рассказ о поездке в Москву
10-11 класс
|
I went to Moscow with her parents during the summer holidays.
Другие вопросы из категории
Поставьте глаголы, данные в скобках, в Past Indefinite или Past Continuous:
1. What ______ (eat) when you ______ (go) to Paris?
2. While I ______ (negotiate) the contract, my boss ______ (phone) me to say that he wanted completely different conditions.
3. The last time something like this ______ (happen), she ______ (call) a press conference immediately.
4. Anne ______ (explain) her proposal when Pedro ______ (interrupt) her.
5. We never got the chance to interview him. While we ______ (investigate) the incident, he ______ (resign).
6. When he ______ (finish) reading the article, he ______ (give) it to me.
7. Everyone ______ (wait) for the meeting to begin when he ______ (call) to say that he was stuck in a traffic jam.
8. When I ______ (clean) the piece I ______ (drop) it by mistake.
9. I ______ (find) the missing file while I ______ (look) for some other documents.
10. When Tim ______ (arrive), we ______ (tell) him what had happened.
Очень надо!
1.Укажите грамматическую конструкцию в каждом предложении (Gerund – герундий, Participle – причастие и Conditional Clause – условное придаточное предложение):
1. If the customer had taken part in the competition, he’d have won the prize.
2. World public opinion is concerned about the rising level of pollution.
3. His plan of driving to Dresden is not good.
4. I am glad to have an opportunity of reading this book.
5. Roman towns in Britain were real military camps surrounded by walls.
2. Выберите правильную форму глагола и укажите тип условных придаточных предложений (Type I, II, III или нулевой):
1. If I have time, I (go, would go) to the Tretyakov Gallery.
2. They (would have helped, will have helped) you if they had come.
3. If he hadn't phoned her, she (won't have come, wouldn't have come).
4. If they had a car, they (will go, would go) to the country.
5. If the weather is fine, we (would go, will go) to London.
3. Выберите правильную форму герундия:
1. I don’t remember (having seen, having been seen) her before.
2. We prefer new methods of work (having used, being used).
3. He entered the room without (being noticed, having been noticed).
4. The shoes need (repairing, being repaired).
5. Albert must be proud of (having won, having been won) the prize.
4. Выберите правильную форму причастия:
1. The discovery (making, made) by him is of great value.
2. (Finishing, having finished) the work, he left the laboratory.
3. What’s the name of the girl (questioning, being questioned) by the officer?
4. Not (remembering, remembered) the title of the book, we had to look it up.
5. (Being asked, having been asked) twice, the professor answered the question.
5. Раскройте скобки и употребите правильную форму глагола, герундия или причастия:
1. The man (to arrest) was a hijacker.
2. Lawrence is against (to send) to Belgium.
3. Nick’s (to forget) to leave a message made me very angry.
4. If I (to know) her address, I would write to her.
5. If he had been displeased yesterday, he (to notice) it.
Когда мама вошла в комнату ее сын играл в компьютерные игры
Читайте также
Не сложный.
Предложений 7-10.
Описание города и красот Москвы
сумке. Это его тетрадь
Тебе нравится бегать? Нет я люблю плавать. Я бегаю каждый день. Я бегал в прошлом году. Хочешь побегать завтра? Нет завтра я поеду в Москву.
Ты вчера отдал ему книгу? Нет я его не видел
рассказ был давно обещан редактору. срок подходил ,а ничего еще не было сделано. молодой писатель посмотрел на книжные полки . сколько уже написано-подумал он.-все хорошие темы уже много раз использованы. вот хотябы эти рассказы. они были написаны до моего рождения. и это хорошие рассказы . без сомнения,их в свое время читалт они нравились ,и о них говорили. но сейчас они совершенно забыты . а что,если .... к концу дня один из забытых рассказов был перепечатан и отослан в редакцию. на следующий день пришло письмо от редакции журнала. это безобразие - писал редактор .- такие поступки нельзя ни простить ,ни понять. ведь этот рассказ был опубликован в нашем журнале только месяц тому назад!
wind, change, through, tired, miss, catch. Рассказ нужен на уровень 5 класса. Кто напишет спасибо.
- Рассказать о тематике лагеря
- Что понравилось и не понравилось
- Рекомендуешь ли ты этот лагерь своим друзьям
Очень срочно! Выручайте