (to go) to his work every day?
When you (to wake yp) tomorrow?
- s
-es
-ies
Desert, hill, prairie, country, bus, island, sandwich, industry, city, dish, box, forest, mountain, tomato.
cap, a street, a kite, a box, a teacher, a lady, a man, a car, a toy, a leaf, a bench
2. Заполните пропуски артиклями, если это необходимо
a)...Mary is ... student.
b)...my name is ...Mary,
c)....car is ...big.
d) This is ....fat man.
e) They are....friends.
З. Заполните пропуски подходящими местоимениями из данных в скобках.
a) ....dog is big.(I, my)
b) .... teacher is kind (we, our)
c) .... are bad (you, your)
d) .... marks are good (she, her)
e) …. cat is funny ( they, their)
4. 3аполните пропуски нужной формой глагола to be в настоящем времени.
a) This.....Mary's cat.
b) The cat’s eyes....green.
c) Its face.....kind.
d) These ....my dogs.
e) I … a pupil.
Family – (familys, families, familes)
Wolf – ( wolfs, wolfes, wolves)
Fish – (fish, fishs, fishes)
Money – ( moneys, money, нетмнож.числа)
Copy-book – (copy-books, copies-books, copys-books)
4. Степени сравнения прилагательных. Подчеркните правильную форму
прилагательного:
1. Mary is (tall) than her friends. (as tall as, taller, the tallest)
2. John is (good) player in our team. (the goodest, better, the best)
3. Your dog is not (big) as mine. (as big, so big, bigger)
4. Football is (popular) sport in our country. (more popular, the popularest, the most popular)
6. “Much”или“Many”
You watch TV too _______.
How ______ money have you got?