Не как не могу понять сидела 30 минут
5-9 класс
|
1. Is he eating honey?
- No, he isn't
2. Does he eat honey?
- No, he doesn't?
3. Are they doing their homework at the
moment?
- No, they aren't
4. Do they do their homework after classes?
- No, they don't
5. Is she looking for her shoes?
No, she isn't.
6. Is she staying with her friends?
— No, she isn't
7. Does she stay with her friends?
- No, she doesn't?
8. Has she got friends in Berlin?
No, she hasn't
9. Did she have a good time?
No, she didn't
10
Другие вопросы из категории
Задание: put the verbs in brackets into the present simpl
1) Mr Brown .........(work) in a school. He.............(teach) English. Sometimes he........ (go) to work on Saturdays , too. He....... ( like) his job and he........ ( be ) a good teacher. His students ....... (Love ) him.
2) John .........( ride ) a bike well but he ......... ( not/ride ) a horse. His sister.......... ( be ) good at horse-riding. She .......... ( go ) riding every day. She ......... ( have ) a white horse. Its name ........ ( be ) Snowy.
Прошу нужно срочно!!!!!!
What's more, the stars themselves 3)......their publicists lots of money to make sure their pictures are perfect every time. This means that every photo we see on the cover of a glossy magazine has been retouched. Stomachs are flatter, legs are longer, lips are fuller and waists are slimmer. Although we know this, we still can't help comparing ourselves to these 4)......images and feeling unhappy about the way we look. What we should do is say, "Wow! This photo is really phoney!" and laugh at the fake beauty we see in media images or better still 5)......them altogether. No one looks perfect 100% of the time, and we shouldn't let the media 6)......how we feel about ourselves.
2the giris ...in the sitting room now.
3 ho ...just ... thr room.
4they ... the forest yesterday evening.
5we ... the windows recently.
Do, когда стои предлог is, are?
Translate the adverbs in brackets and complete these sentences putting the adverbs in the right place. 1. Mammals live in the trees (редко). 2. Boxes are made of cardboard (часто). 3. One can see this wonderful bird (почти не, едва ли). It has become almost extinct. 4. You can find the most interesting species of animals in zoological gardens (обычно). 5. When people ruin natural habitats (время от времени), birds and animals leave them (всегда). 6. We say "birds and animals" forgetting that birds are also animals (часто). 7. It is difficult to cure this disease (иногда). 8. In this part of the country it rains in summer (едва ли, почти не). 9. People keep reptiles as pets (редко). 10. You can see swans on the ponds in our cities (время от времени).
Читайте также
часов 15 минут я выхожу из дома.В 7 часов 20 минут я жду транспорт. В 8 часов 10 минут я в школу. В 8 часов 30 минут у меня начинаются уроки.В 14 часов 45 минут у меня заканчиваются уроки. В 14 часов 55 минут я выхожу со школы и вместе с Алиной иду домой. В 15 часов 30 минут я дома. В 15 часов 45 минут я кушаю и отдыхаю. В 16 часов 30 минут я иду делать уроки. В 18 часов 30 минут я иду гулять.В 20,00 я прихожу домой.В 20,15 я ужинаю и сажусь за компьютер. В 21,30 я иду в душ. В 22,15 я ложусь и смотрю телевизор.В 22,55 я уже сплю.
1.извините,как мне добраться до ближайшей станции метро?
2.я смогу дойти туда пешком или мне следует сесть в автобус?
3.сколько н времени мне потребуется ,чтобы добраться до студенческого центра от вокзал?
4.идите прямо.Поверните на втором повороте направо,а затем на третьем повороте-налево
5.Это не займет у ва более пятнадцати минут.
6.Извините,школа№12 на этой улице?
7.Боюсь ,что не могу вам помочь.Я не знаю дороги в центральную библиоте
друзьями.Петя учился хорошо, а Коля немного хуже, особенно по математике.
У Коли долгое время болела мама, и он старался, как мог, не огорчать ее.И вот в это время по математике была контрольная.Петя быстро справился с заданием и видя, что Коля не решил задачу, написал ее решение на бумажке и бросил ему...Некоторое время Коля не знал как поступить, но мысль о больной маме поборола совесть.Он списал работу и сдал тетрадь.Целый день у Коли было плохое настроение, мама это заметила, но сын ей ничего не сказал.На следующий день.Учительница стала объявлять оценки.Она похвалила детей, которые хорошо написали работу, особенно была довольна Колей:"Ты очень порадовал меня,Коля,-сказала она.Коля взял тетрадь, но посмотреть в глаза учительнице не смог, ему было стыдно.А за соседней партой тихо всхлипывала девочка Катя, она получила -двойку.Урок почти закончился, как Коля вдруг встал, подошел к учительнице и сказал:"Ольга Николаевна, поставьте мне "два", "пятерка" не моя оценка, я работу списал. Учительница посмотрела на него добрыми и ласковыми глазами и сказала:"Правда с хорошими людьми живет".Это очень хорошо, что ты все понял".Она исправила оценку на "2", а Коля нес тетрадь так, как будто он получил "5", а не "2".
THE PRONOUN
Chose the correct pronouns
1) Listen to me...can explain...to you
a)Me,all
b)My,every
c)I,everything
...have got...meat for dinner
a)He,either
b)They,many
c)We,some
These are...gloves.Where are....,Peter?
a)my,yours
b)your,her
c)his,her
He brught... drawings with him and i bought .....
a)his,mine
b)her,your
c)theirs,his
This is Mr.White. .... is waiting for....wife
a)he,his
b)she,him
c)He,him
Jane wasnt hungry,so ..... ate only....soup
a)she,a few
b)he,many
c)she,a little
Подскажите варианты я не могу разобраться!((
Вот предложение "Does power in Britain belong to the Queen? (Jane) нужно переделать в косвенную речь, получилось-Jane asks if power in Britain belong to the Queen. как перевести правильно это предложение?