Статистика
Всего в нашей базе более 4 327 660 вопросов и 6 445 975 ответов!

Как мне найти в тексте прилагательные, образ. их степени сравнения? а так же и глаголы и определить их время?)))

10-11 класс

Екатеринa 23 окт. 2014 г., 5:15:50 (9 лет назад)
Рейтинг
+ 0 -
0 Жалоба
+ 0 -
Спанч1
23 окт. 2014 г., 6:04:53 (9 лет назад)

Определить прилаг не зная англ не сможешь , но
степень сравнения, на примере прилаг1) fast ( быстрый) 2) fast + -er = faster (быстрее)3) fast + -est = fastest(самый быстрый) в превосходной степени употр с THE , те the fastest ( самый быстрый )
Однако сущ негласное правило , если прилаг слишклм большое, то употр more ( более ) и most ( самый) пример с прилаг interesting ( интересный) more interesting( более интересный) the most interesting ( самый интересный)
ГЛАГОЛЫ. Сущ правильные и неправильные глаголы . Прош время прав глагола , в оконч добавл -ed , пример he played ( он бежал ) Неправ глаголы имеют 3 формы , к примеру think thought thought 1 форма наст время 2 прош время 3 прош перфектного. Глаголы наст время употр с to , пример to play ( играть ) Глаголы буд. Времени употр с will , пример will play ( буду играть )

Ответить

Другие вопросы из категории

Образуйте причастия I и II от следующих глаголов, назовите их русские эквиваленты:

to work, to allocate, to limit, to analyze, to say, to make, to produce, to study, to buy, to sell, to give

пожалуйста помогите:-):-)
II. Ответьте (письменно) на

английском языке на следующее вопросы:

Читайте также

Объясните мне пожалуйста правило степеней сравнения прилагательных.

Не знаю, что писать если дан текст и нужно образовать ту или иную степень сравнения.

Задание 1. Перепишите предложения, употребив существительные во множественном числе и сделав соответствующие изменения:

1. That was a long story.

2. The leaf of this tree is yellow.

3. Is this a man or a woman?

4. There is a child in the garden.

Задание 2. Перепишите предложения, употребив прилагательные в нужной степени сравнения. Переведите предложения.

1. Which is (large): the United States or Cana­da?

2. What is the name of the (big) port in the United States?

3. Moscow is the (large) city in Russia.

4. The London underground is the (old) in the world.

5. There is a (great) number of cars and buses in the streets of Moscow than in any other city of Russia.

6. St. Petersburg is one of the (beau­tiful) cities in the world.

Задание 3. Перепишите предложения, подчеркнув в них местоимения. Укажите разряд местоимений. Переведите предложения.


1. Who can better know my weakness than I?

2. He has never got anything interesting to say.

3. None of those dogs are ours.

4. The child fell and hurt himself badly.

Задание 4. Перепишите предложения, раскрыв скобки и употребив глаголы в соответствующей временной форме группы.

1. He (to spend) last summer in the country.

2. He (not to spend) last summer in the country.

3. He (to spend) last summer in the country?

4. Where he (to spend) last summer?

5. She (to help) mother yesterday.

6. She (not to help) moth­er yesterday.

7. She (to help) mother yesterday?

8. How she (to help) mother yesterday?

9. Kate (to cook) dinner every day.

10. Kate (to cook) dinner tomorrow.

11. Kate (to cook) dinner now.

12. Kate (to cook) dinner yesterday.

Задание 5. Переведите следующие предложения на английский язык:

В следующем году мой старший сын будет изучать иностранный язык. Вы часто ходите в театр? – Я люблю театр, но в прошлом году я не посмотрел ни одного представления. Кем была переведена эта статья? – Статью перевел наш лучший переводчик два дня назад. Как часто приносят письма? – Их всегда приносят утром.

Задание 6. Раскройте скобки, употребляя глаголы в одном из следующих времен: Present, Past, Future Simple; Present, Past Continuous.

1. Look at these children: they (to skate) very well.

2. You (to skate) last Sunday? — Yes, we (to skate) the whole day last Sunday. We (to skate) again next Sunday.

3. My brother can skate very well. He (to skate) every Sunday. 4. What you (to do) now? — I (to wash) the dishes.

5. What you (to do) at three o'clock yesterday? — I (to have) din­ner.

6. You (to have) dinner now?

7. Where your brother (to work)? — He (to work) at an institute.

8. Your grandmother (to sleep) when you (to come) home yesterday?

9. What your brother (to do) to­morrow?

10. I (not to go) to the shop yesterday. I (to go) to the shop tomorrow.

Задание 7. Прочитайте и письменно переведите текст:

Healthy Food

Eating is fun, especially when you are hungry. Most people have a favourite food. Some people enjoy eating sweet things like cakes, chocolates and ice cream. Other people enjoy savoury foods like cheese and meet. Enjoying eating is our body’s way of making sure that is gets the things it needs to work properly. Food helps us to keep warm, talk, run and do all the other things we do. It helps us to grow and stay healthy. Vitamins also help us to be healthy. Scientists name vitamins after the alphabet. All of them are very important, for example: vitamin C keeps our skin and gums healthy. It is found in fresh fruit and green vegetables, such as oranges, blackcurrants, lettuce. Brussels sprouts and spinach also contain a lot of vitamin C. Vitamin D helps our bones to grow strong and hard, and we are able to make it for ourselves if our skin gets enough sunlight. But we can also get vitamin D if we eat fish, milk, butter, cheese and margarine. Some people buy pills and tablets containing vitamins. But most of us get more than enough of them from our food.

Задание 8. Прочитайте текст и соотнесите заголовки с параграфами

The vitamin to make your hard. Tastes differ. You can’t live without food. Vitamins and the ABC.

Задание 9. Ответьте, верны ли эти предложения.

When we enjoy eating our body gets everything to work well. ______ To get vitamins you need to buy pills. ______ Vitamin C is important for our skin. ______ You can get vitamin D only when eating special food. ______

1. Напишите следующие предложения во множественном числе.

1. This is a long letter. 2. That is a green pencil. 3. What colour is this sofa? 4. What is your friend’s name? 5. I am a student from Russia. 6. What is that woman’s job?
7. Where is the child now? 8. That sofa is green. 9. Here is the businessman’s offer.

2. Замените выделенные слова личными местоимениями в объектном падеже

1. Translate this letter into Russia.
2. Answer these question, please.
3. Give the customer the offer, please.
4. He doesn’t know the manager and his assistent.
5. Ask the secretary to send the offer to the firm.
6. Show me and my colleague the new model.

3. Выберите подходящее местоимение в зависимости от смысла.

1. At the lessons (they, them, their) teacher asks (they, them, their) a lot of questions and the students answer (they, them, their).
2. (We, us, our) have a children’s room. (It, its) windows are large and (it, its) is very light. (We, us, our) children like (they, them, their) room.
3. Petrov is (we, us, our) student. (I, me, my) know (he, him, his) well. (He, him, his) English is good and (I, me, my) speak only English to (he, him, his). (He, him, his) help (we, us, our) a lot.
4. Поставьте следующие предложения в вопросительную и отрицательную форму.
1. These engineers work at the Ministry of Foreign Trade.
2. He has got a good job.
3. She has breakfast early in the morning.
4. Jane goes to the Institute every day.
5. There are cables and telexes on the desk.

a. Прочитайте и постарайтесь понять следующий текст.
Письменно переведите 1-3, 6 и 7 абзацы текста.

L o n d o n

1 London is the capital of Great Britain. It lies in the South East of England on both banks of the river Thames. London is one of the largest cities in the largest port and industrial centre in England. London is more than twenty centuries old.

2 The heart of the capital is the City. The territory of the City is only about one square mile, but it is the financial and business centre of the country. It contains almost all important English banks and offices.

3 The West End of London is famous for its beautiful monuments and palaces, fine parks, fashionable shops and big hotels. The East End is quite different from the West End. It is the district of factories, plants and docks. The narrow streets and poor houses of the East End present a contrast to the homes of the rich people in the West End.

4 There are many places of interest in London. One of them is Trafalgar Square with the Nelson monument 185 feet high. Buckingham palace is the royal residence. Westminister Abbey is one of the most citizens of Britain.

5 Across the road from Westminister Abbey are the Houses of Parliament, the seat of the British goverment.

6 The Tower of London is one of the most interesting places in London. It was a fortress, a royal residence, a prison, now it is a museum.

7 London is famous for its green parks. Hyde Park is the most popular of them. It is the greatest park in London as well.

8 London is the centre of the country’s cultural life. There are many picture galleries and museums in the capital. The National Gallery houses a priceless collection of paintings. The famous British museum is one of the best museums in the world.

6. Задайте специальные вопросы к подчеркнутым в тексте словам (6 вопросов).

7. Задайте один альтернативный и один расчлененный вопрос к следующим предложениям текста (4 вопроса).


Образец: London is the capital of Great Britain.

А) Is London the capital of Great Britain or France?
Б) London is the capital of Great Britain, isn’t it?

1 There are many place of interest in London.
2 London contains the memorials of many famous people.

8. Выпишите из текста прилагательные в превосходной степени со словами, к которым они относятся.
9. Укажите, к какой части речи относятся слова каждой из данных ниже колонок. Подчеркните встречающиеся в них суффиксы и дайте исходные формы этих слов:

cultural Beautiful Residence
industrial Fashionable government
financial Different Collection
famous Priceless Painting
Building



10. Укажите, как соотносятся слова houses в 3-м и 5-м абзацах со словом houses в 8-м абзаце тексте

Помогите на английский перевести, только не с переводчика)))

- Извините, не могли бы вы сказать, как мне
найти...?
- Зайдите в метро Заельцовская, доедьте до
конечной остановки Карла Маркса. Выйдите из
метро, пересеките дорогу. На остановке
Кристал, сядьте на автобус 1204 и доедьте до
останвке Училище.



Вы находитесь на странице вопроса "Как мне найти в тексте прилагательные, образ. их степени сравнения? а так же и глаголы и определить их время?)))", категории "английский язык". Данный вопрос относится к разделу "10-11" классов. Здесь вы сможете получить ответ, а также обсудить вопрос с посетителями сайта. Автоматический умный поиск поможет найти похожие вопросы в категории "английский язык". Если ваш вопрос отличается или ответы не подходят, вы можете задать новый вопрос, воспользовавшись кнопкой в верхней части сайта.