Спишите, заменяя существительные в косвенных падежах именами прилагательными.
5-9 класс
|
Ложка
из дерева, машина для стирки, стол для работы, программа на год, забота
матери, морозы в январе, ветер в степи, дом в два этажа, порт около
реки, воздух в горах, житель Москвы, площадь в городе.
Wooden spoon, washing machine, working table, yearly program, maternal care, вот это без понятия, prairie wind, two-floor house, fluvial port, montan air, Moscow citizen, civic square
Другие вопросы из категории
where are you going? i asked here
i havent got any money? i told him
can you speak more slowlynick asked here
and dressmaking. They start with the design and end with a fashion show of the finished dresses. It's hard to believe that the masterpieces presented in the shows have been created by schoolgirls
солнце.Джун услышал как сестра громко говорила на веранде.Я увидел как подошёл поезд.Мы наблюдали как пороход вышел из порта.Я услышал как открылась дверь.Она не заметила как он положил письмо на стол.Он заметил что она вздрогнула.Я услышал как меня ктото позвал.
Читайте также
football.-
3.Toms mother is a teacher-
4.Janes hobby is tennis.-
5.The twins names are Kate and Alice.-
6.Janes family is big.-
7.Toms home town is Cambridge.-
на притяжательные местоямения. Помогите умаляю пожалуйста!!!!!!!!
признакам, какой частью речи являются слова, оформленные окончанием -s и какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно:
а) показателем 3-го лица единственного лица глагола в Present Indefinite;
b) признаком множественного числа имени существительного;
c) показателем притяжательного падежа имени существительного
1. My brother has many friends.
a) –s b) –s c) -s
2. This is my sister’s book.
a) –s b) –s c) -s
3. We often buy tomatoes and potatoes in the supermarket.
a) –s b) –s c) -s
4. Ann lives in Moscow.
a) –s b) –s c) -s
5. I am always in time for the lessons.
a) –s b) –s c) -s
II Перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на особенности перевода на русский язык определений, выраженных именем существительным.
1. There are different types of rocket motors.
2. Where is the sports goods department? It’s on the fourth floor.
3. What is the room temperature?
4. This scientist got two State prizes.
5. There are some students on the sport ground.
Изучите тему: степени сравнения прилагательных и наречий.
III. Выполните тест. Письменно переведите предложения на русский язык.
1. She ___ than her sister.
a) tall b) taller c) more taller
2. You are even ___ than before.
a) more beautiful b) beautiful c) the most beautiful
3. I earn ___ than a postman.
a) little b) the least c) less
4. She is the ____ pupil in the school.
a) most intelligent b) more intelligent c) less intelligent
5. The ___ is the day, the ____ is the night.
a) taller … smaller b) shorter … longer c) more … worse
Изучите тему: неопределенные и отрицательные местоимения.
IV. Выполните тест. Письменно переведите предложения на русский язык.
1. He asked me ____ questions.
a) some b) any c) not any
2. I haven’t ___ money at all.
a) no b) some c) any
3. . Are the ____ pictures on the wall?
a) some b) any c) not any
4. There are ____ textbooks on the desk.
a) no b) no any c) any
5. You can buy stamps at ___ post office.
a) some b) no c) any
Изучите тему: времена группы Indefinite (Present Indefinite, Past Indefinite, Future Indefinite).
V. Выполните тест. Письменно переведите следующие предложения:
1. I ___ John and Mary last week.
a) see b) saw c) shall see
2. I ___ live far from the center of town.
a) aren’t b) don’t c) isn’t
3. My boss ____ away for the next three days.
a) are b) were c) will be
4. Do you think this style ____ me?
a) suits b) suit c) shall suit
5. Harry ___ ill last week but now he is better.
a) is b) was c) will be
это окончание выполняет, т.е. служит ли оно: а) показателем 3-го числа единственного числа глагола в Present Indefinite; б) показателем множественного числа имени существительного; в) показателем притяжательного падежа имени существительного (см. образец выполнения 1) Переведите предложения на русский язык. 1. Peter gets up very early as he lives far from the University. 2. Children’s toys are in the big box. 3. A lot of artists took part in the performance.
am reading the book to (my little sister). (her, us, him)
3. The boys are riding (their bikes). (it, them, her)
4. My father is writing a letter to (John). (me, her, him)
5. I don't know (the answer). (she, her, it)
6. Sally is going to (Anne). (her, him, me).
7. Open (the window), please. (it, them, us).
8. Can you tell (the people) the way to the airport, please? (you, them, us).
9. The books are for (Peter). (him, her, you).
10. Can you help (my sister and me), please? (her, me, us).
Вместо существительных в первых скобках надо поставить местоимения, если что. Помогите, пожалуйста....